Reklama

Konto profesjonalne na Instagramie – poznaj wszystkie możliwości

3 min czytania
Konto profesjonalne na Instagramie – poznaj wszystkie możliwości

Według danych Mediapanel aplikacja Instagram ma w Polsce ponad 9 mln użytkowników. Korzystać z niej możesz nie tylko dla rozrywki, ale również w celach biznesowych. Aplikacja umożliwia Ci założenie konta profesjonalnego, czyli przeznaczonego dla influencerów, marek, twórców treści i nie tylko. Sprawdź, jakie daje Ci możliwości. 

Jak wyłączyć konto profesjonalne na Instagramie?

Wiesz już, co to jest konto profesjonalne na Instagramie, a jak zacząć z niego korzystać? To bardzo proste! Jeśli jeszcze w ogóle nie masz konta w tej aplikacji, pobierz ją i zarejestruj się. W kolejnym kroku przekształć konto w firmowe. Aby to zrobić, wybierz opcję Ustawienia, a następnie Konto Profesjonalne. Uwaga: poniższe screeny dotyczą wersji przeglądarkowej. 

Konto profesjonalne na Instagramie – poznaj wszystkie możliwości

Wybierz, który opis bardziej odpowiada Twojej twórczości.

Konto profesjonalne na Instagramie – poznaj wszystkie możliwości

W kolejnym kroku Instagram wyświetli korzyści, które wiążą się z korzystaniem z takiego konta.

Konto profesjonalne na Instagramie – poznaj wszystkie możliwości

Wybierz kategorię profilu. Następnie podaj dane kontaktowe i gotowe. 

Konto profesjonalne na Instagramie – poznaj wszystkie możliwości

Jak widzisz, włącznie konta profesjonalnego jest bardzo proste. Możesz je też łatwo zmienić na podstawowe. Taka możliwość ukrywa się pod opcją Narzędzia biznesowe i kontrola. 

Konto profesjonalne na Instagramie – poznaj wszystkie możliwości

Czy konto profesjonalne na Instagramie jest płatne? Nie, możesz z niego korzystać bez ponoszenia opłat. Natomiast mając je, uzyskujesz dostęp do przydatnych funkcji. Jakich?

Co daje konto profesjonalne na Instagramie?

Takie konto zapewnia Ci większe możliwości, jeśli chodzi o marketing na Instagramie. Otrzymujesz dostęp do funkcji i danych, które nie są dostępne dla kont osobistych. Dzięki temu możesz promować posty jako reklamy, sprawdzić statystyki dotyczące interakcji z postami, czy też uzyskać informacje o odbiorcach. Instagram poprzez takie konto daje Ci więcej możliwości budowania marki i zwiększania jej zasięgu. Oto, co dzięki temu uzyskujesz:

  • Opcja dodania danych kontaktowych – możesz umieścić numer telefonu, adres fizyczny, czy e-mail, aby ułatwić zainteresowanym skontaktowanie się z Tobą. 
  • Statystyki – otrzymujesz dostęp do szczegółowych informacji dotyczących umieszczanych wpisów. Dowiesz się więcej o swoich odbiorcach – uzyskasz dane demograficzne. Ponadto sprawdzisz, jaki content wzbudził największe zainteresowanie, czy też o jakiej godzinie internauci byli najbardziej aktywni.
  • CTA – mając konto biznesowe, możesz dodawać w profilu przyciski wezwania do działania np. Kup bilet, po których kliknięciu internauta przeniesie się na stronę, gdzie może złożyć zamówienie.
  • Możliwość promowania postów – zrobisz to bezpośrednio w aplikacji. Dzięki korzystaniu z reklamy poszczególne wpisy mogą dotrzeć do większej liczby odbiorców. To także sposób na to, jak zdobyć więcej obserwujących na Instagramie
  • Automatyczne odpowiedzi – dzięki nim możesz usprawnić komunikację z odbiorcami i, np. poinformować ich, w jakim czasie mogą się spodziewać reakcji albo podpowiedzieć, jak szybciej mogą rozwiać swoje wątpliwości. 
  • Zakupy – jeśli masz konto biznesowe, możesz korzystać z funkcji zakupów. Dzięki temu oznaczysz produkty na zdjęciach i przekierujesz użytkowników bezpośrednio do stron, gdzie mogą je kupić.
  • Branded Content – to funkcja, dzięki której możesz tworzyć partnerstwa z innymi markami i nimi zarządzać. 
  • Większe możliwości zarządzania komentarzami – dzięki temu masz więcej opcji moderowania dyskusji.
  • Planowanie postów – otrzymujesz narzędzia, dzięki którym możesz zaplanować publikacje na przyszłość, określić, kiedy mają się pojawić. 
  • Dostęp do nowych funkcji przed kontami osobistymi – jeśli Instagram wprowadza nowe opcje, to często jako pierwsi mają do nich dostęp użytkownicy kont profesjonalnych.
  • Integracja z zewnętrznymi rozwiązaniami, np. systemami CRM czy narzędziami do analizy danych.
  • Analiza konkurencji – otrzymujesz rozwiązania, dzięki którym możesz badać poczynania innych firm i wyciągać wnioski, które mogą okazać się cenne podczas budowania strategii 
Zobacz  Reklama alkoholu — jak wygląda sytuacja prawna w Polsce?

Czytając w sieci, co to konto profesjonalne na Instagramie, możesz trafić na informację, że korzystanie z niego obniża zasięgi. Jednak nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością. Instagram wręcz zachęca do korzystania z takich kont.

Konto profesjonalne – jak je promować?

Dużo większe możliwości takiego konta nie powodują automatycznie, że będziesz mieć wielu obserwujących. To już zależy od Twoich działań. Oczywiście, musisz się uzbroić w cierpliwość i nauczyć, jak zrobić post sponsorowany na Instagramie, aby przynosił oczekiwane wyniki. 

Aby docierać do odbiorców, dbaj o aktywność w serwisie. Komentuj treści innych użytkowników, dodawaj lajki. Nie ignoruj prywatnych wiadomości – staraj się odpowiadać na nie jak najszybciej. Korzystaj z odpowiednich hashtagów i regularnie dodawaj wpisy. Kluczową rolę odgrywa jakość i kreatywność w contencie. Jeśli zainteresujesz odbiorców, zaktywizujesz ich, możesz szybciej zwiększyć liczbę obserwujących. Utwórz również specjalny kod rabatowy dla nich, ewentualne udostępniaj go w profilu co jakiś czas. To prosta rzecz, która może skutecznie zachęcić do zaglądania na Twój profil.

Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy