Jak zaprezentować produkt w sklepie?
4 min
4 min
Na skróty
Kluczowym elementem marketingu jest zaprezentowanie produktu od jak najlepszej strony. Oferta musi być dla potencjalnego klienta atrakcyjna, aby ten zrealizował transakcję. W jaki sposób podejść do tematu prezentowania produktów w sklepie? Na czym się skupić i na co zwrócić szczególną uwagę?
Czy wiesz o tym, że wygląd produktu online ma kolosalne znaczenie w kontekście efektywności sprzedaży? Niewyraźne, źle odpowiednio przygotowane zdjęcie negatywnie wpływa na atrakcyjność danego przedmiotu. Dlatego Twoje zdjęcia w sklepie online muszą być naprawdę dopracowane i efektywne. Jak tego dokonać? Przedstawiamy dziesięć przydatnych porad, z którymi musisz się zapoznać.
Wspominając o prezentacji produktu, należy również poruszyć temat tworzenia merytorycznych i atrakcyjnych opisów. Odpowiednio wykonane fotografie to nie wszystko, istotne pod kątem sprzedaży są także teksty charakteryzujące ofertę. Wielu przedsiębiorców przykłada niewielką uwagę do tego aspektu, co jest kompletnym błędem. Opisy czytają przede wszystkim Ci użytkownicy, którzy jeszcze nie są pewni swojej decyzji – ciągle rozważają zakup, więc chcą poznać produkt odrobinę bliżej. Jeśli Twój przedmiot nie będzie posiadać żadnego opisu, trudno przekonać potencjalnego klienta do dokonania transakcji.
Content powinien być przede wszystkim merytoryczny oraz atrakcyjny. Pamiętaj, że więcej wcale nie znaczy lepiej. Sęk w tym, aby tekst odpowiadał na wszystkie najważniejsze pytania, jakie może postawić potencjalny klient. Nie musisz w swoim sklepie online dodawać treści typu „kup, a nie pożałujesz!”. Tak naprawdę teksty powinny przedstawiać cechy produktów, ich zastosowanie oraz zalety. Po prostu przedstaw przedmiot w korzystnym, a zarazem rzeczywistym świetle. Podaj specyfikacje produktu, wspominaj o tym, kiedy najbardziej się przydaje. Równocześnie unikaj cynicznych nagłówków oraz przekłamanych sloganów, które mogłyby zaszkodzić Twojej wiarygodności. Jeśli chcesz zadbać o prezentację produktu, stwórz tekst, opierając się na tych trzech kwestiach:
Nie zapominajmy, że treść ma również znaczenie pod kątem SEO (pozycjonowanie). Teksty zawierające słowa kluczowe promują daną podstronę w Google. Po zamieszczeniu contentu istnieje większa szansa na to, że potencjalny klient trafi na Twoją ofertę bezpośrednio za pomocą wyszukiwarki. Wystarczy tekst odpowiednio zoptymalizować pod SEO, zamieszczając w nim konwertujące frazy kluczowe.
W swoim sklepie online możesz zamieścić treść w sposób inteligentny, bowiem jej zbyt duża ilość może negatywnie wpłynąć na UX i prezentuje się po prostu mało estetycznie. Popularną techniką jest umieszczanie kilku zdań w górnej części podstrony, a pozostał content dodaje się u dołu. Wówczas treść nie wydłuża sztucznie podstrony i całość wygląda naturalnie. To rozwiązanie idealne dla wszystkich użytkowników. Jeśli klient zechce zapoznać szczegóły produktu, przejdzie do dolnej sekcji, aby poczytać o przedmiocie. Natomiast podstawowe informacje o cechach produktu (wraz ze specyfikacją) zwykle powinny znajdować się bezpośrednio pod zamieszczonymi zdjęciami.
Nie zapominaj o nawigacji oraz stopce. Elementy te powinny znajdować się na każdej podstronie sklepu online, nie tylko w zakładkach z produktami. Dzięki nim użytkownik może wygodnie poruszać się po witrynie, przeglądając dostępny asortyment. Warto wspomnieć, że w wielu sklepach podstrony produktowe uzupełniane są o dodatkową sekcję z opiniami klientów. To również doskonałe rozwiązanie. Dział „Opinie” najlepiej prezentuje się pod specyfikacją i opisem przedmiotu.