Content Marketing

Najczęstsze błędy copywriterów

3 min czytania
Najczęstsze błędy copywriterów

Brak unikalności

Teksty na stronie internetowej muszą być unikalne, nie można ich kopiować z innych witryn. Część copywriterów (szczególnie tych początkujących) nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważne to jest. Unikalność jest jednym z czynników rankingowych, które wpływają na to, jak wysoko w wynikach wyszukiwania jest dana strona internetowa. Kopiowane treści zawsze wpłyną negatywnie na widoczność Twoje strony w wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego wszystkie teksty muszą być unikalne. Niektórzy copywriterzy kopiują pojedyncze zdania, a nawet całe akapity. To jest niedopuszczalne. Tym działaniem nie tylko obniżają pozycję Twojej strony internetowej w wyszukiwarce, ale również łamią prawo. Jeśli jesteś copywriterem, to nigdy nie kopiuj tekstów z innych stron internetowych. To oszukiwanie zleceniodawcy i działanie na jego niekorzyść. Jeśli masz własną witrynę internetową, to zadbaj o współpracę z rzetelnym copywriterem. Zawsze możesz skorzystać z pomocy agencji, w której pracują doświadczone osoby.

Błędy językowe

Teksty zawierające błędy językowe są bardzo źle odbierane przez czytelników. Należy zadbać o to, aby wszystkie treści były poprawne zarówno pod kątem interpunkcji, jak i ortografii. Programy do edycji tekstów nie poprawiają wszystkiego. Do bycia dobrym copywriterem nie trzeba mieć studiów polonistycznych, ale należy znać zasady pisowni. Nikt, kto robi dużo błędów językowych nie zostanie nigdy profesjonalnym copywriterem. Jeśli chcesz być najlepszy w swojej branży, to dużo ćwicz, sprawdzaj zasady językowe i sprawdzaj swoje teksty po napisaniu. Z czasem nabędziesz umiejętności językowych, a Twoje teksty będą coraz lepsze.

Zobacz  Jak kierować ruch z bloga do sklepu internetowego?

Najczęstsze błędy copywriterów

Brak słów kluczowych lub ich za duża liczba

Niezwykle ważne dla pozycjonowania witryny internetowej jest odpowiednia liczba słów kluczowych. Copywriter musi umieć wplatać słowa kluczowe w tekst w taki sposób, aby wyglądały naturalnie. Ważne jest także ich liczba, nie może być ich zbyt wiele – wtedy nie tylko użytkownicy odbiorą to negatywnie, ale także roboty Google. Liczba słów kluczowych musi być optymalna, zbyt duża ich liczba nie wpłynie dobrze na pozycjonowanie, a kiedy jest ich zbyt mało – nie wyróżnisz swojej witryny wśród innych o tej samej tematyce. Frazy kluczowe można odmieniać, nie można ich używać w taki sposób, aby wyglądały nienaturalnie.

Niska jakość tekstów

Część copywriterów nie potrafi dopasować stylu i słownictwa do rodzaju tekstu. Jest wiele form, które są popularne w internecie. Wśród nich są: precle, zapleczówki, teksty blogowe, artykuły sponsorowane oraz eksperckie, opisy produktów oraz kategorii. Każdy z tych rodzajów musi być napisany w odpowiednim stylu. Niska jakość tekstów jest niedopuszczalna, ponieważ nie są one tworzone tylko dla robotów, ale także dla czytelników. Świadczą o samej marce i jej profesjonalizmie. Wysokiej jakości teksty będą wizytówką firmy, dlatego wybierając copywritera zwróć uwagę na to, czy potrafi on pisać także teksty dobrej jakości.

Błędy merytoryczne

W wielu tekstach dotyczących różnych branż mogą pojawiać się błędy merytoryczne. Wynika to z braku znajomości danej dziedziny. Dlatego dobry copywriter przed napisaniem tekstu sprawdzi wszystkie istotne kwestie. Tak zwany „research” jest podstawą. Przed wyborem konkretnego copywritera możesz zamówić tekst próbny – dzięki temu sprawdzisz czy dana osoba będzie w stanie pisać o Twojej branży w poprawny sposób.

Zobacz  Słowa kluczowe – czym są? Poradnik pozycjonowania

Najczęstsze błędy copywriterów

Podsumowanie

Może się wydawać, iż jest wielu copywriterów. Wielu z nich nie spełnia wielu wymagań, które są podstawą profesjonalnych tekstów. Ważne jest to, aby nie zawierały najczęstszych błędów popełnianych przez copywriterów. Wśród nich są błędy merytoryczne. Zadbaj, by Twoje teksty miały słowa kluczowe w odpowiednim nasyceniu. Ponadto konieczne jest to, aby treści były unikalne i nie zawierały błędów językowych. Jeśli nie potrafisz zweryfikować kompetencji copywritera, to skorzystaj z pomocy agencji. Dobrym sposobem będzie wybranie oferty zawierającej usługę pozycjonowania.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 3.7 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy