Rozszerzenia do Chrome, które zwiększą produktywność
3 min
3 min
Na skróty
Korzystasz z przeglądarki Chrome? Cieszy się ona w Polsce zdecydowanie największą popularnością. Według Statcounter ma ponad 74% udziału w rynku i deklasuje konkurencję. Za jej wyborem przemawia szybkość działania, przydatne funkcje, a także możliwość skorzystania z rozszerzeń, dzięki którym możesz zwiększyć efektywność pracy. Na jakie warto postawić?
Dzięki zastosowaniu rozszerzeń możesz wzbogacić Chrome o dodatkowe funkcjonalności. Aby sprawdzić, z jakich korzystasz obecnie, kliknij w prawym górnym rogu okna przeglądarki trzy kropki, a następnie Rozszerzenia i Zarządzaj rozszerzeniami.
Po kliknięciu tej opcji zobaczysz, jakie masz dodane rozszerzenia. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość ustawiania skrótów klawiszowych dla poszczególnych wtyczek. Aby zainstalować nowe rozszerzenia, wystarczy że skorzystasz z Chrome Web Store.
Które rozszerzenia Chrome wybrać, aby zwiększyć produktywność? Oto moje propozycje.
Dzięki temu rozszerzeniu będziesz lepiej zarządzać czasem poprzez rozkładanie dużych projektów na indywidualne zadania. Ustal podzadania do wykonania, naciśnij Odtwórz i zacznij naukę. Wtedy uruchomi się licznik – masz 20 minut na realizację zaplanowanej czynności. Po tym czasie rozszerzenie powiadomi Cię, że czas na przerwę, która powinna trwać 5-10 minut. Następnie możesz przejść do kolejnego zadania. Ta technika jest bardzo wydajna, gdyż pozwala mózgowi odpocząć i zapewnić koncentrację na te 20 minut pracy.
Noisli
Skupienie się na wykonywaniu zadania ma kluczowe znaczenie dla utrzymania pełnej efektywności pracy. Zdarza się, że przerywasz pracę z powodu irytujących hałasów? Dzięki Noisli możesz ułożyć kombinację dźwiękową, która najbardziej Ci odpowiada, nałożyć słuchawki i pracować bez rozpraszaczy. Zmniejszysz stres, zrelaksujesz się lub odprężysz po stresującym dniu. Z rozszerzenia korzysta ponad milion użytkowników. Możesz wybrać gotowe listy odtwarzania lub przygotować własne kombinacje.
Dzięki temu rozszerzeniu możesz nagrywać to, co widzisz na ekranie, szybko udostępniać i dzielić się przemyśleniami. Z rozwiązania korzysta ponad 14 mln użytkowników. Zamiast wysyłać dziesiątki wiadomości, w których próbujesz opisać proponowane zmiany w projekcie czy też problem do rozwiązania, możesz po prostu nagrać swój ekran. Po udostępnieniu otrzymasz powiadomienie, kiedy ktoś obejrzy film albo doda komentarz. Z tego rozwiązania korzystają m.in. HubSpot, Atlassian czy Netflix. Dzięki Loom ułatwisz pracę sobie i Twojemu zespołowi.
Produktywność możesz zwiększyć dzięki planowaniu zadań, a w tym pomoże Ci rozszerzenie, z którego korzysta już 25 mln użytkowników. Dzięki Todoist możesz ustalać, co chcesz wykonać danego dnia, oznaczać poszczególne prace jako zakończone, nadawać im priorytet. Rozszerzenie powiadamiania o zadaniu do realizacji. Możesz w nim również śledzić, jak przebiegają postępy w działaniach.
Z badania przeprowadzonego przez LiveCareer wynika, że użytkownicy Facebooka i Instagrama spędzają w tych serwisach w czasie pracy około godziny dziennie. Social media, komunikatory internetowe czy filmy na Youtube powodują, że nieefektywnie wykonujemy obowiązki. Dzięki rozszerzeniu Stay Focused możesz zwiększyć produktywność. Umożliwia ono blokowanie dostępu do danej witryny. Ciekawą opcją jest automatyczne ustawienie takiej blokady dopiero, kiedy spędzisz na stronie określony czas – po nim dostęp do serwisu zostanie zablokowany do kolejnego dnia.
Tradycyjne tworzenie notatek jest problematyczne. Możesz je zgubić, zalać, a zdarza się, że zapiszesz coś szybko i nie wiesz, o co chodziło. Rozszerzenie Google Keep rozwiązuje ten problem. Możesz zapisywać linki do stron, obrazy, teksty, a także oznaczać poszczególne notatki etykietami. Google Keep automatycznie synchronizuje się z urządzeniami, na których masz zainstalowaną tę aplikację. Notatki sprawdzisz na Androidzie, iOS czy zegarku Wear.
To tylko przykłady rozszerzeń do Chrome, które pomagają poprawić produktywność. Znajdziesz również wiele innych, m.in. przydatne w SEO.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.