Pozycjonowanie GoShop – Poradnik
4 min
4 min
Na skróty
Według statystyk pozycjonowanie generuje o 1000% więcej ruchu od social media marketingu (źródło: brightedge.com). Prawdopodobnie dlatego aż 44% firm inwestuje w SEO i uznaje skuteczność tej formy reklamy (źródło: clutch.co). Warto jednak zastanowić się, na czym właściwie polegają działania SEO pozwalające zmaksymalizować zyski i zbudować zaufanie wśród konsumentów.
Pozycjonowanie GoShop polega na konsekwentnym wdrażaniu działań on-site (on-page) oraz off-site (off-page). Dzięki właściwemu podejściu do technicznego SEO oraz optymalizacji treści Twoja strona może być widoczna w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania na wartościowe pod względem sprzedażowym frazy kluczowe.
Każda doświadczona agencja SEO pod uwagę w tym przypadku bierze nie tylko frazy ogólne (np. książki przyrodnicze), ale także wyrażenia z długiego ogona (np. książki przyrodnicze dla dzieci i młodzieży). Według smartinsights.com frazy long tail SEO keywords mają o 3-5% wyższy CTR (ang. Click Through Rate) od wyrażeń ogólnych.
System CMS GoShop oferuje liczne ułatwienia związane m.in. z wdrażaniem meta tagów oraz możliwością szybkiego zoptymalizowania adresów URL – w taki sposób, żeby były user-friendly. Oprócz tego platforma GoShop udostępnia wiele możliwości w zakresie designu i struktury sklepów internetowych, dzięki temu każdą witrynę można indywidualnie dostosować do specyfiki branży oraz sprzedawanych artykułów, co pozytywnie wpływa na UX (ang. User Experience) witryny.
Pozycjonowanie GoShop oferuje również inne korzyści tj.:
Popularność pozycjonowania sklepów bazujących na GoShop wynika również z możliwości dodania nieograniczonej liczby produktów i kategorii, a także zakupu certyfikatu SSL (tzw. szyfrowania HTTPS). Jak dobrze wiemy – SSL jest oficjalnym czynnikiem rankingowym, który wpływa na całość koncepcji SXO (ang. Search Experience Optimization), ponieważ podnosi wartość strony zarówno z punktu widzenia robotów Google, jak i użytkowników.
Pozycjonowanie GoShop dedykujemy przede wszystkim właścicielom sklepów internetowych z następujących branż:
Warto również wspomnieć, iż pozycjonowanie GoShop opłaca się także lokalnie. Biorąc pod uwagę aktualne standardy ponad 80% lokalnych wyszukiwań kończy się konwersją, np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi, odtworzenia wideo, dodania artykułu do koszyka lub wypełnienia formularza kontaktowego (źródło: webfx.com).
Pamiętaj, że aż 28% wyszukiwań lokalnych skutkuje zakupem produktu (źródło: support.google.com), dlatego optymalizacja pod kątem lokalnego SEO uwzględniając także wizytówkę Google Moja Firma jest absolutnym must-have, jeżeli zależy Ci na osiągnięciu satysfakcjonujących zysków.
Pozycjonowanie GoShop na własną rękę wymaga dogłębnej znajomości dziedziny SEO. To jak najbardziej możliwe, pod warunkiem że potrafisz m.in.:
Jako doświadczona agencja SEO możemy śmiało stwierdzić, że osiągnięcie wysokich pozycji w organicznych (naturalnych i bezpłatnych) wynikach wyszukiwania nie jest możliwe bez przeprowadzenia dogłębnego audytu SEO. Dzięki niemu dowiemy się, jakie plusy i minusy charakteryzują daną stronę, a także nad czym należy pracować w przyszłości.
Dlatego, jeżeli jesteś w stanie wdrożyć kilka z powyższych elementów samodzielnie – jak najbardziej możesz pozycjonować sklepy GoShop na własną rękę. W momencie, gdy poszczególne rozwiązania sprawiają Ci spore trudności – skonsultuj swoje obiekcje z agencją SEO i ewentualnie poproś o pomoc.
Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ finalny koszt za pozycjonowanie GoShop zależy od kilku istotnych czynników, a mianowicie:
W Semcore koszt za SEO ustalamy indywidualnie. Najtańsze jest pozycjonowanie lokalne, a najdroższe okazują się międzynarodowe działania optymalizacyjne.
Przedsiębiorstwa z USA, które wydawały miesięcznie mniej niż $500 na SEO były bardziej narażone na niezadowolenie z pozycjonowania niż działalności inwestujące w SEO powyżej $500 miesięcznie (źródło: backlinko.com).
Pozycjonowanie GoShop wyróżnia się licznymi korzyściami, m.in.:
Optymalizacja stron internetowych bazujących na CMS GoShop to również większa liczba konwersji (np. w postaci dodatkowych zakupów, wejść na stronę produktową lub dodania poszczególnych artykułów do koszyka).