Pozycjonowanie

MozRank i MozTrust a SEO

3 min czytania
MozRank i MozTrust a SEO

Moz to jeden z wiodących dziś dostawców narzędzi SEO, pozwalający na rozbudowaną analitykę, research słów kluczowych, jakościowy link building czy content marketing. Użytkownicy mogą także korzystać z dwóch, niezwykle pomocny wskaźników – MozRank oraz MozTrust. Pierwszy z nich dotyczy popularności linków, które prowadzą do witryny oraz ich jakości, to odpowiednik dawnego googlowskiego PageRank. Drugi wskaźnik mierzy „zaufanie” do linków przychodzących, a więc uwzględnia autorytet witryn-źródeł. Oba parametry podają wartości określonej, porównawczej skali i mogą być wykorzystywane w pozycjonowaniu strony internetowej.

MozRank i MozTrust a pozycjonowanie strony

Przede wszystkim warto mieć na uwadze, że w przypadku wartości obu wskaźników liczy się nie tylko skuteczność strategii pozycjonowania – znaczenie mogą mieć także takie kwestie jak wiek domeny i jej historia, częstotliwość aktualizacji, liczba odwiedzających witrynę etc., dlatego nie należy skupiać się wyłącznie na tych parametrach, jeśli celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Bazowanie na rankingach stron w pozycjonowaniu ma swoich przeciwników, którzy ignorują wartości prezentowane przez Moz, uznając je za niewymierne. Niemniej wykorzystanie tych wskaźników zarówno w optymalizacji strony, jak i udoskonaleniu strategii linkowania może okazać się bardzo pomocne, m.in. poprzez rozwijanie działań marketingowych, odpowiednią selekcję udostępnianego contentu, usuwanie SPAM-u, poprawę bezpieczeństwa witryny etc. – ogólnie lepsze zrozumienie odbioru i oceny strony, skuteczniejsze planowanie kolejnych usprawnień. Nie chodzi więc o to, że konkretne wyniki witryny same w sobie przekładają się na jej widoczność, ale mogę jednak pośrednio na to wpływać.

Zobacz  Strona HTML – jak zbudować pod kątem SEO?

MozRank i MozTrust a SEO

Jak można wpływać na MozRank, MozTrust?

Istnieje szereg działań, które można uwzględnić w poprawie wskaźników Moz. Jeśli zależy Ci na podniesieniu MozRank i MozTrust możesz między innymi:

  • Przygotować dokładny, szczegółowy audyt analizujący dotychczasową strategię linkowania – wskaż swoje mocne i słabe strony, opracuj plan działania krok po kroku;
  • Każdorazowo weryfikować autorytet witryn, w których pojawiają się linki prowadzące do Twojej strony internetowej – zawsze bądź pewny, że warto wykorzystać konkretne źródło;
  • Wykorzystać opcję publikowania artykułów sponsorowanych w znanych i zaufanych serwisach – nie bez powodu to popularne rozwiązanie. Świetnie sprawdzą się wysokiej jakości treści eksperckie, analizy, komentarze branżowe itp.;
  • Usuwać wszelkie spamerskie, nienaturalne odnośniki do swojej witryny, znajdujące się na stronach o wyjątkowo niskiej renomie – pamiętaj, że nadmiar linków przychodzących może być szkodliwy dla Twojej strony, jeśli są one umieszczanie nieumiejętnie i bez konkretnego planu.
  • Rozwinąć swoją strategię social media marketingu – buduj zaufanie i lojalność swoich odbiorców, ich długoterminowe zaangażowanie, udostępniaj interesujące i oryginalne treści i dzięki temu zachęcaj do ich udostępniania;
  • Dbać o wiek oraz historię domeny – unikaj kupowania domen, o których niewiele wiesz. Jeśli kupujesz nową, staraj się jej nie zmieniać.
  • Uatrakcyjnić swój content – poprzez podążanie za najnowszymi trendami, wykorzystywanie dodatkowych materiałów (przyciągające uwagę grafiki, materiały video, nagrania audio etc.), co również zwiększy szansę jakościowego linkowania;
  • Regularnie aktualizować treści dostępne na stronie;
  • Rozwijać user experience – im bardziej Twoja witryna będzie przyjazna użytkownikom, tym chętnie będzie przez nich odwiedzana przez odbiorców, co oczywiście może przełożyć się na częstotliwość linkowania;
  • Publikować wysokiej jakości, atrakcyjne, unikalne oraz wartościowe treści, które nie tylko zwiększą ruch na stronie, ale i sprawią, że uznane serwisy, doceniani blogerzy itp. będą chcieli je rozpowszechniać i promować w sieci;
  • Prowadzić pogłębioną analitykę, stały monitoring w zakresie link buildingu, wykorzystując dostępne w sieci, pomocne narzędzia (oprócz Moza, Ahrefs, Majestic, BuzzStream i inne);
  • Podglądać działania konkurencji – uczenie się od najlepszych to zawsze dobre rozwiązanie, sprawdzaj wskaźniki firm czy marek, które najlepiej radzą sobie w Twojej branży, podglądaj ich metody linkowania, sprawdzaj skuteczność etc.
Zobacz  Google Update a SEO – co warto wiedzieć?

MozRank i MozTrust a SEO

Co musisz wiedzieć o MozRank oraz MozTrust?

Aby odpowiednio zapoznać się z wskaźnikami rankingowymi, należy odwiedzić stronę Moz, która oferuje możliwość skorzystania z darmowego narzędzia Free Domain SEO Analysis Tool. Po wpisaniu konkretnego adresu domeny, otrzymamy wyniki na temat jej autorytetu, jakości liczby linków, procentu spamu, utraconych odnośników, wykorzystywanych słów kluczowych, konkurencji itp. Oprócz tego istnieje możliwość skorzystania z darmowej wersji próbnej Moz Pro, którą warto wykorzystać do szczegółowej analityki i podejrzenia strategii konkurencji. Badając opisane wskaźniki, należy mieć na uwadze, że nie chodzi tu o zdobycie ja najwyższego wyniku. Trudno porównywać witryny, nawet o tej samej tematyce, jeśli np. jednak z nich rozwijana jest przez kilka lat, a druga zaledwie od kilku miesięcy. Dlatego też celem powinno być skupienie się wyłącznie na tych stronach, z którymi dana witryna konkuruje bezpośrednio w organicznych wynikach wyszukiwania. Wniosek? Parametry Moz to przede wszystkim narzędzia porównane, które jednak efektywnie uzupełniają i wspomagają działania SEO, choć w żaden sposób same w sobie na nie wpływają.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy