Według statystyk pozycjonowanie generuje o 1000% więcej ruchu od social media marketingu (źródło: brightedge.com). Prawdopodobnie dlatego aż 44% firm inwestuje w SEO i uznaje skuteczność tej formy reklamy (źródło: clutch.co). Warto jednak zastanowić się, na czym właściwie polegają działania SEO pozwalające zmaksymalizować zyski i zbudować zaufanie wśród konsumentów.
Na czym polega pozycjonowanie GoShop?
Pozycjonowanie GoShop polega na konsekwentnym wdrażaniu działań on-site (on-page) oraz off-site (off-page). Dzięki właściwemu podejściu do technicznego SEO oraz optymalizacji treści Twoja strona może być widoczna w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania na wartościowe pod względem sprzedażowym frazy kluczowe.
Każda doświadczona agencja SEO pod uwagę w tym przypadku bierze nie tylko frazy ogólne (np. książki przyrodnicze), ale także wyrażenia z długiego ogona (np. książki przyrodnicze dla dzieci i młodzieży). Według smartinsights.com frazy long tail SEO keywords mają o 3-5% wyższy CTR (ang. Click Through Rate) od wyrażeń ogólnych.
Pozycjonowanie GoShop – dlaczego SEO na tym CMS-ie jest opłacalne?
System CMS GoShop oferuje liczne ułatwienia związane m.in. z wdrażaniem meta tagów oraz możliwością szybkiego zoptymalizowania adresów URL – w taki sposób, żeby były user-friendly. Oprócz tego platforma GoShop udostępnia wiele możliwości w zakresie designu i struktury sklepów internetowych, dzięki temu każdą witrynę można indywidualnie dostosować do specyfiki branży oraz sprzedawanych artykułów, co pozytywnie wpływa na UX (ang. User Experience) witryny.
Pozycjonowanie GoShop – zalety
Pozycjonowanie GoShop oferuje również inne korzyści tj.:
- automatyczne generowanie mapy strony,
- responsywna wersja witryny,
- możliwość ustawienia unikalnych meta danych.
Popularność pozycjonowania sklepów bazujących na GoShop wynika również z możliwości dodania nieograniczonej liczby produktów i kategorii, a także zakupu certyfikatu SSL (tzw. szyfrowania HTTPS). Jak dobrze wiemy – SSL jest oficjalnym czynnikiem rankingowym, który wpływa na całość koncepcji SXO (ang. Search Experience Optimization), ponieważ podnosi wartość strony zarówno z punktu widzenia robotów Google, jak i użytkowników.
Komu dedykujemy pozycjonowanie GoShop?
Pozycjonowanie GoShop dedykujemy przede wszystkim właścicielom sklepów internetowych z następujących branż:
- meblarska,
- farmaceutyczna,
- jubilerska,
- odzieżowa,
- e-commerce.
Warto również wspomnieć, iż pozycjonowanie GoShop opłaca się także lokalnie. Biorąc pod uwagę aktualne standardy ponad 80% lokalnych wyszukiwań kończy się konwersją, np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi, odtworzenia wideo, dodania artykułu do koszyka lub wypełnienia formularza kontaktowego (źródło: webfx.com).
Pamiętaj, że aż 28% wyszukiwań lokalnych skutkuje zakupem produktu (źródło: support.google.com), dlatego optymalizacja pod kątem lokalnego SEO uwzględniając także wizytówkę Google Moja Firma jest absolutnym must-have, jeżeli zależy Ci na osiągnięciu satysfakcjonujących zysków.
Pozycjonowanie GoShop – na własną rękę czy przy pomocy specjalistów?
Pozycjonowanie GoShop na własną rękę wymaga dogłębnej znajomości dziedziny SEO. To jak najbardziej możliwe, pod warunkiem że potrafisz m.in.:
- opracować strategię SEO (będącą wstępem do długofalowych działań pozycjonerskich);
- wdrożyć niezbędne zmiany związane z technicznym SEO (np. dokonać implementacji certyfikatu SSL, stworzyć mapę strony w formacie XML oraz zoptymalizować kod źródłowy w celu przyspieszenia witryny);
- dostosować treści na stronie wg. najnowszych wytycznych algorytmu (w tym przypadku chodzi o wdrożenie odpowiedniej struktury nagłówków, dodanie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, a dodatkowo poprawę treści pod względem wizualnym, stylistycznym, ortograficznym, merytorycznym, gramatycznym i fleksyjnym);
- pozyskiwać linki wychodzące (z wartościowych źródeł, które cechują się wysokim DR – Domain Rating oraz DA – Domain Authority);
- analizować konkurencję (żeby na bieżąco weryfikować rynkowe standardy i na bieżąco wprowadzać zmiany na stronie).
Jako doświadczona agencja SEO możemy śmiało stwierdzić, że osiągnięcie wysokich pozycji w organicznych (naturalnych i bezpłatnych) wynikach wyszukiwania nie jest możliwe bez przeprowadzenia dogłębnego audytu SEO. Dzięki niemu dowiemy się, jakie plusy i minusy charakteryzują daną stronę, a także nad czym należy pracować w przyszłości.
Dlatego, jeżeli jesteś w stanie wdrożyć kilka z powyższych elementów samodzielnie – jak najbardziej możesz pozycjonować sklepy GoShop na własną rękę. W momencie, gdy poszczególne rozwiązania sprawiają Ci spore trudności – skonsultuj swoje obiekcje z agencją SEO i ewentualnie poproś o pomoc.
Ile kosztuje pozycjonowanie GoShop?
Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ finalny koszt za pozycjonowanie GoShop zależy od kilku istotnych czynników, a mianowicie:
- aktualny poziom optymalizacji Twojej domeny,
- konkurencyjność danej branży,
- “kaloryczność” słów kluczowych,
- okres obowiązywania umowy SEO,
- obecnie zajmowane pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.
W Semcore koszt za SEO ustalamy indywidualnie. Najtańsze jest pozycjonowanie lokalne, a najdroższe okazują się międzynarodowe działania optymalizacyjne.
Przedsiębiorstwa z USA, które wydawały miesięcznie mniej niż $500 na SEO były bardziej narażone na niezadowolenie z pozycjonowania niż działalności inwestujące w SEO powyżej $500 miesięcznie (źródło: backlinko.com).
Pozycjonowanie GoShop – dlaczego warto?
Pozycjonowanie GoShop wyróżnia się licznymi korzyściami, m.in.:
- większa widoczność strony w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania,
- dodatkowy ruch na Twojej stronie internetowej,
- maksymalizacja zysków przedsiębiorstwa,
- zbudowanie zaufania wśród potencjalnych klientów,
- wykreowanie więzi na linii przedsiębiorstwo → konsument.
Optymalizacja stron internetowych bazujących na CMS GoShop to również większa liczba konwersji (np. w postaci dodatkowych zakupów, wejść na stronę produktową lub dodania poszczególnych artykułów do koszyka).