Jak szybko zwiększyć widoczność strony? Quick wins w SEO
2 min
2 min
Na skróty
Czy wiesz, że SEO to jeden z najskuteczniejszych kanałów marketingowych? Jeżeli prowadzony przez Ciebie biznes nie znajduje się na wysokiej pozycji w Google, konkurencja kradnie Twoich klientów!
CTR to współczynnik klikalności. W Google oznacza odsetek użytkowników otwierających stronę internetową z poziomu wyszukiwarki. Czy wiesz, że średni CTR dla adresu URL znajdującego się na pierwszym miejscu w wynikach organicznych wynosi aż 31,7%? Dla porównania przeciętny wskaźnik kliknięć dla kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania to około 3%.
Pamiętaj:
Źródła informacji: backlinko.com oraz storegrowers.com
Frazy kluczowe z długim ogonem (long-tail) to wyrażenia składające się z kilku słów, które charakteryzuje niskim wolumenem wyszukiwania. Nie są popularne, jednak stanowią około 95% wszystkich zapytań generowanych przez użytkowników (dane z Ahrefs). Pozycjonowanie na wiele fraz long-tail może być skuteczniejsze niż budowanie widoczności wyłącznie na jedną frazę z dużym popytem.
Około 15% zapytań generowanych przez użytkowników w Google to nowe sformułowania, które nigdy wcześniej nie zostały zadane (dane z Google). Algorytm jest projektowany w taki sposób, aby je zrozumieć, a następnie wyświetlić użytkownik dopasowaną odpowiedź. To między innymi dlatego Google zdecydowało się na wdrożenie aktualizacji RankBrain, BERT, czy Hummingbird.
Przeczytaj także: SXO oraz Pozycjonowanie lokalne
Czy wiesz, że czas ładowania sklepu internetowego ma wpływ na współczynnik konwersji? Przeciętny CVR dla e-commerce wczytującego się krócej niż 2 sekundy to 3,05%. Natomiast sklepy, które każą czekać na siebie 4 sekundy lub dłużej mogą osiągać współczynnik konwersji niższy niż 2%. CVR spada średnio o 0,3% z każdą dodatkową sekundą ładowania strony (dane z Portent.com).
Postaraj się:
Stronę internetową możesz przyspieszyć, stosując się do wskazówek dostępnych pod adresem: pagespeed.web.dev. Przeprowadź audyt, a następnie zapoznaj się z wynikami. Narzędzie przedstawi zbiór wytycznych pozwalających rozwiązać problemy występujące w obrębie Twojej witryny.
Wskaźnik CTR zwiększysz przy pomocy odpowiednio zaprojektowanych tagów title oraz description. To elementy wyświetlane w wynikach wyszukiwania, które zachęcają do kliknięcia. Możesz implementować w nich liczby lub emoji, aby w ten sposób skupiać uwagę odbiorców. Choć Google jest w stanie edytować i dopasowywać tagi title oraz description zależnie zapytania użytkownika, równie często wyświetla te dane, które zostaną zapisane przez administratora w systemie CMS. To właśnie dzięki nim możesz wpływać na współczynnik CTR.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.