Pozycjonowanie niskim kosztem – czy się da?
4 min
4 min
Na skróty
Aby zauważalnie zaznaczyć swoją obecność w wyszukiwarce, musimy wykonać ku temu odpowiednie działania. Bez tego nie uzyskamy szansy na zwiększenie widoczność ani popularności strony www. Mogą to być działania płatne, jak również alternatywa w postaci pozycjonowania niskim kosztem. Czy jest ono możliwe?
Takie pytania zadają sobie zapewne Ci, którzy rozpatrują możliwość pozycjonowania swojej strony pod kątem promocji marki w sieci. W pierwszej kolejności przeprowadza się tak zwany audyt strony internetowej i linków. Na tej podstawie powstanie plan, a następnie wdrożone zostaną odpowiednie działania. Specjalista SEO wprowadzi takie zmiany, by w efekcie nadać witrynie odpowiednią szybkość, jak i dostosować ją do różnego rodzaju sprzętów i programów. Przygotuje również odpowiednie nagłówki i optymalizację grafiki naszej strony. Kolejna rzecz, to przygotowanie linków wychodzących, by miały odpowiednią formę tekstową. W ramach pozycjonowania możemy również uzyskać od specjalisty SEO pomoc w prowadzeniu specjalistycznego bloga firmowego, dodanie podstron kategorii, wdrożenie na urządzenia mobilne wersji osobistej strony czy płatne wpisy na portalach związanych z daną branżą. Jak widać, wszystkie te czynności wymagają ogromu pracy, a umiejętności pozycjonera również odpowiedniej zapłaty. Musimy być zatem gotowi na poniesienie sporych kosztów związanych z tego rodzaju działaniami. Nie jest to jednak jednoznaczne ze stratą, ponieważ działania tego typu procentują dla nas w przyszłości dobrymi zyskami.
Łatwo wywnioskować z powyższego opisu, że tanie pozycjonowanie stron to niełatwa kwestia i jeśli nie posiadamy ku temu odpowiedniego szkolenia, nie jesteśmy w stanie samodzielnie sobie z tym poradzić na poziomie takim, jaki reprezentuje osoba wykształcona w tym kierunku. Decydując się na tani sposób pozycjonowania istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że wyniki tego działania będą niezadowalające. Nie ma możliwości pozycjonowania swojej witryny tanim kosztem, żeby obserwować duże efekty. Jedyne, co można zrobić, by mieć tanie SEO, to korzystanie z konsultacji i samodzielne wykonywanie wielu zadań.
Aby tanio pozycjonować serwis, potrzebujemy kilku narzędzi, które pomogą przede wszystkim w analizie konkurencji, a to niezbędny krok ku osiągnięciu sukcesu naszej marki. Następnie musisz się skupić na uzyskaniu linków, czyli wykonać linkbulding, a także pozyskać treści odpowiednie do pozycjonowania, czyli tak zwany content. Czy takie pozycjonowanie rzeczywiście jest tanie? Niekoniecznie, jeśli nie chcesz płacić dużo za SEO, to musisz poświęcić swój czas, dużo czasu. Pamiętaj, że ucząc się popełnisz wiele błędów i należy się na to przygotować.
Podstawowym narzędziem, które możemy otrzymać za darmo, to wszelkiego rodzaju oprogramowania, czyli tak zwane automaty. Przykładem takich darmowych narzędzi jest WOORANK – pozwala on zebrać najistotniejsze informacje dotyczące słów kluczowych czy nagłówków Hx. Kolejnym pomocnym programem przy tanim pozycjonowaniu jest XENU – pozwala on znaleźć tak zwane broken links, czyli linki uszkodzone. W swoim działaniu posiada też funkcję generowania map. Niezbędny również może GOOGLE SEARCH CONSOLE – pozwala on na uzyskanie obszernej wiedzy pod kątem naszego serwisu i pasujących słów kluczowych. Analizując bardzo często wyświetlające się słowa, można dzięki niemu dokonać wielu optymalizacji. SCREAMING FROG – kolejny pomocnik, jeśli chcemy osiągnąć niską cenę pozycjonowania. Pozwala on nam, w wersji bezpłatnej, przeanalizować do 500 adresów URL. W kwestii analizy serwisu pod kątem prędkości i wydajności, z pomocą przychodzi do nas GOOGLE PAGESPEED INSIGHTS. Podrzuca on wskazówki w kwestii analizy serwisu. Tych kilka darmowych „pomocników” pomoże Nam w samodzielnej pracy nad pozycjonowaniem niskim kosztem i umożliwi osiągnięcie upragnionej pozycji w świecie internetowym. Nie jest to łatwe, ale całkowicie wykonalne. Kolejna ważna kwestia – jak nie najważniejsza – w skutecznym i tanim pozycjonowaniu stron, to treści SEO przekazywane klientom. Zainwestuj swój czas w porządne opisanie usługi (odpowiednia liczba znaków, 3-5 razy słowo kluczowe, nagłówki H1, H2 i H3). Poświęć swój czas również na opisy kategorii (nagłówki, akapity, wytłuszczenia tekstu, linki w treści), jak i na ciekawe i oryginalne opisy produktów.
Prowadzenie bloga pod własną działalność to strzał w 10, należy tu jednak zaznaczyć, że blog taki musi być odpowiednio prowadzony. Powinniśmy na nim zamieszczać linki wewnętrzne do swoich produktów na docelowej stronie www, zoptymalizować słowa kluczowe czy też nagłówki w sposób taki, by czytelnik mógł łatwo i przystępnie znaleźć się na Twojej stronie firmowej – a co ważne – by miał ochotę na tę stronę wejść! Wszystko w Twoich rękach i pełnej kreatywności głowie! Aby skutecznie pozycjonować niskim kosztem, należy przyjąć kilka pozycji „must have” działania i przeznaczyć mnóstwo czasu na naukę. Inwestycja w teksty = prowadzenie bloga, opisy produktów, kategorii, usług z odpowiednimi frazami. Linkbuilding – linki zewnętrzne, które prowadzą do Twojej witryny. Analiza – koniecznie raz na 2-3 miesiące należy przeanalizować ruch na stronie. Wspomóc możemy się w tym przypadku niezawodnym Google Search Console w wersji darmowej, ale warto zainwestować w płatne programy, jak na przykład Ahrefs. Czy można zatem pozycjonować niskim kosztem? Będzie to opłacalne tylko w przypadku posiadania wiedzy oraz umiejętności pozycjonerskich. Można je zdobyć, ale nie obędzie się bez błędów oraz poświęcania dużo prywatnego czasu na poznawanie podstaw, wprowadzanie ich, a także zwiększania umiejętności. To będzie długotrwały proces. Czasem o wiele bardziej opłacalne będzie zatrudnienie profesjonalnej agencji. Zdecydowanie jednak nie warto korzystać z usług taniego SEO.