Poziome Adsy, faworyzacja Reddita i ekologia w Google
4 min
4 min
Na skróty
Nareszcie! Google przedstawiło oficjalne informacje na temat testów poziomych formatów reklam. Istnieją również podejrzenia, że gigant z Mountain View faworyzuje Redditowe posty, które rankują… 5 minut po publikacji.
Oprócz tego: Google pomaga podróżować ekologicznie za sprawą Greener Traveler, a John Mueller wypowiedział się na temat wpływu łączników w nazwach domen na SEO. Warto również wspomnieć, iż przeglądarka Brave ogłasza własną wyszukiwarkę!
Najnowsze newsy o SEO z Semcore… czas start!
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/old-newspaper-background-flat-lay_23-2149318885.jpg?t=st=1713872267~exp=1713875867~hmac=4f9fecb3ac678422f4bccb5130dc6e3b3add6a2f0cc09fcff2e2e42aa47be5bc&w=826
Testy poziomych formatów reklamy w Google trwają. Dotyczy to oczywiście sponsorowanych linków, które obecnie będą wyświetlały się również… poziomo, zajmując nieco mniej miejsca niż tekstowe wyniki sponsorowane.
Biorąc pod uwagę aktualne trendy i gąszcz informacji, razem z SGE (ang. Search Generative Experience) na czele – zmiana jak najbardziej na plus.
Zdj 1. Post AzeemDigital na temat poziomych formatów reklamy Google.
Źródło: www.twitter.com/AzeemDigital/status/1780968298814808229
Posty na Reddicie rankują w Google już po 5 minutach od ich publikacji.
Zdj 2. Przykład posta w Google, który zarankował po 5 minutach od publikacji.
Źródło: www.searchenginejournal.com/reddit-post-ranks-within-minutes/513825/
Czy powyższy zrzut ekranu oznacza, że Google faworyzuje Reddita ponad inne fora internetowe?
Według oficjalnych informacji, nie ma tutaj mowy o priorytetyzacji. Otóż Google często wyświetla treści z forów, ponieważ rzeczywiste dane wskazują, że użytkownicy aktywnie ich szukają i cenią sobie do nich dostęp.
Treści te są postrzegane jako wartościowe i odpowiednie, co sprawia, że ich prezentacja jest uzasadniona w kontekście dostarczania satysfakcjonujących i odpowiednich wyników wyszukiwania.
Dodatkowo użytkownicy oczekują, że przy poszukiwaniu informacji (np. pomoc techniczna czy opinie o produkcie), wyszukiwarka naturalnie zaproponuje treści z różnych źródeł, w tym z forów, blogów czy oficjalnych stron produktów, bez konieczności określania rodzaju źródła w zapytaniu.
Potwierdza to też post na Reddicie w grupie r/SEO.
Zdj 3. Post na Reddicie wyjaśniający tematykę faworyzowania Reddita przez Google.
Źródło: www.reddit.com/r/SEO/comments/1bwhfgw/comment/ky60u08/
Google pomaga podróżować ekologicznie. Dzięki zaktualizowanemu dokumentowi dotyczącego Greener Traveler, użytkowicy Google będą mogli podejmować bardziej świadome decyzje.
W najbliższych tygodniach, użytkownicy w ponad piętnastu miastach, w tym Amsterdamie, Barcelonie, Londynie, Montrealu, Paryżu, Rzymie i Sydney, będą mogli korzystać z nowej opcji w Mapach Google. Funkcja ta zasugeruje trasy komunikacji miejskiej lub piesze obok tras samochodowych, jeśli czas podróży będzie porównywalny.
Równocześnie Google rozszerza funkcjonalność Wyszukiwarki o informacje dotyczące tzw. dalekobieżnych połączeń kolejowych i obsługuje również trasy autobusowe. Dla przykładu, wpisując zapytanie „pociąg z Bostonu do Filadelfii”, użytkownicy szybko zobaczą rozkłady jazdy i ceny biletów bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania.
Zdj 4. Alternatywne trasy do rozważenia proponowane przez Google ze względu na ekologię.
Źródło: www.blog.google/products/search/find-more-sustainable-ways-to-get-around-with-new-maps-and-search-updates/
Nazwy domen z łącznikami – niby oczywistość, a jednak wzbudzają sporo kontrowersji, jeśli chodzi o SEO. Na całe szczęście wypowiedział się o tym John Mueller pod postem jednego z użytkowników Reddita.
John sugeruje, że domeny z myślnikami dawniej były odbierane jako mniej poważne, ponieważ mogły sugerować brak profesjonalizmu. Obecnie jednak, z powodu mniejszej dostępności domen, kwestia myślników w nazwach staje się mniej istotna.
Zaleca on wybór nazwy domeny z myślą o długoterminowym rozwoju, bez nadmiernego skupiania się na słowach kluczowych, argumentując, że to jakość i wartość strony są najważniejsze.
Zdj 5. Dyskusja na Reddicie w zakresie nazw domen z łącznikami i ich wpływie na SEO.
Źródło: www.reddit.com/r/SEO/comments/1c4spd6/comment/kzpynwv/
17 kwietnia 2024 roku Brave ogłosiło własną wyszukiwarkę AI o nazwie Answer with AI, która kryje w sobie sporo atrakcyjnych rozwiązań.
Wysoki nacisk kładziony jest w tym przypadku na prywatność. Brave dodatkowo zapewnia, że nie odpowiada ona domyślnie na komercyjne zapytania przy użyciu AI – jest to bardzo dobrym znakiem pod kątem biznesowym.
Zdj 6. Wyszukiwarka AI od Brave.
Źródło: brave.com/blog/answer-with-ai/
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.