Performance marketingPozycjonowanie

Jak poprawić wynik jakości w Google Ads?

3 min czytania
Jak poprawić wynik jakości w Google Ads?

Program Google Ads znany wcześniej pod nazwą Google AdWords to najpopularniejszy na świecie system reklamowy umożliwiający sprzedaż powierzchni w formacie CPC i CPM. Ułatwia dotarcie do większości osób, które korzystają z Internetu, niezależnie od miejsca ich zamieszkania. Nie jest jednak tak, że każda uruchomiona kampania Google Ads trafia do odbiorców w pożądanym przez nas zakresie. Niekiedy wyniki są mało satysfakcjonujące. Jak poprawić wyniki jakości w Google Ads? Podpowiadamy.

Jak poprawić wynik jakości w Google Ads?

Zdj 1. Program Google Ads to wiele korzyści, które warte są inwestycji

Źródło: https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/

Reklamy w Google Ads można ukierunkować według danych demograficznych odbiorców, ich zainteresowań albo tematyki, która na dany moment jest dla nich ważna. Kampanię można skorelować także z SEO (pomoże Ci w tym doświadczona agencja SEO, która realizuje dla Ciebie pozycjonowanie). Sposób przygotowania kampanii nie zawsze jednak wpływa na jej efekt. Istotny jest m.in. wynik jakości Google Ads. Co warto o tym wiedzieć?

Google Ads – co warto wiedzieć o tym programie? Czym są wyniki jakości?

Google Ads oparty jest na sieci reklamowej zawierającej ponad 2 miliony serwisów internetowych, w tym m.in. Youtube czy Gmail. Ułatwia dotarcie do ogromnej grupy odbiorców, uruchamiając skuteczną kampanię reklamową. Może być świetnym narzędziem marketingowym dla małych przedsiębiorstw oraz dużych korporacji. Jest bardzo dobrym wsparciem dla SXO, umożliwiającym zareklamowanie określonej partii produktów czy całego asortymentu.

Istotnym elementem kampanii Google Ads są wyniki jakości. Co to takiego? Jest to ogólna ocena całej kampanii, w tym charakterystyki reklamy, doboru słów kluczowych, a także stron docelowych w skali od 1 do 10. Oceny jakości kampanii dokonują specjaliści z Google. 

Zobacz  W jaki sposób kreować i budować wizerunek w social media?

Gdzie znajdziesz wyniki jakości Google Ads? Dostępne są w raporcie słów kluczowych i pokazują, jaka jest skuteczność kampanii. Im wyższy wskaźnik, tym lepsze będą potencjalne efekty i współczynnik konwersji wdrożonych reklam.

Dlaczego warto optymalizować kampanie reklamowe w Google Ads pod względem wyniku jakości?

Zacznijmy od tego, że wyniki jakości Google Ads obliczany jest na bazie trzech zmiennych. Wprost mówi o nich strona programu reklamowego.

  • Współczynnik klikalności, czyli CTR – to prawdopodobieństwo tego, że określony przez Ciebie użytkownik kliknie w reklamę po jej wyświetleniu.
  • Odpowiednia trafność reklamy – stopień, w jakim reklama odpowiada na intencje użytkownika, który wyszukuje określone hasło (słowo kluczowe). 
  • Jakość strony docelowej – przydatność strony dla użytkownika pod względem trafności i wartości merytorycznych (np. dostępność wskazanych produktów).

Jak widzisz, Quality Score (wynik jakości) to wskaźniki, które pokazują, jaka jest wartość faktyczna reklamy dla użytkowników. Jeżeli jest wyższa, to szansa na efektywność kampanii rośnie. Użytkownik, który zauważy reklamę i kliknie w jej treść, może dokonać np. zakupu określonych przedmiotów, jeżeli reklama przynosi dla niego odpowiednie wartości merytoryczne i daje mu odpowiedź na szukane zagadnienia. Wyższy wynik jakości to również obniżenie kosztu kampanii i poprawa pozycji reklam w programie Google Ads. 

Jak poprawić wynik jakości w Google Ads?

Zdj 2. Reklamy wyświetlane w Google Ads mają różne formy (np. tekstowe). Tu też możesz poprawić wynik jakości

Źródło: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Google_add.JPG  

W jaki sposób poprawić wyniki jakości Google Ads?

Istnieją sposoby, które umożliwiają poprawę wyników jakości Google Ads. Jak najlepiej zabrać się za tę kwestię?

  • Sprawdź słowa kluczowe i ich poprawność pod kątem oczekiwań odbiorców.
  • Upewnij się, że pozycjonowanie strony wykonywane jest prawidłowo (wykonując audyt SEO).
  • Zweryfikuj tekst reklamy i materiały graficzne tak, by odpowiadały one na zadawane pytania użytkowników i ich potrzeby. 
  • Sprawdź jak działa Twoja strona internetowa i czy masz reklamowany asortyment.
Zobacz  10 zasad SEO copywritingu

Poprawę wyników jakości zanotujesz wykorzystując m.in. umieszczenie słowa kluczowego w adresie URL czy treści reklamy. Istotne jest, aby reklama była oparta na konkretnych komunikatach, a także zwrotach CTR (zaufaj nam tak jak 10 tysięcy innych i w pełni zadowolonych klientów).

Możesz stosować również dodatkowe elementy zachęcające do otwarcia Twojej strony. Na pewno dobrze przyjęte będą akcje rabatowe czy promocje i wyprzedaże okresowe. Zweryfikuj też zawartość Twojej strony pod kątem przydatności dla odbiorców danej kampanii. Sprawdź przy tym np. szybkość ładowania strony czy wartość merytoryczną umieszczonego tam contentu.

Tworząc kampanię zawsze wejdź w buty Twojego odbiorcy, określ jego potrzeby i dokładnie przemyśl co przekona go do otwarcia reklamowanej przez Ciebie strony. Wyłącznie w ten sposób możesz myśleć efektywności działania w Google Ads.

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy