Pozycjonowanie Niemcy – poradnik
3 min
3 min
Na skróty
Chcesz zwiększyć zyski swojej firmy? W takim razie powinieneś rozszerzyć działalność przedsiębiorstwa, którym zarządzasz również na rynek niemiecki. To doskonała szansa na sprzedaż własnych produktów i usług. Aby zmaksymalizować konwersję, należy rozpocząć pozycjonowanie w Niemczech, stosując się do podstawowych zasad panujących u konsumentów z tego kraju.
Pozycjonowanie stron internetowych w języku niemieckim jest wymagającym zadaniem. Rywalizacja z podmiotami zagranicznymi wymaga zrozumienia specyfiki tego rynku, preferencji potencjalnych klientów oraz konkretnych praktyk prowadzących do zwiększenia pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli tzw. SERP-ach (ang. Search Engine Results Page).
Ogólnie rzecz biorąc, żeby Twoja strona znalazła się wysoko w Google musisz zadbać o elementy tj.:
Pozycjonowanie stron niemieckich nie różni się w głównej mierze od pozycjonowania polskich domen. Należy jednak pamiętać, że treści powinny być napisane po niemiecku, a nie przetłumaczone. Wynika to z prostego powodu – słowa kluczowe w j. polskim nie zawsze odpowiadają niemieckim wyrażeniom najczęściej wyszukiwanym przez internautów.
Wysokie pozycje w niemieckich organicznych wynikach wyszukiwania (google.de) osiągniesz dopiero wtedy, gdy zrozumiesz specyfikację działania tego rynku. Poniżej przedstawiamy, na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu niemieckich stron.
Kierując swoją ofertę do klientów z rynku niemieckiego musisz dysponować niemiecką domeną (z końcówką .de). Jeżeli chcesz wyróżniać się wyższym stopniem wiarygodności wśród naszych zachodnich sąsiadów i kreować wizerunek eksperta – to absolutny must have.
Nazwa domeny, jak i jej końcówka nie mają żadnego wpływu na SEO (ang. Search Engine Optimization). Aspekt ten okazuje się natomiast niezwykle istotny pod kątem doświadczeń użytkowników, czyli UX (ang. User Experience). Dysponując końcówką .pl w Niemieckim Google możesz zostać potraktowany jako zagraniczny spammer, co spowoduje, że nawet pomimo wysokiej pozycji w SERP-ach nie uzyskasz wejść na stronę.
Jak wspomnieliśmy we wcześniejszej części dzisiejszego artykułu – treści do Niemieckiego Google (google.de) powinny zostać opracowane w j. niemieckim „od zera”. Dzięki temu dostosujemy słowa kluczowe do specyfiki danego rynku, a dodatkowo dopasujemy content do grupy docelowej.
Stosowanie długiego ogona słów kluczowych (ang. long tail SEO keywords) to absolutny must-have również w wyszukiwarce niemieckiej. W pierwszej kolejności zainwestujmy w SEO fraz generycznych (ogólnych), ale dodatkowo rozwijajmy je o wyrażenia z długiego ogona, które mogą przyciągnąć bardziej zdecydowanych i świadomych klientów, ukierunkowanych na podjęcie konwersji.
Frazy ogólne składają się zazwyczaj z jednego- lub dwóch wyrazów. Mogą to być m.in.:
Frazy z długiego ogona (ang. long tail SEO keywords) bazują na minimum 3-4 wyrażeniach, m.in.:
Przypominamy również, że frazy ogólne oraz long tail SEO będą się prawdopodobnie różniły w j. polskim, oraz niemieckim. Przed dodaniem wybranej frazy do strategii pozycjonowania na niemiecką wyszukiwarkę, należy zweryfikować tzw. kaloryczność fraz kluczowych za pomocą konkretnych narzędzi (np. Senuto). Dzięki temu zwiększymy potencjał sprzedażowy swojego serwisu.
Jako doświadczona agencja SEO możemy jednoznacznie stwierdzić, że niemieccy internauci zwracają uwagę przede wszystkim na merytoryczny i atrakcyjny wizualnie content. W konsekwencji układ graficzny strony z końcówką .de powinien być prosty, czytelny oraz intuicyjny, zgodnie z zasadami SXO.
Pozycjonowanie ukierunkowane na rynek niemiecki wpłynie na wzrost rozpoznawalności Twojej marki w sieci. Dzięki temu wykreujesz więź z potencjalnymi konsumentami, co w przyszłości przełoży się na zwiększenie liczby konwersji (np. w postaci dodatkowych zakupów w witrynie, zapisów do newslettera, rezerwacji szkoleń, pobrania aplikacji lub pdf-ów, a także skorzystania z oferowanej usługi). Jeżeli chcesz rozpocząć pozycjonowanie w Niemczech, koniecznie zainwestuj w audyt SEO – poznasz wówczas mocne i słabe strony swojej witryny, co zdecydowanie ułatwi wdrażanie optymalnej strategii pozycjonowania.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce pozycjonowania na rynek niemiecki?
Pierwsze efekty pozycjonowania będą widoczne mniej więcej po 3 miesiącach od wdrożenia właściwej strategii SEO. Współpracując z agencją marketingową możesz liczyć na wzrost liczby konwersji po 6-12 miesiącach od podpisania umowy.
SEO ukierunkowane na kraj, jakim są Niemcy kosztuje w granicach kilku tysięcy złotych miesięcznie. Finalna kwota zależy od specyfiki Twojej branży, liczby pozycjonowanych fraz kluczowych oraz czasu trwania umowy SEO.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.