Płatne reklamy na Allegro
4 min
4 min
Na skróty
Myśląc o Allegro mamy przed oczami obraz wielkiego sklepu, w którym znajdziemy dosłownie wszystko. Rowery, ubrania, sprzęty, samochody, garnki i wiele, naprawdę wiele innych rzeczy w różnym przedziale cenowym. Wystawiają się tam zarówno firmy, które traktują konta, jako miejsce dla swojego sklepu internetowego lub jako dodatkową platformę do pozyskiwania klientów, a także osoby prywatne, które chcą pozbyć się nieużywanych bądź w dobrym stanie rzeczy. Nic dziwnego, że potencjał sprzedażowy jest naprawdę duży i coraz więcej osób sięga po nie, jako rozwiązanie na zwiększenie obrotu. Tylko jak wybić się wśród tysięcy ogłoszeń?
Podobnie jak Google, Facebook czy Instagram reklamy Allegro umożliwiają promowanie wybranych produktów oraz ofert. Zdecydowaną zaletą jest to, że możemy podejrzeć wszystkie statystyki dotyczące reklamy, wyliczyć zysk z inwestycji oraz promować nie tylko jeden produkt, ale całą grupę czy kategorię. Reklamodawca rozlicza się w popularnym modelu PPC, czyli płaci tylko za kliknięcie (wejście przez reklamę na odpowiednią ofertę). Wszystko to możemy sprawdzić i edytować z poziomu panelu, jak również monitorować statystyki, zarządzać kampanią i jej kosztami, a także mieć przejrzysty wgląd w interesujące nas lub agencję, która zajmuje się naszymi reklamami, dane. Trochę przypomina to Google AdWords, prawda?
Ważne jest ich rozmieszczenie oraz wyświetlanie nie tylko w obrębie serwisu. Powinny zwracać na siebie uwagę, przyciągać użytkownika-potencjalnego klienta, by kliknął i skorzystał z danej oferty, a także stanowić wyraźną konkurencję dla innych.
Mogą pojawiać się głównie w 5 miejscach:
Warto również wspomnieć, że stosowane są głównie formaty reklam graficznych, ale możemy również dostrzec wyróżnione oferty, podświetlenie, które hierarchizują kolejne oferty i eksponują te najbardziej trafne na tle konkurencji.
Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy powinieneś skorzystać z oferty reklam na Allegro, przedstawiamy Ci kilka korzyści, dzięki którym na pewno zmienią się Twoje działania na platformie.
Po pierwsze – wzrost sprzedaży. Każdemu na tym zależy, zwłaszcza firmom, które próbują traktować to miejsce jako główne źródło sprzedaży. Allegro Ads zwiększy widoczność ofert, wzmocni sprzedaż i przyciągnie nowych klientów, którzy będą zdecydowani na zakup. A co najważniejsze, cały czas możesz testować różne miejsca i rozwiązania dla Twojej reklamy, nie ograniczając się do jednego miejsca. Jeśli do tego masz jakąś promocję lub nowy produkt – warto o tym wspomnieć. Te nowo dodane zazwyczaj są mało widoczne. Zakopane wśród tysięcy innych, dodanych przed sekundą ofert, potrzebują czasu i pracy, aby wyświetlić się na pierwszych stronach. Reklamy Allegro pomogą w krótkim czasie wybić się nowościom.
Działaj sezonowo. Jeśli wiesz, że w danym okresie o wiele lepiej sprzedadzą się czapki niż krótkie spodenki – postaw na promocję tych produktów, o które pojawia się sporo zapytań. Im większe zainteresowanie, tym większa szansa, że zyskasz klientów, bo może akurat posiadasz te produkty, które w danym sezonie są pożądane. Dzięki temu zwiększysz widoczność ofert sezonowych i przegonisz konkurencję.
I na koniec – Allegro Ads pomoże Ci utrzymać pozycję. Szybko zareaguje, wykryje nową konkurencję i pokaże, co możesz zrobić, by nie przegrać nierównej walki i utrzymać klientów przy swoich produktach.
Jeśli już zacząłeś swoją przygodę z reklamami Allegro na pewno wiesz na co powinieneś zwrócić uwagę. Przedstawimy Ci również kilka wskazówek, o których powinieneś pamiętać, by ulepszyć swoje kampanie reklamowe.
Sprawdzaj statystyki i wyciągaj wnioski – nikt nie chce tracić pieniędzy na nieefektywne reklamy czy kampanie. Jeśli chcesz, by były skuteczne, powinieneś przyjrzeć się danym, które dostarcza panel. Bardzo ważna jest też regularność i reagowanie, jeśli coś zaczyna się zmieniać. Nie zawsze wszystko będzie działało, dlatego warto obserwować statystyki i podejmować działania, odpowiedzialne za Twój budżet, wyświetlanie reklam czy też zmianę treści.
Obserwuj trendy – bądź na bieżąco z tym, co dzieje się w danej kategorii czy w grupie Twoich produktów. Konkurencja nie śpi, każdego dnia wszystko może wyświetlać się zupełnie inaczej, a użytkownicy jednego dnia będą szukać niebieskich rowerów a drugiego elektrycznych hulajnóg. Skorzystaj z Planera kampanii i sprawdź trendy słów kluczowych, charakterystycznych dla produktów, zwiększy to prawdopodobieństwo wyświetlenia Twojej reklamy wysoko.
Bądź różnorodny – jeśli sprzedajesz więcej niż jedną kategorię produktów, pracuj nad tym, by grupy reklam nie reprezentowała tylko jedna oferta. Sprawdź czego potrzebują Twoi klienci, na co najbardziej zwracają uwagę, a następnie skieruj na te produkty, które ich interesują.
Wybieraj tylko najlepsze produkty – dzięki kampanii Allegro Ads klienci docierają do Ciebie, gdy szukają odpowiednich produktów w ofercie. Wybrane oferty zyskują ruch, a co za tym idzie również potencjalnych klientów – w wielu przypadkach takie przekierowania zakończone są transakcją. Reklamuj najlepsze oferty, by zyskać więcej i zmniejszyć liczbę płatnych kliknięć.
Pamiętaj, dobrze przygotowana oferta to połowa sukcesu. Jeśli połączysz ją z reklamą zarówno na Allegro, jak i pozycjonowaniem, zyskać możesz wiele klientów, renomę, a także poprawić swoje naturalne wyniki w wyszukiwarce.