Jakie są najlepsze narzędzia copywritera, z których powinieneś skorzystać? Będzie to przede wszystkim LanguageTool – rozwiązanie bez którego tworzenie wysokiej jakości treści jest bardzo utrudnione. Niezbędnikiem okazuje się również Ahrefs, do kompleksowego researchu fraz kluczowych SEO, weryfikacji backlinków (blogerzy lubią to!) oraz sprawdzenia konkurencji. Dodatkowo warto skorzystać z narzędzia Jasnopis do analizy czytelności treści oraz Surfer SEO w celu optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. No i oczywiście Chat GPT – do generowania pomysłów, wyłapywania błędów oraz tworzenia kompleksowych briefów contentowych. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej!
1. Najlepsze narzędzia copywritera – LanguageTool
LanguageTool to uniwersalne narzędzie do korekty tekstu, które sprawdza ortografię, gramatykę i styl w wielu językach. Działa jako rozszerzenie do przeglądarek, a także oferuje integracje z popularnymi edytorami tekstowymi (np. Google Docs). Wielkim atutem jest wsparcie dla języka polskiego, dzięki czemu potrafi skutecznie wyłapywać specyficzne błędy ortograficzne, stylistyczne oraz fleksyjne.
Zdj 1. LanguageTool w praktyce.
Źródło: Panel LanguageTool.
Zalety narzędzia LanguageTool:
- wsparcie dla wielu języków – poza językiem polskim obsługuje także ponad 30 innych języków;
- integracja z edytorami – możliwość współpracy z popularnymi edytorami tekstowymi i przeglądarkami (np. Google Docs);
- automatyczne sugestie – wskazuje błędy i proponuje korekty w czasie rzeczywistym (stylistyczne, ortograficzne i fleksyjne).
- darmowa wersja – pozwalająca korzystać z narzędzia przez cały czas (sprawdzanie wówczas obejmuje do 10 000 znaków ze spacjami),
- niska cena – roczny plan kosztuje około 120 zł (to kilkukrotnie mniej niż w przypadku Grammarly).
2. Najlepsze narzędzia copywritera – Grammarly
Grammarly to jedno z najpopularniejszych narzędzi do korekty tekstu na świecie. Jeżeli pracujesz w j. angielskim, omawiane rozwiązanie okaże się bardziej kompleksowe od LanguageTool’a. Pełna wersja narzędzia kosztuje około 500 zł rocznie i oferuje również weryfikację plagiatu oraz generowanie tekstu przez AI.
Zdj 2. Działanie narzędzia Grammarly.
Źródło: Panel Grammarly.
Zalety narzędzia Grammarly:
- zaawansowane analizy – oprócz błędów gramatycznych, analizuje ton, styl i klarowność tekstu;
- dostępność – działa jako rozszerzenie przeglądarki, aplikacja mobilna oraz desktopowa;
- personalizacja – możliwość ustawienia specyfikacji tekstu (np. formalny, nieformalny, opisowy);
- liczne możliwości integracji – Grammarly można zintegrować z Google Docs, edytorem Word, LinkedInem czy też Asaną.
3. Najlepsze narzędzia copywritera – Ahrefs
Ahrefs jest jednym z czołowych narzędzi do analizy SEO. Umożliwia badanie słów kluczowych, analizę profilu linków zwrotnych oraz weryfikację konkurencji. Dzięki temu copywriterzy mogą optymalizować swoje treści pod kątem widoczności w wyszukiwarkach.
Zdj 3. Panel Ahrefs.
Źródło: Ahrefs.
Zalety narzędzia Ahrefs:
- kompleksowe analizy SEO – analiza słów kluczowych, backlinków i konkurencji w jednym miejscu;
- wizualne raporty – intuicyjne wykresy i diagramy pomagające zrozumieć dane;
- alerty – powiadomienia o nowych linkach zwrotnych lub zmianach pozycji w wyszukiwarce.
4. Najlepsze narzędzia copywritera – Jasnopis
Jasnopis jest narzędziem skoncentrowanym na analizie czytelności tekstu w języku polskim. Ocenia treści pod kątem ich złożoności i daje sugestie, jak uczynić je bardziej przystępnymi dla czytelnika. Rozwiązanie dedykowane do wykorzystania w j. polskim.
Zdj 4. Działanie narzędzia Jasnopis.
Źródło: Jasnopis.
Zalety narzędzia Jasnopis:
- specjalizacja w języku polskim – skoncentrowane na analizie czytelności tekstu;
- prosty interfejs – intuicyjny i łatwy w użyciu;
- sugestie – konkretne rady, jak poprawić tekst, by był bardziej czytelny.
5. Najlepsze narzędzia copywritera – Hemingway Editor
Hemingway pomaga w tworzeniu klarownych tekstów poprzez wskazanie trudnych do zrozumienia zdań, nadmiernego użycia przymiotników oraz formy biernej. Jest to świetne narzędzie dla copywriterów dążących do prostej i bezpośredniej komunikacji. Skorzystają na tym osoby piszące w j. angielskim.
Zdj 6. Działanie Hemingway Editor.
Źródło: Hemingway Editor.
Zalety narzędzia Hemingway Editor:
- prostota – wizualne wyróżnienia problematycznych fragmentów tekstu;
- statystyki czytelności – pokazuje poziom trudności tekstu;
- bezpośrednie sugestie – proponuje konkretne zmiany pod kątem poprawy jakości tekstu.
6. Najlepsze narzędzia copywritera – Surfer SEO
Surfer SEO koncentruje się na optymalizacji treści pod kątem SEO. Umożliwia analizę konkurencji, sugeruje poprawki w treści oraz wskazuje potencjalne słowa kluczowe, na których warto się skupić. Jeżeli interesuje Cię optymalizacja treści wyłącznie w j. polskim, zdecyduj się na Contadu – lepiej odmienia synonimy, a dodatkowo kosztuje kilkukrotnie mniej za identyczną liczbę content edytorów.
Zdj 6. Zastosowanie Surfer SEO.
Źródło: Panel Surfer SEO.
Zalety narzędzia Surfer SEO:
- audyt treści – analiza on-page sugerująca, co należy poprawić w tekście, aby uzyskać wyższe pozycje niż konkurencja (działa to podobnie jak audyt SEO);
- wskazówki dotyczące słów kluczowych – sugestie słów kluczowych do włączenia w treść;
- możliwość analizy wyników wyszukiwania na pierwszej stronie – narzędzie określa, na jakie wyrażenia warto się pozycjonować, biorąc pod uwagę pierwszą stronę SERP-ów.
7. Najlepsze narzędzia copywritera – Chat GPT
Chat GPT, czyli narzędzie bazujące na technologii GPT od OpenAI, jest idealne do generowania pomysłów, poprawy jakości tekstu oraz tworzenia briefów contentowych. Dzięki zaawansowanym algorytmom potrafi generować treści, które są nie tylko gramatycznie poprawne, ale także kreatywne i unikatowe. Anglojęzyczną alternatywą do generowania treści jest JarvisAI – pozwala generować nawet 10 artykułów po 2 000 słów jednocześnie (całość trwa maksymalnie 30 sekund).
Zdj 7. Zastosowanie Chat GPT.
Źródło: Panel OpenAI.
Zalety narzędzia Chat GPT:
- generowanie treści – możliwość tworzenia unikalnych tekstów na podstawie wskazówek;
- interaktywność – możliwość prowadzenia rozmów i zadawania pytań;
wszechstronność – przydatne nie tylko dla copywriterów, ale także dla twórców treści, specjalistów ds. pozycjonowania oraz marketerów.