Według statystyk clutch.co ponad 55% przedsiębiorstw korzysta z profesjonalnych usług SEO. To naturalne i bardzo świadome podejście, ponieważ 93% doświadczeń online zaczyna się właśnie od wyszukiwarek. Żeby być widocznym w Internecie, a dokładniej w wyszukiwarkach tj. Google, Bing, Yahoo czy też DuckDuckGo należy zainwestować w SEO lub spróbować działać na własną rękę. W dzisiejszym artykule podpowiemy na czym polega pozycjonowanie Shoplo, kto powinien się na to zdecydować i po jakim czasie można osiągnąć satysfakcjonujące efekty.
Pozycjonowanie Shoplo – czym SEO na tej platformie różni się od pozostałych CMS-ów?
W pierwszej kolejności należy wziąć pod uwagę fakt, iż na Shoplo możliwa jest bardzo szczegółowa optymalizacja. Co to oznacza? Że przy użyciu wbudowanych funkcjonalności każda osoba jest w stanie z łatwością uzupełnić meta tagi (dla wszystkich podstron), a także dodać tytuły alternatywne do grafik.
Shoplo jest jednym z najlepiej dostosowanych systemów zarządzania treścią do pozycjonowania, inaczej nazywanego również optymalizacją stron w wyszukiwarkach. W tym przypadku możemy relatywnie szybko wprowadzić niezbędne modyfikacje posługując się również licznymi automatyzacjami.
Pozycjonowanie Shoplo – kto powinien się na to zdecydować?
Na pozycjonowanie Shoplo powinni zdecydować się przede wszystkim właściciele małych- oraz średniej wielkości sklepów internetowych. Dużą zaletą tej platformy są ceny. Otóż prowadzenie serwisu WWW mającego w ofercie poniżej 50 produktów kosztuje około 40-60 zł miesięcznie. Koszty Shoplo przedstawiają się równie przystępnie w przypadku sklepów w granicach 100-200 produktów. Biorąc pod uwagę liczne możliwości automatyzacji pod kątem SEO oraz przyjazny interfejs – jest to na pewno platforma warta rozważenia.
Pozycjonowanie Shoplo – komu dedykujemy rozwiązania SEO?
Pozycjonowanie na Shoplo dedykujemy m.in.:
- przedsiębiorcom, którzy chcą zwiększyć zyski swojej firmy,
- właścicielom sklepów marzącym o zwiększeniu rozpoznawalności marki,
- osobom, którym zależy na zbudowaniu zaufania wśród potencjalnych klientów.
Aby osiągnąć powyższe korzyści, należy znaleźć się na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania – najlepiej w TOP 5, ponieważ aż 68% kliknięć oscyluje wokół tzw. pierwszej piątki na poszczególne słowa kluczowe (źródło: blog.hubspot.com).
Pozycjonowanie Shoplo – jak osiągnąć pierwszą stronę organicznych wyników wyszukiwania?
Na pierwszą stronę wyników wyszukiwania trafia 95% ruchu związanego z wyszukiwaniem (źródło: digitalsynopsis.com), a 70% kliknięć jest organicznych (źródło: imforza.com). Płatne wyszukiwania są mniejszością, dlatego tak ważna jest długofalowa inwestycja w SEO.
Aby osiągnąć wysokie pozycje w SERP-ach, należy zadbać o dwa istotne elementy – optymalizację on-site (wewnątrz witryny) oraz SEO off-site (poza Twoim serwisem).
On-site SEO – pozycjonowanie Shoplo za pomocą technicznego SEO i optymalizacji treści
Na on-site SEO składają się dwa główne aspekty, a mianowicie:
- optymalizacja techniczna – uwzględniająca wszelkie elementy odpowiadające za wydajność, interaktywność, indeksację intuicyjność, responsywność oraz bezpieczeństwo stron WWW (np. certyfikat HTTPS, plik robots txt oraz sitemap.xml, miary Core Web Vitals, struktura linków, teksty alternatywne do grafik);
- optymalizacja treści – działania mające na celu sprawienie treści bardziej przyjaznymi pod kątem UX (ang. User Experience) i dostosowanie ich do aktualnych standardów SEO (np. wdrożenie właściwej struktury nagłówków, wdrożenie odpowiednich fraz kluczowych oraz urozmaicenie contentu wyboldowaniami, pogrubieniami, infografikami czy też zdjęciami stockowymi).
Jeżeli chodzi o treści – powinny być one napisane zgodnie z zasadami E-A-T, będąc ekspercką twórczością, potwierdzoną badaniami oraz stosownymi certyfikatami osób z danej branży, które podjęły się ich napisania.
Jest to szczególnie ważne w przypadku branż YMYL (ang. Your Money, Your Life) związanych m.in. z finansami, poradami zdrowotnymi lub informacjami prawnymi.
Off-site SEO – pozycjonowanie Shoplo obejmujące link-building
Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania Shoplo jest link-building – czyli długofalowy proces polegający na zdobywaniu wartościowych odnośników zewnętrznych z serwisów o dużej wiarygodności.
Nie polecamy praktykować pozyskiwania spamerskich odnośników (np. ze stron niskiej jakości), ponieważ od aktualizacji Google Penguin Update w 2012 roku jest to nieuczciwa praktyka Black Hat SEO.
Jako doświadczona agencja SEO polecamy pozyskiwać odnośniki ze stron o wysokim DR (ang. Domain Rating) oraz DA (ang. Domain Authority). Poszczególne parametry można sprawdzić w narzędziu Ahrefs.
Jednymi z najbardziej renomowanych metod na pozyskiwanie wartościowych odnośników są rozwiązania tj.:
- relinkowanie – analiza linków konkurencji (np. za pomocą Majestic SEO), a następnie budowanie profilu odnośników o podobne źródła;
- tworzenie viralowych treści – które angażują konsumentów i zachęcają ich do rozmawiania o Twoim przedsiębiorstwie;
- wykorzystywanie zaplecz SEO – metoda praktykowana wyłącznie przez agencje marketingowe (wynika to z faktu, iż zbudowanie zaplecza SEO jest kosztowne i nieopłacalne przy jednej stronie WWW).
Warto również rozważyć wymianę wpisów gościnnych oraz udzielanie wypowiedzi do artykułów z branżowej prasy.
Pozycjonowanie Shoplo – jak długo trzeba czekać na efekty?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Przeciętnie pierwsze rezultaty związane z pozycjonowaniem Shoplo są widoczne po kilku miesiącach w postaci wyższych pozycji w SERP-ach i dodatkowych wejść na stronę. W Semcore potrzebujemy minimum 6-12 miesięcy, żeby zmaksymalizować liczbę makro- oraz mikro konwersji.
Finalnie czas uzyskania efektów SEO zależy od m.in.:
- konkurencyjności pozycjonowanych fraz kluczowych,
- poziomu optymalizacji Twojej domeny,
- specyfiki branży, w której działasz.
Istotny jest także wiek domeny. Eksperci Ahrefs doszli do wniosku, że 95% nowych witryn internetowych nie osiąga pierwszej strony organicznych wyników wyszukiwania w ciągu roku (źródło: ahrefs.com). Ma to miejsce szczególnie w wysoce konkurencyjnych branżach.
Warto jednak wspomnieć, iż niecałe 6% domen, którym udało się “zarankować” w TOP 10 na minimum jedną frazę kluczową po roku od zaindeksowania przez Google dysponowały bardzo mocnym profilem linków (czyli wysokim współczynnikiem DR – Domain Rating). Są one nazywane przez Ahrefs “szczęśliwymi” stronami, które osiągnęły TOP 10 w czasie 61-182 dni.