News

Moc linków witryny – Google twierdzi, że te elementy ją zniwelują!

1 min czytania
Grafika SEO News

Linki na stronach internetowych odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu. Google regularnie aktualizuje swoje wytyczne dotyczące ich znaczenia, wpływając na strategię SEO wielu firm. Ostatnie wypowiedzi Johna Muellera z Google rzucają nowe światło na to, jak blokowanie indeksacji oddziałuje w kontekście mocy linków. Sprawdźmy!

Moc linków witryny – Google twierdzi, że te elementy ją zniwelują!

Źródło: https://img.freepik.com/free-vector/gradient-technology-futuristic-background_23-2149115239.jpg?t=st=1721995550~exp=1721999150~hmac=e1b4bbcdfff8c4fa3de00b46867645f1c585204e4279c2e508e18e3281df9c05&w=900

Znaczenie linków w pozycjonowaniu strony internetowej

Linki – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne, są istotne pod kątem określania priorytetów.

Wewnętrzne linki pomagają Google zrozumieć strukturę witryny i określić, które strony są najważniejsze. 

Natomiast zewnętrzne odnośniki budują autorytet strony w sieci.

Wpływ blokowania indeksacji na moc linków

Podczas sesji SEO Office Hours, Mueller odpowiedział na pytanie, czy blokowanie indeksacji URL-a anuluje moc linków zewnętrznych i wewnętrznych. Jego odpowiedź sugeruje, że warto spojrzeć na ten problem z perspektywy użytkownika. Jeżeli strona nie jest dostępna dla internauty, to linki w serwisie również są nieistotne.

Moc linków witryny – Google twierdzi, że te elementy ją zniwelują!

Zdj 1. Blokowanie indeksacji a moc linków – wypowiedź ekspertów Google w jednym z podcastów.

Źródło: www.youtube.com/watch?v=VuzvVnKSwV4

Błędy w blokowaniu indeksacji

Częstym błędem jest stosowanie dyrektywy robots meta z kombinacją „noindex” i „follow”. Mueller wyjaśnił, że taka konfiguracja nie działa, ponieważ jeśli strona jest zablokowana, to zarówno użytkownicy, jak i wyszukiwarki nie mogą zobaczyć linków w tej witrynie. Brak dostępu do stron oznacza brak możliwości korzystania z zawartych tam odnośników, co niweluje ich moc.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Dominik Bigosiński
Dominik Bigosiński Copywriter
Od ponad sześciu lat rozwija swoją karierę jako zawodowy copywriter, koncentrując się na artykułach eksperckich i blogowych dotyczących SEO oraz marketingu internetowego. To osoba, która najlepiej czuje się tam, gdzie można połączyć wiedzę merytoryczną z edukacyjnym przekazem. Pisze o zagadnieniach z zakresu IT, finansów i branży automotive, tłumacząc dynamicznie rozwijający się świat cyfrowych technologii w prosty i zrozumiały sposób. W pracy najbardziej ceni styl i wartość merytoryczną tekstu — jego treści mają być nie tylko poprawne SEO-wo, ale przede wszystkim użyteczne i przystępne dla czytelnika. Inspiruje się źródłami branżowymi takimi jak Ahrefs (Mateusz Makosiewicz) czy komunikacją Google (John Mueller), śledząc najważniejsze zmiany w algorytmach i automatyzacji marketingu. Po godzinach Dominik trenuje ultramaratony — bieganie długodystansowe stało się dla niego nie tylko hobby, ale też sposobem na budowanie odporności psychicznej i konsekwencji w działaniu. Startował m.in. w Bison Ultra Trail (50 km), a kolejnym celem jest pokonanie dystansu 70 km. Relaks przynosi mu ruch, a największą motywacją w pracy jest poczucie, że jego teksty zostawiają po sobie trwałą wartość w sieci i pomagają innym rozwijać wiedzę.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy