Budowanie silnych więzi z opinią publiczną jest podstawowym elementem sukcesu biznesowego. Lokalni liderzy potrzebują skutecznych strategii public affairs, a skuteczne strategie public affairs potrzebują liderów.
Co to jest Public Affairs? – definicja
Public Affairs (PA) odnoszą się do zaangażowania między przedsiębiorstwami lub organizacjami a społeczeństwem (mianowicie organami rządowymi, pozarządowymi, partiami politycznymi, społecznością lokalną). Podobnie jak w przypadku public relations, komunikacja strategiczna znajduje się w centrum Public Affairs, które pomagają zapewnić firmom możliwość budowania relacji i komunikowania swojego punktu widzenia odpowiednim interesariuszom, zwłaszcza jeśli chodzi o opracowywanie nowych polityk i przepisów.
Kiedy potrzebujesz partnera do spraw Public Affairs
Decyzja o współpracy z partnerem do spraw PA często pojawia się, gdy:
- Firma podlega lub ma wpływ na nowe, lub istniejące zasady, które mogą lub miały negatywny wpływ na firmę.
- Firma rozszerza się na nowe kraje, w których zasady, przepisy lub opinie publiczne mogą się różnić i potrzebna jest lokalna wiedza fachowa, lub zaangażowanie interesariuszy.
- Firma chce budować relacje lub współpracować z organami rządowymi i potrzebuje pomocy w nawigowaniu w procesach i nawiązywaniu relacji.
Public Affairs vs. Public Relations: podobieństwa
Chociaż public affairs i public relations to różne koncepcje, mają wspólne ważne cechy. Na przykład osoby zajmujące stanowiska w PA i PR polegają na tworzeniu, rozwijaniu i realizacji strategii kampanii, które mają na celu wywołanie określonej reakcji publicznej. Osoba pełniąca funkcję do spraw PA w samorządzie miasta może stworzyć multimedialną kampanię podkreślającą korzyści płynące z recyklingu w celu zachęcenia większej liczby osób do uczestnictwa. Przedstawiciel ds. public relations mógłby stworzyć kampanię mającą na celu wzbudzenie zainteresowania nową marką i modelem firmy samochodowej, aby zwiększyć liczbę zapytań o jazdy testowe.
Osoby pełniące obie role mogą również korzystać z kombinacji tradycyjnych i cyfrowych strategii marketingowych, aby pomóc w przekazywaniu zamierzonych komunikatów do świadomości publicznej.
Niezależnie od tego, czy ludzie robią karierę w public affairs, czy public relations, muszą posiadać pewne umiejętności, aby odnieść sukces. Te podstawowe kompetencje obejmują zaawansowane umiejętności badawcze, analityczne i krytycznego myślenia. Dzięki szybkiej ewolucji mediów cyfrowych dzięki nowym aplikacjom i wyborom w mediach społecznościowych ważna jest również umiejętność łatwego dostosowywania się do zmian.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie lokalne oraz Audyt SEO
Public Affairs vs. Public Relations: czym się różnią?
Główną różnicą między public affairs a public relations jest rodzaj relacji, którą chcą zbudować. Kampanie dotyczące PA dotyczą aspektów życia publicznego w sposób, który może wpłynąć na zachowanie ludzi lub reakcję na takie koncepcje, jak recykling lub utrzymywanie przestrzeni publicznej w czystości. Z drugiej strony kampanie public relations skupiają się na nawiązaniu lub wzmocnieniu więzi, jaką osoba może mieć z firmą i jej ofertą, np. towarem lub usługą do kupienia. To rozróżnienie można jeszcze bardziej uwydatnić, analizując wspólne tematy związane z odpowiednimi kampaniami; public affairs zwykle skupia się na polityce publicznej, podczas gdy public relations skłania się ku celom komercyjnym.
Rodzaj wpływu korporacyjnego wywołanego przez udane kampanie również wygląda inaczej pochodzący z pozycji public affairs, a inaczej niż wynikający z public relations. Firmy mogą wykorzystać politykę public affairs, aby wpłynąć na przyjęcie różnych polityk, które mogą mieć pozytywny wpływ na ich działalność. Na przykład firma produkująca deski surfingowe może stać za kampanią public affairs mającą na celu utrzymanie czystości na plażach, co może ostatecznie zachęcić więcej osób do surfowania i zakupu desek surfingowych. Z drugiej strony ta sama firma może wykorzystać public relations do tworzenia kampanii reklamowych dotyczących swoich desek surfingowych.