Jak działa strategia cen wysokich i dlaczego warto ją rozważyć?
2 min
2 min
Na skróty
Jakość produktu czy usług ma bardzo duże znaczenie dla wyników Twojej działalności, ale ważna jest również cena. Wyróżnia się różne strategie jej ustalania, należy wziąć pod uwagę: popyt, koszty, konkurencję, cele biznesowe i wartość dla klienta. Jedną z takich metod jest strategia wysokich cen. Na czym polega i w jakich przypadkach ma zastosowanie?
Firmy decydują się na różne strategie cenowe. Odpowiednie podejście do tej kwestii ma duże znaczenie w kierunku osiągnięcia zakładanych celów. Jeśli chodzi o strategię ustalania wysokich cen, polega ona na zaproponowaniu takich, które odzwierciedlają wysoką wartość i jakość produktu. Jest stosowana głównie w przypadku artykułów mających unikatowe cechy. Cenę ustala się w takim przypadku powyżej przeciętnej rynkowej. Stosuje się ją również w okresach wysokiego popytu na dane artykuły. Przykładowo, część sprzedających podnosi ceny produktów kupowanych jako prezenty w okresie przedświątecznym. Innym przykładem są wyższe ceny zniczy przed 1 listopada. Powiązana z nią jest strategia zbierania śmietanki, która polega na utrzymywaniu wysokich stawek do momentu, aż pojawi się konkurencja. Dzięki temu firma maksymalizuje przychody w początkowym okresie sprzedaży.
Źródło: https://saleslovesmarketing.co/blog/different-types-of-pricing-strategies-in-marketing/
Ma ona zastosowanie w określonych przypadkach i istnieją różne jej odmiany. Przykładem jest strategia cen prestiżowych, gdzie w wysokiej cenie sprzedaje się produkty bardzo dobrej jakości dostępne w ograniczonej liczbie. Co zrobić, aby jej przyjęcie zakończyło się sukcesem?
Wybór takiej strategii ma wiele zalet. Oto największe korzyści, które z tego wynikają:
To oczywiście nie oznacza, że ma ona wyłącznie zalety. Osiągnięcie takiego efektu wymaga odpowiedniej kampanii, ale też nigdy nie gwarantuje sukcesu. Wielu markom takie podejście do działalności od dekad przynosi znakomite wyniki. Nie muszą rywalizować ceną – po prostu zapewniają jakość.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.