E-commerceBiznes

Jak działa strategia cen wysokich i dlaczego warto ją rozważyć?

3 min czytania
Jak działa strategia cen wysokich i dlaczego warto ją rozważyć?

Jakość produktu czy usług ma bardzo duże znaczenie dla wyników Twojej działalności, ale ważna jest również cena. Wyróżnia się różne strategie jej ustalania, należy wziąć pod uwagę: popyt, koszty, konkurencję, cele biznesowe i wartość dla klienta. Jedną z takich metod jest strategia wysokich cen. Na czym polega i w jakich przypadkach ma zastosowanie?

Na czym polega strategia wysokich cen?

Firmy decydują się na różne strategie cenowe. Odpowiednie podejście do tej kwestii ma duże znaczenie w kierunku osiągnięcia zakładanych celów. Jeśli chodzi o strategię ustalania wysokich cen, polega ona na zaproponowaniu takich, które odzwierciedlają wysoką wartość i jakość produktu. Jest stosowana głównie w przypadku artykułów mających unikatowe cechy. Cenę ustala się w takim przypadku powyżej przeciętnej rynkowej. Stosuje się ją również w okresach wysokiego popytu na dane artykuły. Przykładowo, część sprzedających podnosi ceny produktów kupowanych jako prezenty w okresie przedświątecznym. Innym przykładem są wyższe ceny zniczy przed 1 listopada. Powiązana z nią jest strategia zbierania śmietanki, która polega na utrzymywaniu wysokich stawek do momentu, aż pojawi się konkurencja. Dzięki temu firma maksymalizuje przychody w początkowym okresie sprzedaży. 

Jak działa strategia cen wysokich i dlaczego warto ją rozważyć?

Źródło: https://saleslovesmarketing.co/blog/different-types-of-pricing-strategies-in-marketing/

Kiedy warto postawić na strategię cen wysokich?

Ma ona zastosowanie w określonych przypadkach i istnieją różne jej odmiany. Przykładem jest strategia cen prestiżowych, gdzie w wysokiej cenie sprzedaje się produkty bardzo dobrej jakości dostępne w ograniczonej liczbie. Co zrobić, aby jej przyjęcie zakończyło się sukcesem? 

  • Ukierunkuj działania na odpowiednią grupę odbiorców – musisz dotrzeć do osób, dla których największe znaczenie mają jakość i pozytywne doświadczenia, a mniejsze – koszty. W prawie każdej branży znajdziesz firmy, które oferują droższe produkty od konkurencji, ale doskonale sobie radzą dzięki zapewnianej jakości.
  • Twórz poczucie wyjątkowości – dzięki temu zwiększysz postrzeganą wartość produktu i tym samym możesz zaproponować wyższą cenę. Zastosowanie mają limitowane edycje czy zamknięte wydarzenia dostępne tylko dla określonej grupy osób. Są takie produkty, które powstają tylko w określonej liczbie, np. samochody Ferrari.
  • Zapewnij unikatowe funkcje – takie, które odróżniają dany produkt od tańszych alternatyw i powodują, że po prostu jest lepszy. Może też chodzić o wyższą jakość wykonania. To daje podstawy do zaproponowania wyższej ceny. Takie podejście stosuje, np. Gucci, które tworzy unikatowe projekty, ma charakterystyczne wzory, a przy okazji korzysta z luksusowych tkanin. Innym przykładem jest Tesla, celująca w konsumentów, którzy priorytetowo traktują innowacyjność i wydajność. 
  • Twórz silny wizerunek – tożsamość marki ma duże znaczenie, jeśli chcesz postawić na strategię cen wysokich. Firma powinna być postrzegana jako zapewniająca wysokiej jakości rozwiązania – lepsza od konkurencji, gwarantująca wartość dodaną. Przykładem jest Louis Vuitton, czyli marka, która kojarzy się z prestiżem. 
Zobacz  Liderzy spotów tematycznych Let's Grow Poznań!

Największe zalety strategii cen wysokich

Wybór takiej strategii ma wiele zalet. Oto największe korzyści, które z tego wynikają:

  • To sposób na maksymalizowanie przychodów.
  • Marka może być postrzegana jako prestiżowa, zapewniająca produkty i usługi najwyższej jakości.
  • Możesz pokonać inne firmy bez konieczności proponowania niższych cen niż one.

To oczywiście nie oznacza, że ma ona wyłącznie zalety. Osiągnięcie takiego efektu wymaga odpowiedniej kampanii, ale też nigdy nie gwarantuje sukcesu. Wielu markom takie podejście do działalności od dekad przynosi znakomite wyniki. Nie muszą rywalizować ceną – po prostu zapewniają jakość. 

Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy