AnalitykaMarketing

Pokolenie X – charakterystyka marketingowa

3 min czytania
Pokolenie X – charakterystyka marketingowa

Masz solidną strategię marketingową e-commerce i ciężko pracowałeś, aby zidentyfikować odpowiednie kanały i kampanie, aby przyciągnąć grupę docelową — od mediów społecznościowych dla pokolenia Z i milenialsów po bardziej tradycyjne media i pocztę bezpośrednią dla Baby Boomers. Ale co z pokoleniem pośrednim, Gen X?

Kim jest Gen X?

Generacja X urodziła się gdzieś między 1965 a 1980 rokiem i jest w rzeczywistości przewodem technologicznym pomiędzy Baby Boomers i Millenialsami. Aby lepiej zrozumieć to pokolenie, ważne jest, aby rozpoznać pokolenia, pomiędzy którymi są wciśnięte. Charakterystyka marketingowa i cechy Generacji X:

  •       Urodzony w latach 1965-1981.
  •       Street smart, przedsiębiorczy i indywidualistyczny.
  •       Wysoko wykształcony i napędzany pieniędzmi.
  •       Nieprzywiązani etykiet i marek, ale są doświadczonymi kupującymi.
  •       Mentalność „ratuj sąsiedztwo”, a nie „ratuj świat”.
  •       Rodzinny; mają silne pragnienie bezpieczeństwa i ochrony.
  •       Otwarci zarówno na tradycyjne, jak i nowoczesne taktyki marketingowe.
  •       Aktywny w mediach społecznościowych.

Co warto wiedzieć o pokoleniu X?

Pokolenie X może być najtrudniejszą do zrozumienia i przybicia grupą wiekową nawet dla najbardziej doświadczonych marketerów. Zasadniczo masz dwa rodzaje Gen Xers:

  •       Osoby urodzone wcześniej w tym pokoleniu, które mają pewne cechy Baby Boomers.
  •       Młodsi członkowie pokolenia X, którzy mają pewne nawyki zakupowe w stylu milenialsów.

Z perspektywy marketera interesujące jest, jak różny może być każdy koniec pokolenia, jeśli chodzi o ich zaawansowanie w zakresie technologii. Wcześniejsi członkowie pokolenia mogą nadal mieć problemy z technologią, taką jak komputery i telefony, podczas gdy późniejsi członkowie nie mają żadnych problemów i zazwyczaj są entuzjastycznie nastawionymi wczesnymi użytkownikami. Techniki marketingowe w większym stopniu zależne od technologii mogą bardziej przemawiać do tych, którzy urodzili się bliżej 1980 roku i całkowicie pomijać te, które urodziły się bliżej 1965 roku. Pomimo różnic, nadal istnieją podobieństwa w tym zróżnicowanym pokoleniu.

Zobacz  Metody personalizacji w marketingu online

Są stabilni finansowo

Ponieważ najstarsi pokolenie X mają 57 lata, a najmłodsi 42, są w swoich najlepiej zarabiających latach i są na najlepszej drodze do osiągnięcia szczytu w swojej profesji. Ignorowanie ich oznacza ignorowanie grupy demograficznej, która ma imponujący wpływ na decyzje zarówno gospodarstw domowych, jak i firm.

Pokolenie X – charakterystyka marketingowa

Przeczytaj także: SEO i Pozycjonowanie sklepów

Dbają o bezpieczeństwo

Większość ludzi z pokolenia X założyła rodziny, a ich dzieci prawdopodobnie w tym momencie życia uczęszczają do szkoły lub kończą studia. Bardzo ważne jest dla nich podejmowanie mądrych decyzji dotyczących bezpieczeństwa rodziny i przyszłości finansowej.

Posiadają również silne wartości rodzinne. Aby łatwiej nawiązać kontakt z tym pokoleniem, priorytetem jest pokazanie im, że można im ufać, i zapewnienie im niezawodnego produktu lub usługi do budowania relacji i rekomendacji.

Dużo widzieli

Pokolenie X (jako całe pokolenie) przeszło lądowanie na Księżycu, zimną wojnę, rewolucję internetową, kryzys Y2K i wszystko pomiędzy. Widzieli wiele reklam i byli celem wielu działań marketingowych, co oznacza, że ​​bardzo ważne jest posiadanie autentycznego przekazu w całym marketingu.

Korzystają z Internetu do badania firm

Pokolenie X ma tendencję do szukania informacji o firmach w Internecie, nawet po obejrzeniu reklamy telewizyjnej lub zobaczeniu reklamy prasowej. Będziesz chciał upewnić się, że informacje i komunikaty Twojej firmy są spójne we wszystkich katalogach, platformach społecznościowych i, co najważniejsze, w Twojej witrynie.

Wolą marketing, który jest bardziej osobisty i autentyczny

Większość ludzi z pokolenia X jest teraz rodzicami i woli korzystać z mediów, które odzwierciedlają ich wartości. Wolą też marki, które są autentyczne. Bądź przejrzysty i nie ukrywaj planów ani wartości przed tym pokoleniem — przejrzą to na wylot. Staraj się iść naprzód ze swoimi intencjami, bez „dymu i luster”.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy