Reklama behawioralna – czym jest i jak działa?
3 min
3 min
Na skróty
Twoim aktywnościom w sieci towarzyszą przeróżne algorytmy, które gromadzą dane na temat tego, co robisz w internecie. Na tej podstawie można wyciągnąć wnioski na temat Twoich preferencji, zainteresowań czy nawyków. Dzięki nim reklamodawcy mogą spersonalizować przekaz marketingowy, zwiększając skuteczność swoich działań. Dowiedz się, na czym polega reklama behawioralna.
To przekaz dopasowany do odbiorców na podstawie zebranych danych. Dzięki odpowiednim narzędziom można ustalić, jak spędzają czas na stronie, jakie przeglądają produkty i co ma dla nich szczególne znaczenie. W oparciu o tę wiedzę można tworzyć skuteczniejsze materiały reklamowe i poprawić doświadczenia internautów. W efekcie nie trafiają oni na banery czy inne formy przekazu promujące coś, co ich kompletnie nie interesuje.
Jak wynika z badania Instytutu Inbound Marketingu, SW Research i LoveBrands Group, 73% respondentów uważa, że reklam w sieci jest za dużo. 51% odpowiedziało, że kreacje ich denerwują. 31% badanych stwierdziło natomiast, że reklamy ich inspirują, skłaniają do myślenia i działania. Jeśli chcesz, aby działania Twojej marki były odbierane pozytywnie, postaw na reklamę behawioralną.
Źródło: https://swresearch.pl/news/oczekiwania-polakow-wobec-reklam-w-2024-wyniki-badania
Proces targetowania behawioralnego można podzielić na kilka etapów:
Źródło: https://instapage.com/blog/behavioral-advertising/
Zastosowanie takiego podejścia w kampaniach może przynieść wiele korzyści Twojej działalności. Nie jest jednak tak, że reklama projektowana na takich zasadach jest odbierana wyłącznie pozytywnie. Do jej plusów można zaliczyć:
Jednak reklama behawioralna ma również pewne minusy, do których należy zaliczyć:
Oczywiście, wszystko odbywa się zgodnie z przepisami, a przynajmniej w przypadku legalnie działających firm. W sieci nie brakuje jednak i takich, które zbierają dane bezprawnie.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.