Reklama produktu – jak skutecznie promować asortyment?
3 min
3 min
Na skróty
Czy reklama produktu może być przydatna dla użytkownika? Oczywiście! Forma niechcianej treści marketingowej, którą potencjalny odbiorca omija szerokim łukiem jest coraz rzadziej wybierana przez nowoczesne, idące z trendami firmy. W jaki sposób skutecznie promować asortyment? Na jakie aspekty należy zwrócić uwagę? Sprawdź nasze podpowiedzi!
Zdj. 1 Reklama produktu zmieniała się przez lata. Dziś to nowoczesny format trafienia do potencjalnego klienta
Źródło. https://pixabay.com/photos/advertisement-coke-cola-mirrors-2098989/
Na początku odpowiedz sobie jakie cele ma przynieść reklama produktu. Niekiedy może być to zwiększenie sprzedaży danego towaru albo poprawa świadomości marki wśród nowych odbiorców. Określ też budżet, strategię prowadzenia działań reklamowych, ramy czasowe oraz narzędzia. Możesz wybrać firmy zewnętrzne, które pomogą w prowadzeniu prac nad promowaniem określonych dóbr. Kampanię SEO wykona dla Ciebie np. wyspecjalizowana agencja SEO.
Współczesna reklama nie ogranicza się do standardowych materiałów promocyjnych w formie banerów outdoorowych czy spotów radiowo-telewizyjnych. Ogromne możliwości daje Internet. Reklama produktu w sieci oparta jest na zróżnicowanych narzędziach. Na jakie warto zwrócić uwagę?
Dodajmy, że wiele narzędzi pokrywa się ze sobą. Np. SEO i SXO związane jest z content marketingiem i digital marketingiem. Z kolei promocja w mediach społecznościowych może być skorelowana z influencer marketingiem.
Pamiętaj, że nie wszystkie narzędzia i sposób ich stosowania jest uniwersalny. Należy dostosować je do grupy docelowej. Uwzględnij przy tym wiek odbiorców, ich status majątkowy, miejscowość zamieszkania, zainteresowania itp.
To istotne również w przypadku wyboru prowadzenia działań na bazie danego narzędzia. Np. SEO musi być oparte na słowach kluczowych, które dopasowane są do wyników wyszukiwania grupy odbiorców (np. młodzież może częściej używać slangu i swobodnego języka, osoby starsze stawiają na proste i czytelne komunikaty).
Zwróć uwagę na fakt, że niektóre narzędzia mają bardzo charakterystyczną grupę odbiorców. Wybierając do współpracy influencera, otrzymujesz możliwość reklamy właśnie wśród jego followersów. Musisz więc dostosować wybór „twarzy” twojego produktu do jego charakterystyki.
Pamiętaj, żeby analizować wynik kampanii reklamowej np. przy użyciu takich narzędzi analitycznych jak np. Google Analytics (umożliwia kontrolowanie ruchu na stronie i źródeł odsłon).
Zdj. 2 Google Analytics to narzędzie do skutecznego obserwowania wyników działań reklamowych np. związanych z SEO czy social mediami
Źródło. https://pixabay.com/photos/modern-analytics-marketing-bluetooth-1316900/
Zwróć uwagę na fakt, że wcale nie potrzebujesz ogromnych pieniędzy, aby wybić się na rynku. Dobrze wykonany spot wideo (umieszczony w mediach społecznościowych), zabawnie prowadzona komunikacja z klientem i profesjonalne SEO mogą sprawić, że marka stanie się viralem, czyli treścią wirusowo udostępnianą przez użytkowników, bez konieczności dopłacania kolejnych środków na reklamę.
Z drugiej strony ogromny budżet reklamowy nie gwarantuje sukcesów i może mieć odwrotne korzyści. Mało wysublimowana, a wręcz nachalna reklama zrazi do Twojej marki użytkowników, co odbije się na sprzedaży produktu. Profesjonalne podejście do promocji w wyważony sposób, oparty na pozycjonowaniu i nowoczesnych narzędziach marketingowych pozwoli zrealizować cele promocyjne, zwiększając ostatecznie obroty w firmie.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.