Reklamy, które bawią, cieszą, wzruszają – przykłady i omówienie
3 min
Reklamy, które bawią, cieszą, wzruszają – przykłady i omówienie
3 min
Reklamy, które bawią, cieszą, wzruszają – przykłady i omówienie
Na skróty
Reklamy są obecnie ważną częścią strategii marketingowej, choć coraz istotniejsze staje się SEO. Odkryj wzruszające i śmieszne reklamy, które różne marki publikowały w telewizji oraz internecie. Przedstawiamy ciekawe przykłady materiałów wideo, wychodzące poza znane, utarte i nudne schematy. W przeciwieństwie do klasycznych reklam te są wyjątkowe i ogląda się je z przyjemnością!
Intrygujące przykłady śmiesznych reklam udowadniają, że materiały promocyjne wcale nie muszą być oklepane oraz irytujące. Oczywiście, ich przygotowanie to zadanie niezwykle trudne, bowiem jako ludzie na przestrzeni lat ogromnie uodporniliśmy się na przekaz reklamowy. Przerwa podczas seansu filmowego w telewizji jest dla nas czymś naturalnym, do czego po prostu się przyzwyczailiśmy, dlatego wszystkie materiały przedstawiające produkty oraz usługi są dla nas denne, najczęściej całkowicie nie zwracamy na nie uwagi. Jeżeli jednak chcemy przytoczyć przykłady śmiesznych reklam, które były naprawdę dobre, nie musimy szukać daleko, bowiem w ostatnim czasie kilka marek doskonale poradziło sobie z tym zagadnieniem. Oto wyjątkowe perełki, które warto znać!
Przykładem śmiesznych reklam jest seria materiałów promocyjnych od marki Orange, która wykreowała dwie niezwykle charyzmatyczne postacie – Serce i Rozum. Animowane filmy wideo publikowane w telewizji pojawiały się na przestrzeni lat 2011-2017. Reklamy przedstawiały ciekawe perypetie dwóch zabawnych postaci, które w bardzo delikatny, wyrafinowany sposób promowały produkty marki Orange. Materiały wideo bardziej przypominały animację dla dzieci i dorosłych, niż tradycyjną, nudną wręcz „reklamówkę” wyświetlaną w przerwie między filmami w telewizji. Każda nowy „odcinek” przygód Serca i Rozumu był po prostu ciekawy, a zarazem niezwykle zabawny. Osoby odpowiedzialne za scenariusz reklam wykazały się niezwykłą pomysłowością, bowiem wszystkie materiały wideo od Orange publikowane w telewizji nie trwały dłużej niż trzydzieści sekund, a mimo to, był wręcz genialne. To doskonały przykład śmiesznych reklam – jeżeli ich nie znasz, wystarczy obejrzeć jedną, niewykluczone, że chętnie przejdziesz do kolejnej i kolejnej, kompletnie zapominając, że tak naprawdę to kampanie promocyjne od Orange!
Kolejnym doskonałym przykładem śmiesznych reklam jest seria filmów promocyjnych przygotowana przez sieć sklepów Biedronka. Łącznie wyreżyserowano prawie trzydzieści krótkich materiałów wideo, gdzie każdy trwał około pół minuty. Ich założenie było bardzo proste, a przy tym nieszablonowe. Promocyjne materiały wideo publikowane w telewizji przedstawiały uosobione produkty z Biedronki, na przykład warzywa i owoce. Postacie rozmawiały ze sobą o problemach, doświadczeniach oraz przygodach, a całośćokraszona została inteligentnym humorem. Niewykluczone, że wiele osób pamięta słynną reklamę, w której ananas wyszedł z puszki.
Jeżeli mówimy o ciekawych materiałach promocyjnych, to poza zabawnymi reklamami, na uwagę zasługują także wersje wzruszające, które mają za zadanie zmusić odbiorcę do refleksji lub namysłu. Także genialnie się sprawdzają, ale nie mogą w nachalny lub wręcz agresywny sposób proponować klientom produktów, lub usług, byłoby to nietaktowne. Przedstawiamy wzruszające reklamy, które warto znać!
Trzyminutowy film promocyjny przygotowany przez zespół Allegro w ramach kampanii marketingowej. Tego rodzaju materiałów jest znacznie więcej, natomiast ten, zatytułowany English for beginners okazał się bezkonkurencyjnym sukcesem. Wzruszająca reklama opowiadająca o historii dziadka porusza, a przy tym fascynuje. Materiał osiągnął ponad 15 milionów odsłon w serwisie YouTube. Jeżeli nie wiesz, o czym dokładnie mowa, wyszukaj ten film i poświęć moment na jego obejrzenie. Zamiast omówić zakończenie i dać Ci na tacy gotową refleksję, zachęcamy do zapoznania się z tym materiałem. Naprawdę warto. To przykład genialnej, a przy tym wzruszającej reklamy, którą ogląda się z zainteresowaniem.
Przedsiębiorstwo P&G odpowiedzialne za takie marki jak Tide, Pampers, czy Pante przygotowało niezwykle poruszającą reklamę, opowiadającą historię różnych osób, które ciężką pracą osiągnęły sukces. To hołd w stronę wytrwałych mam, które wspierają swoje pociechy na każdym etapie życia oraz rozwoju. Wzruszająca reklama wywołuje masę emocji i buduje napięcie, choć trwa zaledwie dwie minuty. Materiał nosi tytuł: Najtrudniejsza praca jest najlepszą pracą. Osoby oglądające film promocyjny prawdopodobnie nawet nie pomyślą, że jest to reklama ogromnej korporacji.
Wszystkie przykłady, zarówno śmiesznych, jak i wzruszających reklam, posiadają wspólny mianownik. Materiały promocyjne nie przedstawiają w nudny sposób oferty – wręcz przeciwnie. Wykorzystano storytelling, który w XXI wieku jest niezwykle ważny na każdym etapie kampanii marketingowej, także w SXO. Wszystkie omawiane reklamy opowiadają historię, a motywem przewodnim nie jest przedstawienie w atrakcyjny sposób produktu lub usługi, lecz zainteresowanie odbiorcy opowieścią. Scenariusz ma za zadanie skupić uwagę, zabawić, bądź wzruszyć widownię. Reklamy dotykające miłości, strachu, honoru i odwagi przyciągają, są po prostu skuteczne. Wystarczy prosta historia, przedstawiona w ciekawy sposób.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.