PozycjonowanieTechnologia

Jak działa algorytm Bing?

3 min czytania
bing algorytm

Bing to wyszukiwarka internetowa, która należy do przedsiębiorstwa Microsoft. Spełnia funkcję podobną do innych tego typu stron, jednak używa swojego własnego algorytmu. Odnajduje w zasobach sieci internetowej informacje na podstawie wpisanych przez użytkowników słów kluczowych lub wyrażeń. 

Czym jest algorytm Bing?

Internauci wybierają takie strony, na których w łatwy i szybki sposób znajdą najbardziej interesujące ich treści. Mogą być nimi serwisy internetowe, obrazy, wideo i inne. Wyszukiwarki posiadają algorytmy, by móc dopasowywać najlepsze wyniki na stronie wyszukiwania. Zarówno osoby, które korzystają z sieci dla swoich własnych potrzeb jak i te zajmujące się marketingiem, spotkały się nieraz z bardzo trafnie dopasowanymi efektami wyszukiwania. Są to celne i zróżnicowane linki, obrazy, odpowiedzi. Sposób ich dobierania można określić jako matematyczny, gdyż decyduje o nim algorytm. Sama strona, która wyświetla nam wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej to SERP (ang. search engine results page). Strona wyników wyszukiwania pokazuje użytkownikowi listę, w odpowiedzi na dane słowo albo frazę. Główną rolą wyszukiwania jest dostarczanie wartości użytkownikowi. Najistotniejsze jest 10 niebieskich linków, każdy internauta zapewne przyzna, że to spośród nich wybiera witryny, które klika bez przechodzenia na drugą czy kolejną stronę. Obecnie algorytmy są dobrze dostosowane, zatem przeważnie nie ma potrzeby przewijania stron w wyszukiwarce, a często nawet zapominamy o ich istnieniu. Ważne jest to, żeby zapytanie użytkownika było celnie zaadresowane, by algorytm mógł dostarczyć mu jak najlepsze odpowiedzi. Wpływ na pozycjonowanie na SERP ma wiele czynników, są to m.in.: słowa kluczowe w treści i ilość ich powtórzeń, daty oraz linki do strony na innych witrynach o wysokim autorytecie. Bing przypisuje większy priorytet stronom dostępnym od dłuższego czasu. 

Zobacz  Zadbaj o Breadcrumbs dla SEO swojej strony

Jak działa algorytm Bing?

Algorytm Bing a Google

Algorytm Bing działa nieco inaczej niż ten stosowany w wyszukiwarce Google. Właśnie dlatego wyniki, które użytkownik otrzymuje z tych dwóch wyszukiwarek mogą być inne. Nie oznacza to jednak wcale, że któraś z nich daje gorsze lub lepsze wyniki w sensie obiektywnym, ponieważ wszystko zależy od różnych czynników. W praktyce jednak zarówno Google, jak i Bing, dają dosyć podobne wyniki, pozwalają także na wyszukiwanie obrazów, wiadomości i map. Bing jest zresztą drugą na świecie wyszukiwarką, pod względem ilości użytkowników, zaraz po Google. 

Ogólne cechy algorytmów

Wyniki wyszukiwania Bing są oparte na podstawowych linkach, oraz na zróżnicowanych elementach, które mogą zmienić, zmniejszyć, lub zwiększyć wartość dla użytkowników. Wiele zależy od ich przydatności. Ocenia ją tzw. algorytm darwinowski oraz inne algorytmy. Całość zaprojektowana jest tak, by sprawdzić użyteczność odpowiedzi i wyświetlać najlepsze z nich. Algorytmy sprawdzają wyniki i upewniają się, że wartościowe elementy pasujące do intencji wyszukiwania działają dobrze. Samych algorytmów jest wiele, jednak działają one w podobnym celu i w tej samej koncepcji, określając, co ostatecznie i w jakiej kolejności trafi do użytkownika końcowego. Jednym z przykładów dopasowywania treści jest to, że po wpisaniu w okno wyszukiwarki „Rolling Stone” uzyskamy zarówno niebieskie linki odpowiadające dosłownie na tę frazę, jak i informacje dotyczące zespołu „The Rolling Stones”. Na tym i podobnych przykładach widać, jak bardzo algorytmy wpływają na ostateczne rezultaty wyświetlane na SERP. Często element taki jak grafika czy pole wideo znajdują się w liście adresów wyszukiwarki. To, w jakim miejscu zostanie to pokazane zależne będzie od prawdopodobnej przydatności dla użytkownika. Biorąc pod uwagę dane i porównywanie wyników, algorytm pozycjonuje element jak obraz czy wideo zgodnie z prawdopodobieństwem, że osiągnie on lepsze wyniki od niebieskiego linku. Reklamy również  powinny stanowić wartość dodaną dla internauty i pomóc mu znaleźć odpowiedź na pytanie. 

Zobacz  Czym jest tag iframe w HTML? Czy jest korzystny dla SEO? Przykłady zastosowań

 

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy