Reklama wulkanizacji w Internecie – poradnik
5 min
5 min
Na skróty
Wydawać by się mogło, że serwis wulkanizacji nie potrzebuje wielu działań marketingowych – w szczególności działań w Internecie. Jednak są one niezbędne, aby pokazać potencjalnym klientom, że zakład jest godny zaufania. Kierowcy chcą mieć pewność, że powierzają swoje auto specjalistom, a utwierdzą ich w tym przekonaniu nie tylko pozytywne recenzje, ale i dobra widoczność online. Reklama wulkanizacji w Internecie wymaga kreatywnego podejścia, ale warto się na nią zdecydować. Jakie kanały będą najlepsze?
Google Ads pozwala na szybką promocję biznesu. Płatne linki dają rezultaty już od momentu, kiedy staną się aktywne. Wpływają na zwiększenie ruchu na stronie, a tym samym na wzrost liczby zapytań czy kontaktów drogą telefoniczną. Włączenie takiej kampanii nie musi wiązać się z bardzo dużym wydatkiem. To reklamodawca określa, ile przeznaczy na Google Ads, a gdy budżet zostanie wyczerpany, płatne linki wygasną. Ponadto to on decyduje, jakie komunikaty zobaczą użytkownicy. Najpopularniejszym rozwiązaniem jest reklama wulkanizacji w wynikach wyszukiwania, która wyświetla się tuż nad wynikami organicznymi. Są też inne możliwości, np. treści graficzne lub wideo, kampanie lokalne czy produktowe.
Nie można zapomnieć, że Google Ads daje wiele możliwości targetowania. Tym samym pozwala na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. W przypadku serwisu wulkanizacji reklamy zwykle będą skupiać się na lokalizacji użytkowników, a więc osobach znajdujących się w bliskiej okolicy. Promowanie się na dużą skalę, zwłaszcza ogólnopolską, nie jest tu dobrym posunięciem. Mało prawdopodobne, że np. osoba z Krakowa będzie jechała do Poznania tylko po to, aby wymienić opony w swoim samochodzie. Jednak skupienie się na najbliższej okolicy ma swoje zalety. Wiąże się to z mniejszą konkurencją, a więc można łatwo się wyróżnić i przekonać do siebie klientów.
W tym systemie reklamowym płaci się nie za wyświetlenie reklamy wulkanizacji, a za kliknięcia. Dlatego nie należy się obawiać, że wyznaczony na kampanię budżet wyczerpie się zbyt szybko. Koszt takiego rozwiązania jest zróżnicowany, w dużej mierze zależy od konkurencyjności słów kluczowych, jakie zostaną ustawione dla reklam.
Przeczytaj także: Agencja reklamowa
Kampanie Google Ads to niemal natychmiastowe efekty, w przypadku pozycjonowania trzeba na nie poczekać. Niemniej te dwa działania dobrze się uzupełniają. Nie warto więc ograniczać się wyłącznie do jednego z nich. Pozycjonowanie wulkanizacji pozwala na dopracowanie witryny w taki sposób, aby wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania. To zwiększa ruch organiczny i jednocześnie rozpoznawalność firmy, a ponadto korzystnie wpływa na jej wizerunek i umożliwia wyprzedzenie konkurencji.
W pozycjonowaniu wulkanizacji ważną rolę odgrywa SEO. To podstawa, po jej zrealizowaniu można przejść do dalszych kroków, aby zwiększać widoczność serwisu w Internecie. SEO skupia się na dopracowaniu takich elementów jak:
Wdrożenie działań z zakresu SEO sprawi, że witryna należąca do serwisu wulkanizacji stanie się bardziej przyjazna zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i samych użytkowników. Odwiedzające ją osoby będą mogły szybko znaleźć niezbędne informacje, a przy tym unikną narzekania np. na zbyt skomplikowaną strukturę czy długo ładującą się zawartość. Szczególną uwagę należy zwrócić na treść. Teksty powinny być poprawne, ale jednocześnie merytoryczne, ciekawe oraz mieć odpowiednią strukturę (na którą składają się m.in. nagłówki). Trzeba też zadbać o to, aby umieszczone w obrębie całej witryny frazy kluczowe brzmiały naturalnie. Agencja SEO czy SXO współpracująca z profesjonalnymi copywriterami może zapewnić w tej kwestii cenną pomoc.
Na skuteczną reklamę wulkanizacji składa się również pozycjonowanie lokalne, a więc skupienie się na regionie, w którym firma prowadzi swoją działalność. W tej branży zastosowanie ogólnych słów kluczowych mija się z celem, nie tylko ze względu na ich dużą konkurencyjność. Wiąże się to również z ograniczeniami ze strony potencjalnych klientów. Jak już zostało wspomniane, z usług serwisu wulkanizacji będą korzystać przede wszystkim osoby znajdujące się w pobliżu, dlatego to na nich należy się skoncentrować.
Lokalne pozycjonowanie wulkanizacji polega na doborze słów kluczowych związanych z konkretnym miastem. Można również wykorzystać frazy z odpowiednimi dzielnicami czy powiatem (zależnie od tego, gdzie dokładnie działa wulkanizator). Wiążą się one z mniejszą konkurencją, dlatego pozwalają na uzyskanie lepszych rezultatów. Jeżeli jest to serwis mobilny, można rozszerzyć dobór słów np. o całe województwo.
Aby podejmowane działania przyniosły oczekiwane rezultaty, należy też dopracować wizytówkę firmy w Google. Założenie konta jest bezpłatne, podobnie jak jego prowadzenie i aktualizowanie. Profil jest widoczny w wyszukiwarce, a także w Mapach Google. Ułatwia klientom nawiązywanie kontaktu z firmą, jak również wystawianie opinii i zdobywanie niezbędnych informacji. Dopracowana wizytówka Google to dodatkowa reklama wulkanizacji. Z pewnością będzie zachęcać do skorzystania z usług serwisu, zwłaszcza gdy kolejni klienci będą zostawiać pozytywne oceny – choć aby je zdobyć, należy przede wszystkim rzetelnie wypełniać swoje obowiązki.
Prawdopodobnie nikogo nie dziwi to, że w social mediach aktywne są kawiarnie, kwiaciarnie, cukiernie czy nawet placówki medyczne. Jednak niektórzy mają wątpliwości, czy jest to właściwy kanał dla takich działalności jak wulkanizator. Unikanie go to duży błąd, który na swoją korzyść może wykorzystać konkurencja.
Warto być obecnym w popularnych mediach społecznościowych, takich jak Facebook. Za pośrednictwem tego serwisu można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i skutecznie promować swoją działalność. Tego typu reklama wulkanizacji w Internecie zapewnia większą popularność. Tworzenie atrakcyjnego contentu, który zachęci użytkowników do aktywności, nie należy do łatwych zadań. W tym zakresie także warto zwrócić się o pomoc do profesjonalistów. Działalność w social mediach można połączyć np. z prowadzeniem bloga przypiętego do strony www. Firmowy profil na Facebooku to dobre miejsce m.in. do informowania o nowych artykułach. Tu trzeba zaznaczyć, że blog powinien być skierowany do kierowców aut, a nie właścicieli podobnych firm – dlatego konieczne jest zadbanie o zrozumiały język i unikanie skomplikowanych pojęć.
Media społecznościowe sprawdzają się bardzo dobrze również jako kanał bezpośredniej komunikacji. Potencjalni klienci mogą pisać wiadomości i dopytywać o szczegóły oferty lub zapisywać się np. na wymianę opon. Jest to też odpowiednie miejsce do gromadzenia opinii na temat serwisu. Duża liczba przychylnych komentarzy może zachęcić niezdecydowane osoby. W tak specyficznej branży social media wykorzystuje się też w nieco inny sposób. Wystarczy znaleźć lokalne grupy i być w nich aktywnym – nie muszą być związane ściśle z motoryzacją, mogą to być też ogólne grupy, których członkowie proszą o porady i wskazówki związane z określoną miejscowością lub regionem. Aktywność polega przede wszystkim na informowaniu o swojej działalności i nawiązywaniu bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami. W ten sposób wulkanizator łatwo dociera do grupy docelowej i kreuje wizerunek eksperta, budując jednocześnie świadomość marki.
Mimo że reklama wulkanizacji w Internecie bywa wymagająca, nie powinno się ignorować jej potencjału. Przemyślane działania w połączeniu z fachową obsługą mogą znacząco zwiększyć popularność serwisu i zapewnić mu wyższe zyski. Na to ma szansę nawet niewielka, lokalna firma – kluczem do sukcesu jest dobrze opracowana strategia i jej cierpliwe realizowanie.
Content writer, tłumaczka i lektorka języków azjatyckich, prowadzi zespół content writerów i copywriterów, który przygotowuje treści w różnych językach. W 2021 roku zapoczątkowała projekt Azjatyckie Języki, którego celem jest promocja języków azjatyckich nie tylko w Polsce, autorka ebooków i polsko-japońskiej książeczki (nie tylko) dla dzieci. Jej praca w copywritingu zaczęła się jeszcze na studiach filologicznych i trwa do dzisiaj.