Na skróty
Aplikacja TikTok odniosła w Polsce i wielu krajach na świecie ogromny sukces. Zarejestrowani użytkownicy każdego dnia dodają w niej materiały wideo, które osiągają wręcz niewiarygodną liczbę odsłon. Niestety, rosnąca popularność platformy powoduje, że coraz trudniej wybić się ze swoim contentem. Twórcy muszą zatem szukać sposobów na wyprzedzenie konkurencji. Czy na TikToku można prowadzić działania marketingowe oparte na pozycjonowaniu? Okazuje się, że z pomocy specjalisty SEO Tik Tok to możliwe.
Kiedy kolejne serwisy społecznościowe osiągają sukces, wydawać by się mogło, że nie ma miejsca na następne. Tymczasem pojawiają się projekty, które wprowadzają coś nowego i zyskują ogromne zainteresowanie. Aplikacja TikTok jest tego doskonałym przykładem.
Źródło: https://pbi.org.pl/badanie-mediapanel/wyniki-badania-mediapanel-za-maj-2024/
Statystyki za maj 2024 roku pokazują, że Tik Tok miał więcej użytkowników w Polsce niż Instagram, Allegro, OLX czy Netflix. Zatem aplikacja umożliwia dotarcie do dużego grona odbiorców, a korzystającymi wcale są wyłącznie dzieci. Zdecydowanie największy udział, jeśli chodzi o wiek, mają osoby mające od 18 do 34 lat.
Źródło: https://www.statista.com/statistics/1299771/tiktok-global-user-age-distribution/
Na TikToku średnio dziennie pojawiają się 34 miliony materiałów. Najczęściej oglądanym filmem w 2023 roku było wideo nakręcone przez influencerkę kosmetyczną Nyadollie z 510,6 milionami wyświetleń. Na TikToku wiele się dzieje, a dotarcie do odbiorców jest coraz trudniejsze. Nie jest jednak tak, że nie masz wpływu na popularność materiałów i liczbę odbiorców, do których dotrzesz. Dzięki odpowiednim działaniom możesz poprawić widoczność treści w wynikach wyszukiwania TikToka i zakładce Dla Ciebie.
Sukces TikToka wynika ze znakomitego dopasowania wyświetlanych materiałów do odbiorców. Co zatem zrobić, aby Twoje video osiągnęły większą widoczność? Musisz przede wszystkim zrozumieć algorytm TikToka. Poza tym pomóc Ci może specjalista SEO TikTok, który w niewielkim zakresie prowadzi działania podobne do pozycjonowania w Google. Związek wynika głównie ze stosowania słów kluczowych.
Ekspert SEO TikTok może zwiększyć popularność Twoich materiałów, a Twój film może stać się viralem nawet, jeśli dopiero zaczynasz działać w aplikacji. Oto, co możesz zrobić, aby treści znalazły się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania TikToka.
Wybór hash tagów
Znajdź takie, które są popularne, a jednoczenie pasują do Twojego materiału. Możesz do tego wykorzystać narzędzie TikTok Creative Center. Poza tym zerknij do tagów, z których korzystają twórcy podobnych materiałów. Dla jednego wideo wybieraj nie więcej niż 5. Optymalnie, jeśli 2 hash tagi są ogólne, a 3 bardziej oddają, czego dotyczy treść.
Optymalizacja pod słowa kluczowe
Odpowiednich fraz używaj w opisie materiału, okładce filmu i napisach do wideo. Jeśli to film z lektorem, warto, aby w tym, co mówi, również pojawiły się słowa kluczowe. A jak wytypować, których warto użyć? Skorzystaj z podpowiedzi TikToka, które serwis wyświetla, kiedy wpisujesz jakieś słowo w wyszukiwarce.
Wypełnij swój profil
Opisz, kim jesteś, czym się zajmujesz i czego dotyczą Twoje materiały. Najlepiej skorzystaj przy tym ze słów kluczowych.
Wykorzystaj trendy w branży
Trendy również możesz znaleźć w TikTok Creative Center. Pomagają zwiększyć widoczność materiałów. Wykorzystuj jednak te trendy, które pasują do Twojej branży.
Zachęcaj do interakcji
To dzięki interakcjom TikTok wie, jakie materiały interesują użytkownika i na tej podstawie prezentuje mu content zbliżony tematycznie. Popularność wideo przekłada się również na jego docieranie do szerszej publiczności. Co możesz zatem zrobić? Przykładowo, używaj CTA wzywającego do udostępnienia materiału lub jego skomentowania.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.