Konto profesjonalne na Instagramie – poznaj wszystkie możliwości
4 min
4 min
Na skróty
Według danych Mediapanel aplikacja Instagram ma w Polsce ponad 9 mln użytkowników. Korzystać z niej możesz nie tylko dla rozrywki, ale również w celach biznesowych. Aplikacja umożliwia Ci założenie konta profesjonalnego, czyli przeznaczonego dla influencerów, marek, twórców treści i nie tylko. Sprawdź, jakie daje Ci możliwości.
Wiesz już, co to jest konto profesjonalne na Instagramie, a jak zacząć z niego korzystać? To bardzo proste! Jeśli jeszcze w ogóle nie masz konta w tej aplikacji, pobierz ją i zarejestruj się. W kolejnym kroku przekształć konto w firmowe. Aby to zrobić, wybierz opcję Ustawienia, a następnie Konto Profesjonalne. Uwaga: poniższe screeny dotyczą wersji przeglądarkowej.
Wybierz, który opis bardziej odpowiada Twojej twórczości.
W kolejnym kroku Instagram wyświetli korzyści, które wiążą się z korzystaniem z takiego konta.
Wybierz kategorię profilu. Następnie podaj dane kontaktowe i gotowe.
Jak widzisz, włącznie konta profesjonalnego jest bardzo proste. Możesz je też łatwo zmienić na podstawowe. Taka możliwość ukrywa się pod opcją Narzędzia biznesowe i kontrola.
Czy konto profesjonalne na Instagramie jest płatne? Nie, możesz z niego korzystać bez ponoszenia opłat. Natomiast mając je, uzyskujesz dostęp do przydatnych funkcji. Jakich?
Takie konto zapewnia Ci większe możliwości, jeśli chodzi o marketing na Instagramie. Otrzymujesz dostęp do funkcji i danych, które nie są dostępne dla kont osobistych. Dzięki temu możesz promować posty jako reklamy, sprawdzić statystyki dotyczące interakcji z postami, czy też uzyskać informacje o odbiorcach. Instagram poprzez takie konto daje Ci więcej możliwości budowania marki i zwiększania jej zasięgu. Oto, co dzięki temu uzyskujesz:
Czytając w sieci, co to konto profesjonalne na Instagramie, możesz trafić na informację, że korzystanie z niego obniża zasięgi. Jednak nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością. Instagram wręcz zachęca do korzystania z takich kont.
Dużo większe możliwości takiego konta nie powodują automatycznie, że będziesz mieć wielu obserwujących. To już zależy od Twoich działań. Oczywiście, musisz się uzbroić w cierpliwość i nauczyć, jak zrobić post sponsorowany na Instagramie, aby przynosił oczekiwane wyniki.
Aby docierać do odbiorców, dbaj o aktywność w serwisie. Komentuj treści innych użytkowników, dodawaj lajki. Nie ignoruj prywatnych wiadomości – staraj się odpowiadać na nie jak najszybciej. Korzystaj z odpowiednich hashtagów i regularnie dodawaj wpisy. Kluczową rolę odgrywa jakość i kreatywność w contencie. Jeśli zainteresujesz odbiorców, zaktywizujesz ich, możesz szybciej zwiększyć liczbę obserwujących. Utwórz również specjalny kod rabatowy dla nich, ewentualne udostępniaj go w profilu co jakiś czas. To prosta rzecz, która może skutecznie zachęcić do zaglądania na Twój profil.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.