Pozycjonowanie sklepów internetowych jest procesem prowadzącym do zwiększenia pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania na poszczególne słowa kluczowe (np. buty męskie, książki przyrodnicze lub T-shirty damskie). Wdrożenie skutecznej strategii optymalizacyjnej generuje policzalne korzyści, głównie w postaci zwiększenia liczby konwersji oraz wykreowania wizerunku marki czy też zbudowania więzi na linii firma → potencjalni klienci. Dzisiejszy artykuł w całości poświęcimy pozycjonowaniu sklepów SOTE (Soteshop).
Pozycjonowanie SOTE – jak zacząć?
Zanim zdecydujesz się na pozycjonowanie sklepu internetowego SOTE zainwestuj w audyt SEO. Za jego pomocą zweryfikujesz mocne i słabe strony swojej witryny. Dzięki temu będziesz mógł stworzyć optymalną strategię pozycjonerską nastawioną na zysk (np. w postaci zwiększenia konwersji, minimalizacji współczynnika odrzuceń, pozyskania nowych klientów oraz wykreowania wizerunku brandu i przedstawienia własnej persony jako branżowego eksperta).
Pozycjonowanie sklepu internetowego SOTE – najważniejsze funkcjonalności
Zaczynając pozycjonować sklep internetowy SOTE, czyli inaczej Soteshop, zwróć uwagę na 7 kluczowych elementów, a mianowicie:
- optymalizacja metadanych dla każdej podstrony – chodzi o m.in. podstronę główną, ofertową, kategorie, artykuły blogowe i opisy producentów;
- stworzenie przyjaznych adresów URL – zgodnie z zasadą user-friendly URL;
- wdrożenie przekierowań – w celu wyeliminowania nieistniejących podstron, które niezlikwidowane przyczyniają się do zwiększenia współczynnika odrzuceń (tzw. bounce rate);
- wygenerowanie mapy strony dla Google – w formacie XML (sitemap.xml), dzięki czemu roboty szybciej zaindeksują Twoją witrynę;
- rozbudowanie sklepu o użyteczne treści – bogate w wypunktowania, wylistowania oraz tabelki, o właściwej strukturze nagłówków;
- optymalizacja grafik, zdjęć oraz screenshotów – zadbaj o zmniejszenie ich rozmiarów (do 100-200 kB) i dodaj atrybuty ALT, które ułatwiają zrozumienie kontekstu zdjęcia dla osób niedowidzących;
- wdrożenie linków kanonicznych – aby wyszukiwarka wiedziała, który link ma zaindeksować.
Czy pozycjonowanie SOTE jest łatwe?
Biorąc pod uwagę niewielką liczbę dostępnych pluginów ułatwiających działania SEO oraz brak możliwości automatyzacji, pozycjonowanie SOTE jest dosyć trudnym zadaniem. Jako doświadczona agencja SEO uważamy, że działania optymalizacyjne w obrębie Soteshop wymagają pomocy specjalistów. Osobiście rekomendujemy nawiązanie długofalowej współpracy z firmą marketingową, która rozłoży pracę na kilku fachowców, a mianowicie:
- web developerów,
- specjalistów ds. SEO,
- content marketerów i copywriterów.
Web developerzy są potrzebni do wdrożenia niezbędnych zmian związanych z technicznym SEO, a copywriterzy i content marketerzy do planowania oraz tworzenia treści tj. opisy produktów, kategorii oraz wpisy blogowe czy też sponsorowane.
Specjaliści ds. SEO natomiast nadzorują cały proces, będąc również tzw. opiekunami. Ich zadaniem jest także link-building mający na celu poprawę wartości Twojej strony z punktu widzenia crawlerów (tzw. robotów Google).
Ile trwa pozycjonowanie sklepu SOTE?
Pozycjonowanie sklepu SOTE to długotrwały proces, który należy rozłożyć w czasie na minimum 6-12 miesięcy. W tym czasie nasi klienci odnotowują pierwsze efekty związane z dodatkową konwersją. Jeżeli chodzi o wzrost pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania (np. do TOP 10) – rezultaty są widoczne już po kilku miesiącach. W przeciągu dwóch lub trzech lat można stać się tzw. branżowym liderem widocznym na większość istotnych sprzedażowych fraz kluczowych.
Ile kosztuje pozycjonowanie SOTE? – cennik SEO Soteshop
Ceny za pozycjonowanie sklepu SOTE zaczynają się od kilku tysięcy netto miesięcznie. Ten budżet jest w zupełności wystarczający dla mniejszych e-commerce (do kilkudziesięciu produktów), którym zależy na zwiększeniu widoczności w wyszukiwarkach, a także konwersji w mniej więcej 6-8 miesięcy od wdrożenia optymalnej strategii SEO.
Przeczytaj także: reklamy Google Ads oraz pozycjonowanie lokalne
Od czego zależy cena SEO Soteshop?
Finalny koszt SEO Soteshop zależy od m.in.:
- konkurencyjności Twojej branży (najdroższe są: meblarska, hostingowa, medyczna),
- jakości sklepu internetowego (pod kątem technicznego SEO oraz optymalizacji treści),
- historii domeny (jeżeli Twój sklep został ukarany w przeszłości filtrem od Google, SEO będzie droższe, ponieważ poszczególne działania wymagają wówczas więcej mocy przerobowych w ujęciu miesięcznym).
Pozycjonowanie SOTE – podsumowanie
Pozycjonowanie sklepu SOTE powinno trwać minimum 12 miesięcy. W tym czasie można uzyskać relatywnie satysfakcjonujące efekty m.in. w postaci zwiększonej konwersji, budowy wizerunku marki oraz wykreowania więzi z potencjalnymi klientami. SEO przełoży się również na przedstawienie Twojego brandu, jako branżowego lidera.