LinkedIn dla firm – jak wykorzystać ten kanał do wzrostu Twojej marki?
3 min
3 min
Na skróty
Media społecznościowe dają ogromne możliwości promocji dla osób prywatnych oraz firm. Jedną z ciekawszych propozycji jest LinkedIn. To serwis społecznościowy, który specjalizuje się w kontaktach biznesowych, pomaga w budowaniu ścieżki kariery i wspiera proces poszukiwania pracy. Czy warto mieć konto na LinkedIn i co publikować na firmowym LinkedIn? Podpowiadamy!
Zdj 1. LinkedIn to jeden z największych biznesowych mediów społecznościowych
Źródło: https://www.flickr.com/photos/143601516@N03/29443419161
Jakie są rodzaje kont na LinkedIn? To konto podstawowe (Basic), które może założyć każde, oraz to rozbudowane – Premium. Konto Premium można wypróbować za darmo, przez jeden miesiąc. Chociaż zakres funkcjonalności obydwu kont różni się, jedno i drugie umożliwia skuteczne wypromowanie brandu osobistego i firmowego.
Oczywiście, że warto. Kontro na LinkedIn uwiarygadnia firmę i jest swego rodzaju biznesową wizytówką. Pozwala na skuteczną promocję przedsiębiorstwa w kręgach biznesu, umożliwia łatwiejsze dotarcie z contentem do wyspecjalizowanej grupy odbiorców i ułatwia chwalenie się osiągnięciami na otwartej płaszczyźnie.
Co publikować na firmowym LinkedIn? Warto testować różne formaty contentu. Można publikować eksperckie treści przygotowane przez naszych pracowników, nawiązujące do zagadnień z branży. Warto chwalić się wyróżnieniami, sukcesami, bieżącymi realizacjami czy innymi elementami, które pozwalają na wskazanie profesjonalizmu Twojej marki. Sprawdź również, jak odbierany jest przez użytkowników case studies w Twojej branży.
Wszystko to uwiarygadnia przedsiębiorstwo, pokazuje jego nowoczesne i eksperckie oblicze, a także pozwala dotrzeć do kolejnych odbiorców. Na pewno konto firmy na LinkedIn to ważny element budowania strategii social media marketingu.
Wskazaliśmy już, jakie są rodzaje kont na LinkedIn w podstawowym podziale. Konto Basic pozwala znaleźć pracowników i współpracowników, umożliwia proszenie o rekomendacje, ułatwia wymianę wiadomości i publikacji contentu.
Z kolei konto Premium ma szerszą funkcjonalność, dzieląc się na kilka wariantów. Użytkownik biznesowy ma możliwość wykupienia abonamentu Career, Business, Sales Navigator, Recruiter Lite, lub wykupić subskrypcję LinkedIn Learning. Jaka jest różnica między tymi rodzajami kont i ile kosztuje prowadzenie konta na LinkedIn w poszczególnych wariantach?
Koszt LinkedIn Learning to około 100 złotych miesięcznie. Platforma ta daje dostęp do wielu kursów i szkoleń w formie e-learningów i może być elementem doszkalania kadry pracowników lub właścicieli firmy.
Zdj 2. Opłacalność LinkedIn widać poprzez dużą i sprecyzowaną grupę docelową, która posiada konta na tym serwisie
Źródło: https://storage.needpix.com/rsynced_images/linkedin-400850_1280.png
Najpierw konieczne jest założenie profilu osobistego. Z jego poziomu można założyć profil firmowy. W tym celu wybierz opcję „Produkty” i „Stwórz stronę firmową”. Tam uzupełnij wszystkie dane – nazwę, branżę, adresy stron www i dane kontaktowe. Pamiętaj, aby zadbać o profesjonalne grafiki na LinkedIn, odpowiednio dobrane hashtagi porządkujące wpisy i przygotuj strategię działania.
Do rozwoju firmowego konta warto pamiętać o tym, że publikując content robisz to dla odbiorców, a nie dla siebie. Buduj relacje z przedstawicielami branży i klientami, komentuj, udzielaj się, rozmawiaj. Działaj na różnych frontach i traktuj konto na LinkedIn jako element kontaktu z dostawcami, odbiorcami czy potencjalnymi pracownikami.
Pamiętaj, żeby publikować na LinkedIn treści fachowe, ale nie pisane językiem niezrozumiałym. Wbrew pozorom jest to portal dla wszystkich, a nie tylko osób specjalizujących się w określonej branży. Możesz używać eksperckich pojęć i teorii, ale rób to tak, aby treści były przyswajalne dla mniej i bardziej zaawansowanych znawców w Twoim sektorze działalności.
Co ciekawe, elementem LinkedIn jest transparentność. Czy widać kto wchodził na LinkedIn? Tak. Nawet w bezpłatnej wersji (w ograniczonym zakresie) możesz sprawdzić, kto odwiedzał Twój profil, co ułatwia później nakierowanie treści na określonych odbiorców. W wersji Premium zobaczysz dokładnie ilu użytkowników widziało Twoje wpisy i profil, a także co to za konta. To umożliwia kompleksową analizę efektów Twojej pracy.
Dobrze prowadzone konto na LinkedIn i profesjonalne pozycjonowanie stron jest naprawdę świetnym planem na promocję brandu marki. Doświadczona agencja marketingowa skorzysta z takiej możliwości marketingowej.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.