Na skróty
Pozycjonowanie to nie tylko praca wewnątrz witryny, polegająca na dostosowaniu tekstów czy kodu strony do wymagań algorytmu Google. SEO skupia się również na działaniach zewnętrznych, m.in. na zwiększeniu wartości cytowania strony czy na tzw. link-buildungu czyli pozyskiwaniu linków z zewnątrz. Mogą pomóc w tym np. prasówki. W jaki sposób pisać takie informacje, aby budować siatkę linków SEO? Podpowiadamy.
Zdj 1. Prasówki do dziennikarzy najlepiej wysyłać mailem. To spersonalizowana opcja
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/paj%C4%85k-ma%C5%82pa-e-mail-list-637062/
Czym jest linkowanie? To budowanie siatki linków zewnętrznych i wewnętrznych, prowadzących docelowo na pozycjonowaną witrynę. Linki SEO wskazują wyszukiwarce, że strona jest godna zaufania i warto „pokazać ją wyżej” w wynikach wyszukiwania. Istotnym elementem link-buildingu są tzw. prasówki.
Prasówki to wiadomości prasowe o charakterze marketingowym, wysyłane w celach promocji marki, produktu lub usługi. Adresowane są do dziennikarzy i mediów o skonkretyzowanej tematyce, dopasowanej do targetu danej marki. Prasówki wysyłane są najczęściej przy pomocy maili (przez agencje PR lub własne biura prasowe) albo mogą mieć formę dedykowanego newslettera dla mediów.
Jaką rolę pełnią prasówki?
Optymalizacja strony internetowej to długotrwały i żmudny proces, który można wspomagać link-buildingiem. To proces pozyskiwania zewnętrznych linków, o dużej wartości merytorycznej, które pokazują, że witryna jest merytoryczna, rzetelna i przedstawia produkty czy usługi o odpowiedniej klasie.
Na co wpływa linkowanie?
Media są traktowane przez Google jako bardzo „pozytywny” dostawca linków. Jeżeli uda Ci się opublikować aktywne hiperłącze na jednym z większych portali w sieci, wyszukiwarka z pewnością szybko to doceni.
Pamiętaj, że media nie będą publikować wszystkich prasówek, które otrzymają. Musisz tak przygotować wiadomość, aby zachęciła ona dziennikarzy i ich czytelników. Na co zwrócić uwagę, tworząc wysokiej klasy prasówki?
Zdj 2. Zachęć dziennikarzy do publikacji Twojej prasówki! Interesujące infografiki czy hasła to klucz do sukcesu
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/praca-w-zespole-napisa%C4%87-autor-5238395/
Zwróć uwagę na fakt, że media będą publikować materiały wyłącznie wtedy, gdy ich treść potencjalnie zachęci użytkowników do wejścia. W innym przypadku ciężko liczyć na sukces, a Twoja praca pójdzie na marne.
Skąd wiedzieć, ile i gdzie linków należy publikować? Agencja SEO, której powierzysz optymalizację strony wykona odpowiedni audyt SEO, aby sprawdzić, ile i jakich linków należy dostarczyć, aby zwiększyć parametry przekładające się na pozycjonowanie.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.