Reklama

Reklama produktu – jak skutecznie promować asortyment?

3 min czytania
Reklama produktu – jak skutecznie promować asortyment?

Czy reklama produktu może być przydatna dla użytkownika? Oczywiście! Forma niechcianej treści marketingowej, którą potencjalny odbiorca omija szerokim łukiem jest coraz rzadziej wybierana przez nowoczesne, idące z trendami firmy. W jaki sposób skutecznie promować asortyment? Na jakie aspekty należy zwrócić uwagę? Sprawdź nasze podpowiedzi!

Reklama produktu – jak skutecznie promować asortyment?

Zdj. 1 Reklama produktu zmieniała się przez lata. Dziś to nowoczesny format trafienia do potencjalnego klienta

Źródło. https://pixabay.com/photos/advertisement-coke-cola-mirrors-2098989/

Na początku odpowiedz sobie jakie cele ma przynieść reklama produktu. Niekiedy może być to zwiększenie sprzedaży danego towaru albo poprawa świadomości marki wśród nowych odbiorców. Określ też budżet, strategię prowadzenia działań reklamowych, ramy czasowe oraz narzędzia. Możesz wybrać firmy zewnętrzne, które pomogą w prowadzeniu prac nad promowaniem określonych dóbr. Kampanię SEO wykona dla Ciebie np. wyspecjalizowana agencja SEO

Narzędzia do skutecznej reklamy produktu – które warto stosować?

Współczesna reklama nie ogranicza się do standardowych materiałów promocyjnych w formie banerów outdoorowych czy spotów radiowo-telewizyjnych. Ogromne możliwości daje Internet. Reklama produktu w sieci oparta jest na zróżnicowanych narzędziach. Na jakie warto zwrócić uwagę?

  • Pozycjonowanie (w tym SEO) – działanie wpływające na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania. To bardzo skuteczna reklama produktu, bo klient „sam wpada w jej sidła” i otrzymuje dokładnie to, czego chce. 
  • Digital marketing – forma bezpośredniej reklamy i docierania do klienta. Nowoczesny digital marketing polega na wysyłaniu maili informacyjnych czy kontakcie z klientem poprzez media społecznościowe.
  • Google Ads i podobne programy – tego typu reklamy wyświetlają tematykę dostosowaną do potrzeb klienta. Jeżeli poszukuje on butów, to dokładnie te produkty wyświetlą mu się na stronach internetowych. W ten sposób Twoja reklama produktu dotrze do wybranej grupy odbiorców. Nie przestrzelisz budżetu. 
  • Reklama natywna na portalach internetowych – to forma banerów czy butonów, które mają przystępną formę i nie utrudniają przeglądania treści. 
  • Media społecznościowe – ciekawa i stosunkowo niedroga forma reklamy produktowej. Odbywa się przy pomocy narzędzi takich jak TikTok, Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter. Social media można dopasować do grupy odbiorców.
  • Influencer marketing – promowanie produktu poprzez kanały influencerów np. w ich mediach społecznościowych.
  • Content marketing – prowadzenie eksperckiego bloga, przygotowywanie artykułów z poradnikami, wartościowych opisów kategorii czy produktów. 
Zobacz  Jak zaprojektować efektywne Reason To Believe?

Dodajmy, że wiele narzędzi pokrywa się ze sobą. Np. SEO i SXO związane jest z content marketingiem i digital marketingiem. Z kolei promocja w mediach społecznościowych może być skorelowana z influencer marketingiem.

Postaw na narzędzia, które dostosowane są do Twojej grupy odbiorców

Pamiętaj, że nie wszystkie narzędzia i sposób ich stosowania jest uniwersalny. Należy dostosować je do grupy docelowej. Uwzględnij przy tym wiek odbiorców, ich status majątkowy, miejscowość zamieszkania, zainteresowania itp. 

To istotne również w przypadku wyboru prowadzenia działań na bazie danego narzędzia. Np. SEO musi być oparte na słowach kluczowych, które dopasowane są do wyników wyszukiwania grupy odbiorców (np. młodzież może częściej używać slangu i swobodnego języka, osoby starsze stawiają na proste i czytelne komunikaty). 

Zwróć uwagę na fakt, że niektóre narzędzia mają bardzo charakterystyczną grupę odbiorców. Wybierając do współpracy influencera, otrzymujesz możliwość reklamy właśnie wśród jego followersów. Musisz więc dostosować wybór „twarzy” twojego produktu do jego charakterystyki. 

Pamiętaj, żeby analizować wynik kampanii reklamowej np. przy użyciu takich narzędzi analitycznych jak np. Google Analytics (umożliwia kontrolowanie ruchu na stronie i źródeł odsłon).

Reklama produktu – jak skutecznie promować asortyment?

Zdj. 2 Google Analytics to narzędzie do skutecznego obserwowania wyników działań reklamowych np. związanych z SEO czy social mediami

Źródło. https://pixabay.com/photos/modern-analytics-marketing-bluetooth-1316900/ 

Nie przepalaj budżetu – nie musisz mieć od razu milionów

Zwróć uwagę na fakt, że wcale nie potrzebujesz ogromnych pieniędzy, aby wybić się na rynku. Dobrze wykonany spot wideo (umieszczony w mediach społecznościowych), zabawnie prowadzona komunikacja z klientem i profesjonalne SEO mogą sprawić, że marka stanie się viralem, czyli treścią wirusowo udostępnianą przez użytkowników, bez konieczności dopłacania kolejnych środków na reklamę.

Zobacz  Co to jest kampania promocyjna i na czym polega?

Z drugiej strony ogromny budżet reklamowy nie gwarantuje sukcesów i może mieć odwrotne korzyści. Mało wysublimowana, a wręcz nachalna reklama zrazi do Twojej marki użytkowników, co odbije się na sprzedaży produktu. Profesjonalne podejście do promocji w wyważony sposób, oparty na pozycjonowaniu i nowoczesnych narzędziach marketingowych pozwoli zrealizować cele promocyjne, zwiększając ostatecznie obroty w firmie. 

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy