News

Pozycje w Google Shopping i Google Image nie wpływają na wyniki SERP!

1 min czytania

John Mueller twierdzi, że pozycje w Google Shopping i Google Image nie mają znaczenia w SERP-ach!

Pozycje w Google Shopping i Google Image nie wpływają na wyniki SERP!

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/businesspeople-meeting-plan-analysis-graph-company-finance-strat_74952-1400.jpg?t=st=1713343116~exp=1713346716~hmac=19766e6de983be8cc86287d913d5df4d572ecc32f9a611f592b1f07660825cba&w=1380

Kolejny news pokazujący, że kto pyta – nie błądzi (albo robi to zdecydowanie rzadziej od innych). 

I tak też było w przypadku Twitterowej dyskusji wywołanej przez jednego z internautów.

Użytkownik Christian Radny w swoim poście na Twitterze zwrócił się do Johna Muellera (analityka Google) z pytaniem, czy darmowe listingi Google Merchant w wynikach wyszukiwania mogą spychać organiczne strony w dół, aby zredukować zbyt dużą widoczność jednej witryny.

Wyraził on w ten sposób obawę, że jego sklepy mogą mieć zmniejszoną organiczną widoczność (a tym samym nikłe szanse na pozycjonowanie) w wynikach wyszukiwania.

Pozycje w Google Shopping i Google Image nie wpływają na wyniki SERP!

Zdj 1. Zapytanie o pozycje organiczne w stosunku do Google Shopping i Google Image.

Źródło: https://twitter.com/ChrisRadny/status/1778342504808563197

John Mueller odpowiedział w ciągu kilku godzin. 

Jego komentarz sugeruje, że tzw. darmowe wpisy handlowe (listingi merchant) nie mają wpływu na obniżenie pozycji organicznych stron w wynikach wyszukiwania. Innymi słowy, te elementy nie są bezpośrednio powiązane z potencjalnym spadkiem witryny w wynikach SERP.

Pozycje w Google Shopping i Google Image nie wpływają na wyniki SERP!

Zdj 2. Odpowiedź Johna Muellera na wpis internauty.

Źródło: https://twitter.com/ChrisRadny/status/1778342504808563197

Dywersyfikacja ruchu kluczem do sukcesu

Pamiętaj jednak, aby nigdy nie być zależnym od konkretnego źródła ruchu. Jeżeli możesz – dbaj o jak największą dywersyfikację.

SEO powinno stanowić około 60-70% Twoich działań. Ważna jest dodatkowo promocja firmy w płatnych wynikach wyszukiwania Google, a także za pomocą kampanii Meta Ads (np. Facebook Ads lub Instagram Ads).

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy