Odpowiednia treść potrafi przyciągać odbiorców. Musi być napisana w taki sposób, aby odpowiadała gustom naszych odbiorców, ale też wnosiła dodatkową wartość. W content marketingu jest ona kluczowa. Poznaj techniki kreacji contentu www, które mają obecnie największą skuteczność i wpływają pozytywnie na wizerunek marki.
Na skróty
Dlaczego warto i jak budować content na stronę?
Zacznijmy od tego, dlaczego w ogóle warto zainteresować się tematem tworzenia treści na stronę www. Otóż dobra treść jest jak waluta. Za poświęcony czas na jej przygotowanie otrzymujemy wynagrodzenie w postaci wizyt, nowych użytkowników, a później lojalnych klientów. Content może pełnić wiele funkcji, ale jego główną rolą jest informowanie i tworzenie relacji z odwiedzającymi w kontekście biznesowym.
Co jest kluczowe w tworzeniu contenu? Wybrane tematy, odbiorca (klient), wiedza na temat SEO i znajomość konkretnej branży.
Co zrobić, aby to właśnie utworzony przez nas content na stronę zajmował jedną z trzech pierwszych pozycji w wyszukiwarce? Kilka uniwersalnych zasad:
oprzyj się o słowa kluczowe, które są popularne, ale mają niską konkurencję,
pamiętaj o zasadach mobile first – wyszukiwarki jako pierwszą skanują wersję dla użytkowników mobilnych, bo ci stanowią większość,
wymyśl coś, czego samemu byś poszukiwał(a), ale nie mogłeś(aś) znaleźć tego w wyszukiwarce,
nigdy nie publikuj plagiatów ani nie stosuj treści synonimizowanych/przepisanych (ang. spun content),
pisz treści, które swoją długością dorównują tekstom z pierwszych pozycji w wyszukiwarce,
dodaj coś, co nie jest już tylko zwyczajnym tekstem – interesującą grafikę, dłuższą opinię na bazie swojego doświadczenia czy wideo,
optymalizuj wszystko, co możesz – pisz sformatowane (h1 – h6), czasem clickbaitowe nagłówki, pod swoimi wpisami dodawaj wezwanie do działania (CTA), ułatwiaj nawigację poprzez dodanie spisu treści i dogłębnie analizuj dane zagadnienie,
wykorzystuj copywriting, aby wzbudzać zainteresowanie i zachęcać swoich odbiorców do dłuższej lektury,
jeśli twierdzisz, że treść nie może być już lepsza – zacznij budować linki i szukaj miejsc do jej promocji np. w serwisach regionalnych, na blogach czy w postach gościnnych.
Jak poznawać swojego odbiorcę, aby serwować mu coraz lepsze treści? Przykładowe sposoby:
prowadź wywiady ze swoimi odbiorcami – zachęcaj ich do krytyki,
czytaj książki, publikacje na dany temat – osoba pisząca powinna być wyedukowana w danej dziedzinie,
uczestnicz w dyskusjach online, wykaż się aktywnością i konfrontuj swój punkt widzenia,
jeśli treść cieszy się popularnością to otwórz sekcję komentarzy na blogu, aby wysłuchać głosu innych,
zaglądaj na specjalistyczne fora w poszukiwaniu kwestii, które nie zostały jeszcze poruszone przez pozostałych twórców treści.
Omówiliśmy już generalne zasady tworzenia treści na typową stronę informacyjną, ale jaki content tworzyć jeśli naszym celem jest sprzedaż, a nie tylko wzbudzanie zainteresowania? Wybieramy oczywiście słowa wyrażające intencję zakupu np. „kup nazwa produktu”. Poniżej najważniejsze zasady.
Content www w tej sytuacji powinien skupiać się na korzyściach, jakie kupujący uzyska w związku z jego pozyskaniem. Jeśli będziemy wymieniać niezrozumiałe listy technologii czy chwalić się funkcjami bez zwięzłego objaśnienia to tak naprawdę będziemy marnować czas swój i potencjalnych klientów.
Krytycznie ważne są zwroty call-to-action (CTA), które nakłaniają do podjęcia danej czynności – muszą być dokładne i ściśle powiązane z tym, co powinien zrobić użytkownik.
Pamiętaj o recenzjach i testimonialach. Społeczny dowód słuszności w oczach klienta kreuje pogląd, że podejmowany przez niego wybór jest odpowiedni.
Wzbudzaj poczucie potrzeby przez zastosowanie zwrotów sugerujących ograniczoną ilość np. „oferta ograniczona czasowa” czy „pozostało x sztuk”.
Wykorzystuj statystyki i staraj się używać liczb. To pokazuje dokładność i realne znaczenie Twojego produktu.
Twórz content www z użyciem narzędzi
Żaden content na stronę nie pomoże, jeśli będzie napisany „na wyczucie”. Narzędzia do researchu są niezbędne przy samodzielnym tworzeniu treści.
Proces zaczynamy od znalezienia odpowiednich słów kluczowych. Przydadzą się takie narzędzia jak:
keywordtool.io – najprostsze w użyciu, wystarczy wpisać dowolne słowo i wybrać kraj,
Google keyword planner – umożliwia zbieranie słów kluczowych z innych witryn, aby je wykorzystać trzeba utworzyć darmowe konto reklamowe Google Ads,
AnswerThePublic – pozwala dotrzeć do pytań powiązanych z daną frazą kluczową,
Do analizy konkurencyjności znalezionych fraz warto wykorzystać:
Ahrefs – pozwala sprawdzić dokładną liczbę linków zwrotnych kierujących do danych podstron pod danymi frazami dobrze oddając faktyczną konkurencyjność, przy okazji warto sprawdzić „content explorer”,
Semrush – usługa podobna do Ahrefs, ale działająca na mniejszą skalę,
Senuto – wskazuje dokładną liczbę miesięcznych wyszukiwań dla polskich słów kluczowych.
Pamiętaj, że internet to dynamiczne medium. Staraj się wykorzystywać okazje. Publikuj nowinki ze swojej branży korzystając z Google Trends i powyższych narzędzi, aby odkrywać tematy o potencjale wirusowym.
Podsumowanie
Tworzenie contentu nie jest łatwe. Treści należy dopasować nie tylko do wymogów SEO, ale też do odbiorców, branży i rodzaju witryny, na której zostaną umieszczone. Dlatego też często o wiele korzystniejszą opcją jest skorzystanie z agencji, która zadba nie tylko o content, ale też o pozycjonowanie. Szukasz takich usług? Skontaktuj się z nami!