Na skróty
Program Google Ads znany wcześniej pod nazwą Google AdWords to najpopularniejszy na świecie system reklamowy umożliwiający sprzedaż powierzchni w formacie CPC i CPM. Ułatwia dotarcie do większości osób, które korzystają z Internetu, niezależnie od miejsca ich zamieszkania. Nie jest jednak tak, że każda uruchomiona kampania Google Ads trafia do odbiorców w pożądanym przez nas zakresie. Niekiedy wyniki są mało satysfakcjonujące. Jak poprawić wyniki jakości w Google Ads? Podpowiadamy.
Zdj 1. Program Google Ads to wiele korzyści, które warte są inwestycji
Źródło: https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/
Reklamy w Google Ads można ukierunkować według danych demograficznych odbiorców, ich zainteresowań albo tematyki, która na dany moment jest dla nich ważna. Kampanię można skorelować także z SEO (pomoże Ci w tym doświadczona agencja SEO, która realizuje dla Ciebie pozycjonowanie). Sposób przygotowania kampanii nie zawsze jednak wpływa na jej efekt. Istotny jest m.in. wynik jakości Google Ads. Co warto o tym wiedzieć?
Google Ads oparty jest na sieci reklamowej zawierającej ponad 2 miliony serwisów internetowych, w tym m.in. Youtube czy Gmail. Ułatwia dotarcie do ogromnej grupy odbiorców, uruchamiając skuteczną kampanię reklamową. Może być świetnym narzędziem marketingowym dla małych przedsiębiorstw oraz dużych korporacji. Jest bardzo dobrym wsparciem dla SXO, umożliwiającym zareklamowanie określonej partii produktów czy całego asortymentu.
Istotnym elementem kampanii Google Ads są wyniki jakości. Co to takiego? Jest to ogólna ocena całej kampanii, w tym charakterystyki reklamy, doboru słów kluczowych, a także stron docelowych w skali od 1 do 10. Oceny jakości kampanii dokonują specjaliści z Google.
Gdzie znajdziesz wyniki jakości Google Ads? Dostępne są w raporcie słów kluczowych i pokazują, jaka jest skuteczność kampanii. Im wyższy wskaźnik, tym lepsze będą potencjalne efekty i współczynnik konwersji wdrożonych reklam.
Zacznijmy od tego, że wyniki jakości Google Ads obliczany jest na bazie trzech zmiennych. Wprost mówi o nich strona programu reklamowego.
Jak widzisz, Quality Score (wynik jakości) to wskaźniki, które pokazują, jaka jest wartość faktyczna reklamy dla użytkowników. Jeżeli jest wyższa, to szansa na efektywność kampanii rośnie. Użytkownik, który zauważy reklamę i kliknie w jej treść, może dokonać np. zakupu określonych przedmiotów, jeżeli reklama przynosi dla niego odpowiednie wartości merytoryczne i daje mu odpowiedź na szukane zagadnienia. Wyższy wynik jakości to również obniżenie kosztu kampanii i poprawa pozycji reklam w programie Google Ads.
Zdj 2. Reklamy wyświetlane w Google Ads mają różne formy (np. tekstowe). Tu też możesz poprawić wynik jakości
Źródło: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Google_add.JPG
Istnieją sposoby, które umożliwiają poprawę wyników jakości Google Ads. Jak najlepiej zabrać się za tę kwestię?
Poprawę wyników jakości zanotujesz wykorzystując m.in. umieszczenie słowa kluczowego w adresie URL czy treści reklamy. Istotne jest, aby reklama była oparta na konkretnych komunikatach, a także zwrotach CTR (zaufaj nam tak jak 10 tysięcy innych i w pełni zadowolonych klientów).
Możesz stosować również dodatkowe elementy zachęcające do otwarcia Twojej strony. Na pewno dobrze przyjęte będą akcje rabatowe czy promocje i wyprzedaże okresowe. Zweryfikuj też zawartość Twojej strony pod kątem przydatności dla odbiorców danej kampanii. Sprawdź przy tym np. szybkość ładowania strony czy wartość merytoryczną umieszczonego tam contentu.
Tworząc kampanię zawsze wejdź w buty Twojego odbiorcy, określ jego potrzeby i dokładnie przemyśl co przekona go do otwarcia reklamowanej przez Ciebie strony. Wyłącznie w ten sposób możesz myśleć efektywności działania w Google Ads.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.