Biznes

Ile kosztuje własny dział SEO/SEM/Content?

3 min czytania
Własny dział SEO/SEM/Content

Obecnie prowadzenie skutecznej sprzedaży w internecie wymaga korzystania z usług SEO/SEM oraz tworzenia contentu na stronę. Czy budować zespół specjalistów w ramach organizacji czy może zlecić te działania na zewnątrz?

Wraz z rozrastaniem się każdej firmy, rośnie także liczba pracowników. W przypadku prowadzenia biznesu w internecie, już na bardzo wczesnym etapie może okazać się, że brakuje czasu na działania związane z optymalizacją strony internetowej, pozycjonowaniem lub pisaniem contentu. Walka o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania wymaga także eksperckiej wiedzy. Czy stworzenie działu SEO będzie najlepszym rozwiązaniem?

Pracownik SEM i SEO w firmie

Zatrudnienie pracownika wiąże się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów. Nie jest to jedynie wynagrodzenie, ale także wyposażenie miejsca pracy czy konieczność przeprowadzenia szkoleń wprowadzających nową osobę w struktury organizacji. Optymalizacja działań w internecie jest jednak na tyle istotna dla sektora e-commerce, że często zakłada się, iż taka inwestycja powinna się opłacić. Nie znajdzie się jednak jednego specjalisty, który będzie w stanie jednocześnie: pisać teksty dostosowane pod kątem SEO, optymalizować serwis od strony technicznej, wprowadzać zmian w kodzie strony, tworzyć content na media społecznościowe i witrynę oraz przygotowywać dobrze dostosowane reklamy. Wszystkie te działania będą prowadzone na odpowiednim poziomie przy zatrudnieniu  kilku osób do poszczególnych obszarów. Wiąże się to z koniecznością stworzenia całego, dobrze wykwalifikowanego zespołu. Utworzenie działu SEO może przewyższać możliwości finansowe. Zamiast tworzyć nowe stanowiska, można skorzystać z dużo wygodniejszych i mniej kosztownych rozwiązań oferowanych przez zewnętrzne firmy.

Zobacz  Nisza rynkowa – czym jest i jak wykorzystać ją w biznesie?

Własny dział SEO/SEM/Content

Dlaczego zatrudnienie agencji jest tańsze niż dział SEO w firmie?

Agencje SEO/SEM zatrudniają zespół składający się z kilku do kilkudziesięciu pracowników, którzy w ramach swoich obowiązków działają na projektach dla różnych klientów. Oznacza to, że koszt pracy pracownika nad jednym projektem znacząco się zmniejsza. Podobnie rozkłada się także kwota za zakup specjalistycznych narzędzi, programów i aplikacji. Tworząc wewnętrzny dział SEO należy zapewnić pracownikom dostęp do narzędzi niezbędnych do ich efektywnej pracy. W przypadku zatrudnienia zewnętrznych specjalistów te koszty nie są już ponoszone. Posiadanie oprogramowania przez agencję jest wliczone w koszt miesięcznej obsługi. Nie płaci się za sposoby, a efekty jakie uzyska agencja SEO. To, z jakich narzędzi korzysta oraz jakie plany abonamentowe ma wykupione na poszczególne usługi – nie musi być już Twoim zmartwieniem. 

Agencje posiadają w swoich zespołach specjalistów z różnych dziedzin, którzy mogą włączać się w poszczególne zadania w zależności do potrzeb. Oznacza to, że dana osoba pracuje przy naszym projekcie tylko w momencie, w którym faktycznie wymaga tego sytuacja. Zatrudnienie zewnętrznego wykonawcy daje większą swobodę i możliwość zmiany strategii lub przekształcenia sposobu promowania naszej witryny. Jeśli korzystasz z usług agencji 360°, możesz modyfikować nasilenie poszczególnych działań bez dużych zmian w ponoszonych miesięcznie kosztach np. zdecydujesz się nasilić działania contentowe, a zrezygnujesz z reklamy w Google. Ponadto masz wtedy pewność wysokiej jakości treści oraz poziomu wiedzy specjalistów. 

Własny dział SEO/SEM/Content

Czy wszystkie działania SEO przenieść poza organizację?

Decyzja o powołaniu w firmie działu SEO, zatrudnieniu pracownika SEM czy zdecydowanie się na obsługę zewnętrznej agencji powinna zależeć od charakteru, wielkości biznesu oraz obecnego kształtu zespołu. Jeśli dopiero rozpoczynasz działalność w internecie, zdecydowanie bardziej optymalnym finansowo rozwiązaniem będzie powierzenie pozycjonowania, contentu i ustawienia reklam zewnętrznej, wyspecjalizowanej firmie. To zapewni Ci obsługę doświadczonego grona specjalistów. W momencie, kiedy działalność się rozrasta, dobrym krokiem będzie doinwestowanie w więcej działań agencji, na przykład poszerzenie tego o UX. To wygodne, bo nie musisz nadzorować procesu i strategii. Oddajesz pozycjonowanie i marketing specjalistom z wieloletnim doświadczeniem, którzy doskonalą wciąż swoje umiejętności i są na bieżąco z informacjami. Własnych pracowników trzeba wysyłać na szkolenia, to kolejny koszt, którego nie będziesz ponosić. Jeśli szukasz firmy, która zajmie się Twoją widocznością, to skontaktuj się z nami!

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy