Pozycjonowanie SOTE – poradnik
3 min
3 min
Na skróty
Pozycjonowanie sklepów internetowych jest procesem prowadzącym do zwiększenia pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania na poszczególne słowa kluczowe (np. buty męskie, książki przyrodnicze lub T-shirty damskie). Wdrożenie skutecznej strategii optymalizacyjnej generuje policzalne korzyści, głównie w postaci zwiększenia liczby konwersji oraz wykreowania wizerunku marki czy też zbudowania więzi na linii firma → potencjalni klienci. Dzisiejszy artykuł w całości poświęcimy pozycjonowaniu sklepów SOTE (Soteshop).
Zanim zdecydujesz się na pozycjonowanie sklepu internetowego SOTE zainwestuj w audyt SEO. Za jego pomocą zweryfikujesz mocne i słabe strony swojej witryny. Dzięki temu będziesz mógł stworzyć optymalną strategię pozycjonerską nastawioną na zysk (np. w postaci zwiększenia konwersji, minimalizacji współczynnika odrzuceń, pozyskania nowych klientów oraz wykreowania wizerunku brandu i przedstawienia własnej persony jako branżowego eksperta).
Zaczynając pozycjonować sklep internetowy SOTE, czyli inaczej Soteshop, zwróć uwagę na 7 kluczowych elementów, a mianowicie:
Biorąc pod uwagę niewielką liczbę dostępnych pluginów ułatwiających działania SEO oraz brak możliwości automatyzacji, pozycjonowanie SOTE jest dosyć trudnym zadaniem. Jako doświadczona agencja SEO uważamy, że działania optymalizacyjne w obrębie Soteshop wymagają pomocy specjalistów. Osobiście rekomendujemy nawiązanie długofalowej współpracy z firmą marketingową, która rozłoży pracę na kilku fachowców, a mianowicie:
Web developerzy są potrzebni do wdrożenia niezbędnych zmian związanych z technicznym SEO, a copywriterzy i content marketerzy do planowania oraz tworzenia treści tj. opisy produktów, kategorii oraz wpisy blogowe czy też sponsorowane.
Specjaliści ds. SEO natomiast nadzorują cały proces, będąc również tzw. opiekunami. Ich zadaniem jest także link-building mający na celu poprawę wartości Twojej strony z punktu widzenia crawlerów (tzw. robotów Google).
Pozycjonowanie sklepu SOTE to długotrwały proces, który należy rozłożyć w czasie na minimum 6-12 miesięcy. W tym czasie nasi klienci odnotowują pierwsze efekty związane z dodatkową konwersją. Jeżeli chodzi o wzrost pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania (np. do TOP 10) – rezultaty są widoczne już po kilku miesiącach. W przeciągu dwóch lub trzech lat można stać się tzw. branżowym liderem widocznym na większość istotnych sprzedażowych fraz kluczowych.
Ceny za pozycjonowanie sklepu SOTE zaczynają się od kilku tysięcy netto miesięcznie. Ten budżet jest w zupełności wystarczający dla mniejszych e-commerce (do kilkudziesięciu produktów), którym zależy na zwiększeniu widoczności w wyszukiwarkach, a także konwersji w mniej więcej 6-8 miesięcy od wdrożenia optymalnej strategii SEO.
Przeczytaj także: reklamy Google Ads oraz pozycjonowanie lokalne
Finalny koszt SEO Soteshop zależy od m.in.:
Pozycjonowanie sklepu SOTE powinno trwać minimum 12 miesięcy. W tym czasie można uzyskać relatywnie satysfakcjonujące efekty m.in. w postaci zwiększonej konwersji, budowy wizerunku marki oraz wykreowania więzi z potencjalnymi klientami. SEO przełoży się również na przedstawienie Twojego brandu, jako branżowego lidera.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.