E-commerceTechnologiaTworzenie stron internetowych

Magento 2 – dlaczego warto wybrać ten system?

3 min czytania
Magento 2 – dlaczego warto wybrać ten system?

W sieci dostępnych jest wiele platform e-commerce, ułatwiających przygotowanie własnego sklepu internetowego, ale to Magento od lat dzierży pozycję jednego z najbardziej rozchwytywanych systemów. W 2008 roku pojawiła się pierwsza wersja aplikacji, a od 2015 roku użytkownicy mogą korzystać z Magento 2.0. Dlaczego warto wybrać właśnie ten system? Podpowiadamy.

Magento 2 – dlaczego warto wybrać ten system?

Zdj 1. Magento 2 to jeden z najlepszych systemów do przygotowywania sklepów internetowych

Źródło: https://blog.pinja.com/hubfs/magento2-logo.png

Wiele sklepów internetowych powstaje na gotowych platformach. To rozwiązanie tańsze, szybsze, efektywniejsze pod względem SEO i bardziej stabilne. Nie musisz wydawać tysięcy złotych, na stworzenie własnego systemu płatności czy wdrożeniu mechanizmu zakupowego. Magento należy do najpopularniejszych aplikacji, które udostępniają to wszystko. 

Czym jest system Magento? Jak działa i czy jest płatny?

Magento to bardzo bogata platforma do tworzenia sklepów internetowych, dostępna w wersji Open Source, czyli z pełnym dostępem do kodu strony, który można aktualizować, poprawiać czy zmieniać zgodnie z własnymi preferencjami – całkowicie za darmo (dostępne są również płatne wersje czy wtyczki, ale nie zawsze są konieczne). 

System oparty jest na języku PHP, a jego właścicielem jest obecnie gigant z branży informatycznej – marka Adobe. 

Jak działa Magento 2.0? System należy zainstalować na własnym hostingu, w oparciu o wytyczne właściciela. Co ważne, dzięki platformie nie musisz wdrażać dodatkowych wtyczek (jak ma to miejsce np. w WooCommerce). 

Z jakich wariantów Magento możesz skoczytaś?

Istotne jest, że nowe Magento dostępne jest w różnych wariantach. Możesz wybrać wspomnianą wersję bezpłatną, która pozbawiona jest m.in. wsparcia technicznego. System ma jednak dużą społeczność, która pomaga rozwiązać istotne problemy, a także możesz poprosić o pomoc wyspecjalizowanych, zewnętrznych webdeveloperów.

Zobacz  Seznam — czym jest i jak działa ten czeski portal?

Z kolei płatna wersja ma większą funkcjonalność (więcej wtyczek, za które w darmowym Open Source trzeba zapłacić) i dostęp do rozbudowanej obsługi technicznej. W przypadku podstawowych sklepów internetowych, spokojnie wystarczy Ci bezpłatny wariant oprogramowania. Komercyjne oprogramowanie adresowane jest raczej do bardzo dużych przedsiębiorstw o zasięgu regionalnym. 

System oferuje również wersję działającą w chmurze, która ułatwia zdalne zarządzanie serwisem opartym na Magento 2.0. Płatne produkty można podłączyć np. do własnej infolinii call center i zautomatyzować wysyłkę maili do klientów.

Magento 2 – dlaczego warto wybrać ten system?

Zdj 2. Tak wygląda panel administracyjny systemu Magento 2.0

Źródło: https://static.packt-cdn.com/products/9781783288250/graphics/B01908_Ch02_01.jpg 

Dlaczego warto wybrać Magento 2.0?

Magento 2.0 to system, który pozwala w efektywny sposób zwiększyć ruch w sklepie internetowym i przekłada się na poprawę wyników sprzedażowych. Aplikacja ma wiele zaawansowanych funkcji, możliwość wszechstronnej edycji (zgodnie z preferencjami użytkownika) i może być używana zarówno przez małe podmioty, jak i duże marki handlowe, z ugruntowaną pozycją na rynku i wieloma klientami.

Z jakiego powodu powinieneś postawić na system Magento 2.0 w przypadku stawiania sklepu internetowego?

  • Uniwersalny system dopasowany do różnych sklepów internetowych, o całkowicie odmiennym profilu działalności.
  • Wysoka wydajność, oparta na nowoczesnym, stale aktualizowanym kodzie bazowym.
  • Możliwość wyboru między wersją darmową (Open Source), a płatną platformą Magento Commerce dla zastosowań dużych firm e-commerce.
  • Efektywne pozycjonowanie ze względu na dostępność wielu narzędzi optymalizujących Magento 2.0 pod kątem wyszukiwarek internetowych.
  • Integracja z różnego rodzaju systemami CRM (służącymi do zarządzania bazą produktów czy magazynów).
  • Wiele wewnętrznych narzędzi analitycznych i możliwość podpięcia pod zewnętrzne systemy zbierania danych (np. Google Analytics).
  • Dopasowanie sklepu pod potrzeby klienta i wytyczne SXO (np. wygodna wersja mobilna, czytelny design, prosty w obsłudze mechanizm dokonywania zakupów).
Zobacz  Konto profesjonalne na Instagramie – poznaj wszystkie możliwości

To zaledwie część z wielu możliwości Magento. System może nadzorować wybrana agencja SEO, która najpierw dokładnie prześwietli jego działanie (przeprowadzając profesjonalny audyt SEO), a następnie zoptymalizuje go zgodnie ze współczesnymi wymogami. Warto przetestować działanie systemu, jeżeli chcesz założyć swój sklep internetowy.

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy