Moc linków witryny – Google twierdzi, że te elementy ją zniwelują!
2 min
2 min
Na skróty
Linki na stronach internetowych odgrywają ważną rolę w pozycjonowaniu. Google regularnie aktualizuje swoje wytyczne dotyczące ich znaczenia, wpływając na strategię SEO wielu firm. Ostatnie wypowiedzi Johna Muellera z Google rzucają nowe światło na to, jak blokowanie indeksacji oddziałuje w kontekście mocy linków. Sprawdźmy!
Źródło: https://img.freepik.com/free-vector/gradient-technology-futuristic-background_23-2149115239.jpg?t=st=1721995550~exp=1721999150~hmac=e1b4bbcdfff8c4fa3de00b46867645f1c585204e4279c2e508e18e3281df9c05&w=900
Linki – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne, są istotne pod kątem określania priorytetów.
Wewnętrzne linki pomagają Google zrozumieć strukturę witryny i określić, które strony są najważniejsze.
Natomiast zewnętrzne odnośniki budują autorytet strony w sieci.
Podczas sesji SEO Office Hours, Mueller odpowiedział na pytanie, czy blokowanie indeksacji URL-a anuluje moc linków zewnętrznych i wewnętrznych. Jego odpowiedź sugeruje, że warto spojrzeć na ten problem z perspektywy użytkownika. Jeżeli strona nie jest dostępna dla internauty, to linki w serwisie również są nieistotne.
Zdj 1. Blokowanie indeksacji a moc linków – wypowiedź ekspertów Google w jednym z podcastów.
Źródło: www.youtube.com/watch?v=VuzvVnKSwV4
Częstym błędem jest stosowanie dyrektywy robots meta z kombinacją “noindex” i “follow”. Mueller wyjaśnił, że taka konfiguracja nie działa, ponieważ jeśli strona jest zablokowana, to zarówno użytkownicy, jak i wyszukiwarki nie mogą zobaczyć linków w tej witrynie. Brak dostępu do stron oznacza brak możliwości korzystania z zawartych tam odnośników, co niweluje ich moc.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.