Jak wybrać agencję e-commerce?
2 min
2 min
Na skróty
Jeżeli decydujesz się na założenie sklepu internetowego, z pewnością przyda Ci się agencja e-commerce. Dzięki niej Twoja marka może być skutecznie komunikowana klientom. Przekonaj się, czym się kierować, wybierając agencję e-commerce. Wesprze ona działanie Twojego biznesu od etapu stworzenia sklepu internetowego aż do jego prowadzenia i promowania.
Agencja e-commerce to firma, która specjalizuje się nie tylko w budowie sklepów internetowych, ale również w marketingu internetowym, który ma na celu osiągnięcie jak najlepszych wyników przez właścicieli tych firm. W związku z tym różny może być zakres działań agencji e-commerce. Najogólniej jednak ujmując, tego typu firma tworzy strony internetowe dla sklepów, a także zajmuje się szeroko rozumianymi działaniami reklamowymi.
Agencja e-commerce, którą wybierzesz, powinna przede wszystkim mieć jak najszerszy zakres działań. Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się bowiem z działaniem na różnych płaszczyznach. Dla przykładu sprawdzona firma, która zajmuje się marketingiem sklepów internetowych, powinna umieć:
Tworzenie sklepów internetowych to absolutna podstawa. Bez ich opracowania nie jest możliwe ruszenie z biznesem e-commerce.
Konwertowanie ruchu na klientów opiera się na analizie ruchu na stronie, a następnie podjęciu takich działań, które zwiększą współczynnik konwersji. W związku z tym sprawdzona agencja e-commerce będzie umieć odpowiedzieć na pytanie, co trzeba zmienić w strategii prowadzenia biznesu oraz strony internetowej, aby możliwe było zwiększenie ilości oraz wartości transakcji. Tylko w taki sposób funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego ma sens.
Prowadzenie kampanii sprzedażowej także ma ogromne znaczenie w działaniach agencji e-commerce. W ramach tego działania firmy decydują się między innymi na pozycjonowanie na frazy long tail. Tym bardziej w przypadku małych i nowych sklepów internetowych wartościowe jest obieranie fraz z długim ogonem. Cechują się one między innymi bardzo wysokim współczynnikiem konwersji.
Wdrażanie programów proklienckich to kolejne działanie, którym powinna zająć się wybrana przez Ciebie agencja e-commerce. Chodzi tutaj między innymi o programy partnerskie oraz programy lojalnościowe. Nie od dziś wiadomo, że dla sklepów internetowych ogromną wartością są stali klienci, a także sprawdzeni partnerzy biznesowi. Stali klienci to zresztą podstawowe ogniwo funkcjonowania wielu sklepów internetowych.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepu oraz audyt SEO
Wybierając konkretną agencję e-commerce, zwróć uwagę nie tylko na zakres jej działań, ale również na doświadczenie. Jeżeli decydujesz się na zainwestowanie pieniędzy w biznes e-commerce, nie możesz powierzyć tworzenia witryny oraz marketingu internetowego amatorom. W takim przypadku najlepiej wybrać sprawdzone firmy, które od dobrych kilku lub nawet kilkunastu lat z powodzeniem działają na polskim rynku. Doświadczeni specjaliści potrafią bowiem zaplanować odpowiednie działania bez względu na to, w jakiej branży konkuruje Twój sklep internetowy.
Decydując się na otworzenie sklepu internetowego, musisz pamiętać o tym, aby wybrać jak najlepszą firmę do jego stworzenia oraz do marketingu internetowego. Taką rolę odgrywają agencje e-commerce. Z kolei, gdy wybierasz konkretnego usługodawcę spośród firm, które są dostępne w Polsce, weź pod uwagę zarówno zakres działań, jak i doświadczenie. W takim przypadku będziesz pewien, że firma sprosta Twoim oczekiwaniom, a sklep najprawdopodobniej bardzo szybko się rozwinie i będzie generować spore zyski. Powodzenia!