Pozycjonowanie

Jak szybko zwiększyć widoczność strony? Quick wins w SEO

2 min czytania

Czy wiesz, że SEO to jeden z najskuteczniejszych kanałów marketingowych? Jeżeli prowadzony przez Ciebie biznes nie znajduje się na wysokiej pozycji w Google, konkurencja kradnie Twoich klientów!

CTR dla wyników wyszukiwania Google

CTR to współczynnik klikalności. W Google oznacza odsetek użytkowników otwierających stronę internetową z poziomu wyszukiwarki. Czy wiesz, że średni CTR dla adresu URL znajdującego się na pierwszym miejscu w wynikach organicznych wynosi aż 31,7%? Dla porównania przeciętny wskaźnik kliknięć dla kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania to około 3%.

Pamiętaj:

  • wysoka pozycja w Google osiągana dzięki SEO to duża szansa na ruch organiczny, który może prowadzić do konwersji;
  • ludzie rzadziej klikają w reklamy Google Ads względem darmowych wyników wyszukiwania – w SEO szukaj szansy na ruch i pozyskiwanie klientów;
  • ignorowanie SEO i inwestycja tylko w Google Ads dostarcza wyłącznie płatnego ruchu, który zniknie, gdy ograniczysz wydatki na reklamę.

Źródła informacji: backlinko.com oraz storegrowers.com

Wykorzystaj long-tail keywords

Frazy kluczowe z długim ogonem (long-tail) to wyrażenia składające się z kilku słów, które charakteryzuje niskim wolumenem wyszukiwania. Nie są popularne, jednak stanowią około 95% wszystkich zapytań generowanych przez użytkowników (dane z Ahrefs). Pozycjonowanie na wiele fraz long-tail może być skuteczniejsze niż budowanie widoczności wyłącznie na jedną frazę z dużym popytem. 

Nowe zapytania w Google

Około 15% zapytań generowanych przez użytkowników w Google to nowe sformułowania, które nigdy wcześniej nie zostały zadane (dane z Google). Algorytm jest projektowany w taki sposób, aby je zrozumieć, a następnie wyświetlić użytkownik dopasowaną odpowiedź. To między innymi dlatego Google zdecydowało się na wdrożenie aktualizacji RankBrain, BERT, czy Hummingbird.

Zobacz  Treści o dużej liczbie linków afiliacyjnych – czy są przyjazne Google?

biznes w internecie

Przeczytaj także: SXO oraz Pozycjonowanie lokalne

Czas ładowania sklepu internetowego a współczynnik konwersji

Czy wiesz, że czas ładowania sklepu internetowego ma wpływ na współczynnik konwersji? Przeciętny CVR dla e-commerce wczytującego się krócej niż 2 sekundy to 3,05%. Natomiast sklepy, które każą czekać na siebie 4 sekundy lub dłużej mogą osiągać współczynnik konwersji niższy niż 2%. CVR spada średnio o 0,3% z każdą dodatkową sekundą ładowania strony (dane z Portent.com).

Postaraj się:

  • optymalizować stronę, aby maksymalnie skracać czas ładowania – w ten sposób zadbasz nie tylko o pozycje witryny, ale również konwersję;
  • dostarczać użytkownikom wartość w postaci wartościowego contentu. W treści naturalnie znajdzie się wiele fraz long-tail.

Porady dotyczące quick wins w SEO

Stronę internetową możesz przyspieszyć, stosując się do wskazówek dostępnych pod adresem: pagespeed.web.dev. Przeprowadź audyt, a następnie zapoznaj się z wynikami. Narzędzie przedstawi zbiór wytycznych pozwalających rozwiązać problemy występujące w obrębie Twojej witryny.

Wskaźnik CTR zwiększysz przy pomocy odpowiednio zaprojektowanych tagów title oraz description. To elementy wyświetlane w wynikach wyszukiwania, które zachęcają do kliknięcia. Możesz implementować w nich liczby lub emoji, aby w ten sposób skupiać uwagę odbiorców. Choć Google jest w stanie edytować i dopasowywać tagi title oraz description zależnie zapytania użytkownika, równie często wyświetla te dane, które zostaną zapisane przez administratora w systemie CMS. To właśnie dzięki nim możesz wpływać na współczynnik CTR.

Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 2.3 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy