Jakie rozwiązanie płatnicze najlepiej wykorzystać w sklepie internetowym?
3 min
3 min
Na skróty
Zastanawiałeś się może kiedyś, jak wygląda proces płatności w sklepach internetowych ? Nie jest tajemnicą, że elektroniczne przelewy są dzisiaj jedną z najszybszych możliwych opcji transferu środków. Istnieje jednak cała masa rodzajów płatności online, z których korzystają internetowe biznesy a każdy z nich ma inne zastosowanie, wady i korzyści. Jeśli chciałbyś sprawdzić, które rozwiązanie jest najkorzystniejsze dla ciebie, to trafiłeś idealnie. W tym artykule pokażemy, na co szczególnie należy zwrócić uwagę podczas wybierania systemu płatności online. Sprawdzimy, jakie są obecnie panujące trendy oraz kto na polskim rynku świadczy interesujące nas usługi.
Usługodawcy rozwiązań płatniczych, są dziś niezbędni do prawidłowego zarządzania procesem płatności. Operatorzy koordynują proces przetwarzania płatności, dbają o to aby odpowiednio zabezpieczona informacja, trafiła wprost do odpowiednich podmiotów, a całość została automatycznie zapisana i zaksięgowana. Pomimo iż korzystanie z usług operatorów oznacza dodatkowe koszty. Są one nierównomiernie niskie w porównaniu do ułatwienia jakie za sobą niosą. Dzięki dobremu operatorowi zaoszczędzimy nie tylko duże ilości czasu, ale również odetniemy się od wielu problemów i technicznych aspektów procesu płatności.
Bezpieczeństwo transakcji: Jest ono absolutnym priorytetem. Nie ważne jaki typ kart, rodzaj rachunku czy waluta będzie obowiązywała w naszym systemie płatniczym. Przed jego implementacją konieczne jest zapewnienie najwyższego standardu bezpieczeństwa podczas dokonywania transakcji. W tym celu należu upewnić się co do odpowiednich certyfikatów takich jak PCI czy DSS, będącymi już dziś standardem w online-owym świecie oraz umowy partnerskie z Visa czy Mastercard.
Niezawodność Każda minuta, w której nasz system płatności online, nie funkcjonuje prawidłowo. To potencjalnie utracone pieniądze oraz klienci. W celu zapewnienia sobie i swoim klientom jak najwyższego spokoju, zalecane jest wybranie rozwiązania o mocnej renomie oraz zabezpieczeniu w postaci dobrze funkcjonującej infolinii i funkcji automatycznego tworzenia kopii zapasowej przychodzących płatności.
Intuicyjność: Nikt z nas nie chce dokonywać skomplikowanych płatności, są one zniechęcające i wiele z nich może spowodować utratę potencjalnego klienta.
Różnicowanie dostępnych rodzajów płatności: Różni ludzie mają różne potrzeby i środki ulokowane w wielu miejscach. Warto jest więc nie ograniczać się tylko i wyłącznie do płatności kartą, ale udostępnić swoim konsumentom cały wachlarz rozwiązań. Implementacja przelewów bankowych, płatności typu BLIK lub SMS, PayPal, Google Pay, płatności z Facebook, One Click, Stripe,raty online oraz płatności cykliczne, to zdecydowanie najpopularniejsze rozwiązania. Większa możliwość dokonywania płatności online z całą pewnością będzie atutem dla naszego biznesu.
Jest to pytanie dość ogólnikowe, jednak co do zasady na ogół odpowiada się ogółem. W naszym przypadku na preferencje ogółu odpowiada się preferowaną przez nie formą płatności.
Powyższy wykres pokazuje nam, trend panujący wśród upodobań płatniczych konsumentów na świecie. Jak widzimy, zdecydowana większość populacji preferuje płatności kartą kredytową lub debetową. Drugim statystycznie najczęściej wybieranym sposobem płatności jest PayPal i inne wirtualne portfele, których główną zaletą jest małe ryzyko i niezwykła sprawność w dokonywaniu transakcji. Dziś wielu usługodawców posiada podpisane liczne umowy partnerskie z bankami, instytucjami finansowymi, oraz firmami oferującymi najpopularniejsze systemy płatnicze.
Na świecie istnieje cała masa rozwiązań, jednak na rynku polskim prym wiedzie zaledwie kilku operatorów. Są nimi PayU, Przelewy24, Dotpay, Tpay oraz osławiony Paypal. Większość ze wspomnianych usługodawców wymaga wniesienia niskiej opłaty aktywacyjnej, natomiast żaden nie pobiera opłaty za wypłatę środków. Wspomniane systemy nie są opłacane przez nas na zasadzie abonamentu czy subskrybcji. Pobierają one niewielką prowizje przy każdej e-tranzakcji (oscylującej w okolicach 1% od całości transferowanej kwoty). Niektórzy usługodawcy naliczają również opłaty stałe, lub opierają się na systemie łączącym prowizje ze stałą kwotą pobraną od przelewu. Są to jednak kwestie indywidualne i należy rozpatrywać je osobno u każdego usługodawcy.