Jak dodać reklamę na stronie internetowej?
2 min
2 min
Na skróty
Reklama internetowa jest strategią marketingową, która polega na wykorzystaniu internetu do pozyskania ruchu, a także do wyświetlania informacji marketingowych odpowiednim użytkownikom. Pierwsze reklamy internetowe pojawiły się w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Przekonaj się, jakie są ich rodzaje, a także, dlaczego warto się na nie zdecydować.
Jedną z najpopularniejszych i najskuteczniejszych form reklamy jest ta dostępna w wyszukiwarce Google. Podzielić można ją na płatne linki sponsorowane, a także bezpłatne. W tym drugim przypadku chodzi o organiczne wyniki wyszukiwania. Zarówno dzięki jednej, jak i drugiej metodzie możliwe jest szybkie dotarcie do potencjalnych klientów. Użytkownicy określają bowiem swoje zapotrzebowanie, wpisując określoną frazę kluczową.
W przypadku płatnej reklamy na stronie internetowej Google chodzi o wyświetlanie materiałów, które rozliczane są w jednym z trzech następujących modeli. Wymienić można:
W pierwszym przypadku reklamodawcy płacą za kliknięcie użytkowników w reklamę banerową. W drugim przypadku użytkownicy ponoszą koszt za każde 1000 wyświetleń reklamy. CPA polega z kolei na tym, że reklamodawcy płacą za efekty kampanii. Oznacza to, że opłacana jest konkretna akcja. Przykładem takiej akcji może być zakup produktu. Jeżeli interesuje Cię dodanie opisywanej formy reklamy, skorzystaj ze wsparcia ekspertów. Dzięki temu będziesz miał pewność nie tylko doskonale skonfigurowanego targetowania, ale również tego, że budżet nie zostanie przepalony.
Reklama może również pojawiać się w sieci reklamowej. Przykładem takiej sieci jest Google Display Network. Jest to globalna sieć reklamowa, która daje możliwość dotarcia z przekazem między innymi dzięki wyświetlaniu reklamy tekstowej lub graficznej na stronach www. Witryny te muszą jednak należeć do GDN. Tego typu reklama na stronie internetowej cieszy się sporym powodzeniem, gdyż daje możliwość precyzyjnego targetowania. Jeżeli jesteś zainteresowany taką formą promocji Twojej firmy, skorzystaj z usług sprawdzonej agencji marketingowej.
Przeczytaj także: SXO oraz Pozycjonowanie lokalne
Nierzadko zdarza się również, że reklamy przyjmują formę artykułów sponsorowanych. W takich przypadkach autor tekstu wskazuje na przykład najlepsze rozwiązania jakiegoś problemu, a jednocześnie wskazuje, na którego usługodawcę lub dystrybutora warto się zdecydować. Najlepsze rezultaty tego typu reklama na stronie internetowej uzyskuje w sytuacji, gdy pojawia się na branżowych portalach. W związku z tym, jeśli prowadzisz na przykład firmę budowlaną, artykuły sponsorowane, które będą kierować do Twojej działalności, powinny pojawiać się na serwisach, które dotyczą budownictwa. Oczywiście artykuły sponsorowane można przygotować samodzielnie, ale wskazane jest posiadanie dziennikarskiego doświadczenia.
Ważne jest również odpowiednie dobranie fraz kluczowych i optymalne nasycenie nimi treści tekstu. W danym przypadku tym bardziej warto zlecić reklamę na stronie internetowej sprawdzonej agencji. Odpowiednio skonstruowane treści mogą bowiem dodatkowo wspomagać pozycjonowanie strony internetowej. Publikacja artykułów sponsorowanych na zewnętrznych serwisach jest bowiem elementem SEO (ang. Search Engine Optimization) Off Site. Chodzi zatem o budowanie mocnej bazy linków do strony internetowej Twojej firmy.
Jak zatem widzisz sposobów, aby dodać reklamę na stronę internetową, jest naprawdę sporo. Wszystko zależy od tego, na jakiej dokładnie witrynie chcesz umieścić reklamę, a także, na jakiej formie przekazu najbardziej Ci zależy. W każdym jednak przypadku najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usługi sprawdzonej agencji marketingowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu masz gwarancję, że nie przepali się budżet, a cała kampania będzie miała bardzo skuteczne targetowanie.