Pozycjonowanie Wix – Poradnik
5 min
5 min
Na skróty
Aż 71% klientów B2B rozpoczyna poszukiwanie wymarzonych produktów od wyszukiwarek (źródło: thinkwithgoogle.com). Pozycjonowanie Wix to doskonałe rozwiązanie, żeby znaleźć się wśród przedsiębiorstw, które są pożądane przez konsumentów.
Oprogramowanie Wix to popularna platforma internetowa, która umożliwia tworzenie stron niekomercyjnych, wizytówkowych stron firmowych, niewielkich sklepów internetowych oraz prostych landing page.
Aby skorzystać z platformy Wix nie trzeba posiadać znajomości programowania. Dzięki intuicyjnemu edytorowi typu „drop and down” użytkownicy mogą łatwo projektować witryny na platformie Wix zgodne z ich potrzebami.
Platforma Wix oferuje szereg przydatnych funkcji, które pozwalają na łatwe tworzenie i zarządzanie stronami internetowymi. Do najważniejszych z nich należą:
Kreator stron internetowych “drop and down” – pozwala w intuicyjny sposób projektować stronę bez konieczności kodowania.
Bogata biblioteka szablonów – setki gotowych wzorów dopasowanych do różnych branż.
Responsywność – strony automatycznie dostosowują się do urządzeń mobilnych.
Integracja z aplikacjami – możliwość dodawania funkcji, takich jak formularze, rezerwacje czy czaty.
Integracja z mediami społecznościowymi – możesz zintegrować stworzoną przez siebie stronę internetową z social mediami.
E-commerce – narzędzia do tworzenia i obsługi sklepów internetowych.
Rozbudowa contentu – możliwość rozbudowy strony pod kątem treści – opisy na stronie głównej, opisy produktów, opisy kategorii, etc.
Blogowanie – łatwe zarządzanie treściami blogowymi.
SEO – wbudowane narzędzia do optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek.
Hosting i domena – wbudowany hosting oraz opcja podłączenia własnej domeny.
Pozycjonowanie stron internetowych Wix w wyszukiwarce Google jest relatywnie prostym procesem nawet dla początkujących właścicieli stron WWW i sklepów internetowych. Platforma ta ze swojej strony oferuje internautom usługę Wix SEO Wiz, czyli tzw. wirtualnego asystenta przeprowadzającego nas krok po kroku przez optymalizację witryny pod kątem SEO (ang. Search Engine Optimization) – tak, aby w relatywnie prosty sposób poprawić pozycję domeny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na najbardziej wartościowe słowa kluczowe.
Pozycjonowanie strony internetowej Wix pod kątem wyszukiwarek należy zacząć od dodania witryny np. do Google, a następnie doboru właściwych fraz kluczowych.
Powinieneś także utworzyć meta tagi oraz dostosować stronę do urządzeń mobilnych – ta funkcjonalność jest przewidziana na platformie Wix. Wartościowe będzie także stworzenie i zoptymalizowanie wizytówki Google My Business.
Poniżej przedstawiamy, jak zacząć pozycjonowanie strony www Wix w 5 krokach.
Aby dodać stronę internetową do Google, należy zgłosić ją poprzez wysłanie mapy strony w formacie XML (sitemap.xml). W tym celu możesz wykorzystać Google Search Console.
Po zalogowaniu się do GSC wybierz na pasku bocznym swoją witrynę, a następnie kliknij Mapy witryn → Dodaj nową mapę witryny.
Teraz wprowadź adres URL do mapy witryny XML i gotowe! Google indeksuje strony zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu dni.
Dobór właściwych fraz kluczowych jest jednym z najważniejszych elementów strategii SEO. Swoją uwagę skup przede wszystkim na 3 typach fraz:
fat head – wyróżniają się dużą konkurencyjnością i bazują na jednym lub dwóch słowach kluczowych. Użytkownicy, którzy je wpisują są zazwyczaj niezdecydowani znajdując się na początku lejka sprzedażowego (np. spodnie, buty, szkolenia);
chunky middle – frazy odzwierciedlające relatywnie szczegółowe zapytania i potencjalnych klientów zdecydowanych na zakup lub osoby szukające konkretnych informacji na temat danego zagadnienia (np. spodnie sztruksowe męskie, buty sportowe damskie, szkolenia ze sprzedaży);
long tail – według smartinsights.com wyszukiwania z długiego ogona (tzw. long tail SEO keywords) mają o 3-5% wyższy CTR (ang. Click Through Rate) od wyrażeń ogólnych, przez co ich wdrożenie pozwala zacząć sprzedawać więcej w zdecydowanie krótszym czasie, ponieważ frazy long tail wyróżniają się niską konkurencyjnością i łatwo je wypozycjonować.
W doborze właściwych fraz kluczowych pomocne będzie narzędzie Senuto. Po wejściu w opcję “Baza słów kluczowych” możesz wpisać słowa kluczowe, domeny lub adresy URL, które chcesz zweryfikować. Wówczas wyświetli nam się zestawienie najpopularniejszych fraz podobnych do wpisanego wyrażenia.
Zwróć uwagę na konkurencyjność fraz kluczowych. Zdecyduj się zarówno na pozycjonowanie wyrażeń o wysokiej konkurencyjności, ale także średnio- i mało “kalorycznych” fraz.
Szczególnie istotne są dwa tagi:
meta title – tag tytułowy odpowiadający za tytuł Twojej witryny (wpływa zarówno na SEO, jak i UX strony);
meta description – tag, który opisuje w skrócie Twój serwis (należy go zaprojektować w taki sposób, aby informował użytkowników o zawartości witryny, dodatkowo nakłaniając ich do wejścia na stronę (np. “Zadzwoń” lub “Napisz teraz”).
Poniżej przedstawiamy poprawnie zoptymalizowane tagi meta title oraz meta description.
Na przykładzie naszej agencji SXO Semcore, można zauważyć, że tag title również powinien mieć CTA (ang. Call to Action), czyli wezwanie do działania. Nie jest to konieczne, ale rekomendowane – szczególnie w przypadku podstron kategorii w sklepach internetowych e-commerce.
Zadbanie o responsywność strony to bardzo istotny element wpływający na wrażenia internautów (UX) oraz postrzeganie danego serwisu z punktu widzenia robotów wyszukiwarki Google (tzw. crawlerów, spiderów lub pająków indeksujących). W tym przypadku chodzi o dostosowanie Twojej strony zgodnie z zasadą mobile-first – do urządzeń mobilnych tj. smartfony, tablety i smartwatche.
Ponad 55% ruchu w Internecie generowanego jest na urządzeniach mobilnych (źródło: statista.com).
Jeżeli nie wiesz, co to jest wizytówka Google Moja Firma i chcesz ją założyć – koniecznie przeczytaj nasz artykuł! Dzięki niej potencjalni klienci będą mogli wystawiać opinie o firmie, a dodatkowo łatwo zweryfikują dane związane z Twoją działalnością, m.in.:
godziny otwarcia,
rodzaj i kategorię świadczonych usług,
adres siedziby,
numer telefonu,
zdjęcia lokalu.
Współczynnik konwersji dla wyszukiwań lokalnych wynosi 80% (źródło: webfx.com), dlatego będąc widocznym w tzw. lokalnym 3-packu zdecydowanie zwiększasz prawdopodobieństwo na maksymalizację budżetu operacyjnego w swoim przedsiębiorstwie.
Decydując się na samodzielne pozycjonowanie Wix powinieneś poznać najważniejsze czynniki wpływające na ranking w organicznych wynikach wyszukiwania Google – jest ich ponad 200 (źródło: webfx.com).
Jeżeli pomimo wdrożenia wszelkich działań pozycjonerskich on-site (wewnątrz witryny) i off-site (poza Twoim serwisem) nadal nie możesz osiągnąć wysokich pozycji w Google lub satysfakcjonującego stopnia konwersji – zdecyduj się na audyt SEO. Wskaże on mocne i słabe strony witryny, a dodatkowo elementy niezbędne do poprawy.
Popraw widoczność strony w Google, aby zdobywać nowych klientów! Przekaż na nasze ręce swój biznes. Pomożemy Tobie wygenerować ruch, dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Skorzystaj z darmowego audytu SEO i dowiedz się, co możemy zrobić dla Twojej strony.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.