Na skróty
Bing to wyszukiwarka internetowa, która należy do przedsiębiorstwa Microsoft. Spełnia funkcję podobną do innych tego typu stron, jednak używa swojego własnego algorytmu. Odnajduje w zasobach sieci internetowej informacje na podstawie wpisanych przez użytkowników słów kluczowych lub wyrażeń.
Internauci wybierają takie strony, na których w łatwy i szybki sposób znajdą najbardziej interesujące ich treści. Mogą być nimi serwisy internetowe, obrazy, wideo i inne. Wyszukiwarki posiadają algorytmy, by móc dopasowywać najlepsze wyniki na stronie wyszukiwania. Zarówno osoby, które korzystają z sieci dla swoich własnych potrzeb jak i te zajmujące się marketingiem, spotkały się nieraz z bardzo trafnie dopasowanymi efektami wyszukiwania. Są to celne i zróżnicowane linki, obrazy, odpowiedzi. Sposób ich dobierania można określić jako matematyczny, gdyż decyduje o nim algorytm. Sama strona, która wyświetla nam wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej to SERP (ang. search engine results page). Strona wyników wyszukiwania pokazuje użytkownikowi listę, w odpowiedzi na dane słowo albo frazę. Główną rolą wyszukiwania jest dostarczanie wartości użytkownikowi. Najistotniejsze jest 10 niebieskich linków, każdy internauta zapewne przyzna, że to spośród nich wybiera witryny, które klika bez przechodzenia na drugą czy kolejną stronę. Obecnie algorytmy są dobrze dostosowane, zatem przeważnie nie ma potrzeby przewijania stron w wyszukiwarce, a często nawet zapominamy o ich istnieniu. Ważne jest to, żeby zapytanie użytkownika było celnie zaadresowane, by algorytm mógł dostarczyć mu jak najlepsze odpowiedzi. Wpływ na pozycjonowanie na SERP ma wiele czynników, są to m.in.: słowa kluczowe w treści i ilość ich powtórzeń, daty oraz linki do strony na innych witrynach o wysokim autorytecie. Bing przypisuje większy priorytet stronom dostępnym od dłuższego czasu.
Algorytm Bing działa nieco inaczej niż ten stosowany w wyszukiwarce Google. Właśnie dlatego wyniki, które użytkownik otrzymuje z tych dwóch wyszukiwarek mogą być inne. Nie oznacza to jednak wcale, że któraś z nich daje gorsze lub lepsze wyniki w sensie obiektywnym, ponieważ wszystko zależy od różnych czynników. W praktyce jednak zarówno Google, jak i Bing, dają dosyć podobne wyniki, pozwalają także na wyszukiwanie obrazów, wiadomości i map. Bing jest zresztą drugą na świecie wyszukiwarką, pod względem ilości użytkowników, zaraz po Google.
Wyniki wyszukiwania Bing są oparte na podstawowych linkach, oraz na zróżnicowanych elementach, które mogą zmienić, zmniejszyć, lub zwiększyć wartość dla użytkowników. Wiele zależy od ich przydatności. Ocenia ją tzw. algorytm darwinowski oraz inne algorytmy. Całość zaprojektowana jest tak, by sprawdzić użyteczność odpowiedzi i wyświetlać najlepsze z nich. Algorytmy sprawdzają wyniki i upewniają się, że wartościowe elementy pasujące do intencji wyszukiwania działają dobrze. Samych algorytmów jest wiele, jednak działają one w podobnym celu i w tej samej koncepcji, określając, co ostatecznie i w jakiej kolejności trafi do użytkownika końcowego. Jednym z przykładów dopasowywania treści jest to, że po wpisaniu w okno wyszukiwarki „Rolling Stone” uzyskamy zarówno niebieskie linki odpowiadające dosłownie na tę frazę, jak i informacje dotyczące zespołu „The Rolling Stones”. Na tym i podobnych przykładach widać, jak bardzo algorytmy wpływają na ostateczne rezultaty wyświetlane na SERP. Często element taki jak grafika czy pole wideo znajdują się w liście adresów wyszukiwarki. To, w jakim miejscu zostanie to pokazane zależne będzie od prawdopodobnej przydatności dla użytkownika. Biorąc pod uwagę dane i porównywanie wyników, algorytm pozycjonuje element jak obraz czy wideo zgodnie z prawdopodobieństwem, że osiągnie on lepsze wyniki od niebieskiego linku. Reklamy również powinny stanowić wartość dodaną dla internauty i pomóc mu znaleźć odpowiedź na pytanie.