Na skróty
Gabinety masażu to miejsca, gdzie można się zrelaksować, odbudować zdrowie albo poprawić swój wygląd. Coraz więcej Polaków korzysta z usług tego typu miejsc. Rosnące zapotrzebowanie sprawia jednak, że rosną też wymagania wobec masażystów, a także konkurencja – nawet w mniejszych miastach. Na co zwrócić uwagę podczas reklamy gabinetów masażu? Jakie działania musisz podjąć, aby przyciągnąć do siebie kolejnych klientów?
Zdj 1. W jaki sposób reklamować gabinety masażu, aby przyciągnąć klientów?
Źródło: https://pixabay.com/photos/wellness-massage-285589/
Reklama gabinetu masażu to istotny element działań marketingowych. Umożliwia dotarcie z przekazem do nowych osób, które np. wcześniej nie korzystały z tego typu usług. Reklamując taki salon z masażami w sieci, warto mieć na uwadze kilka kwestii. Przede wszystkim, dotyczących strategii działania.
Reklamę gabinetu masażu musisz oprzeć na prawidłowo wykonanej strategii marketingowej. Chodzi o wskazanie celów stosowania reklamy i wytyczenia drogi do ich realizacji. Jedną z ważniejszych kwestii zawartych w strategii jest grupa docelowa.
To faktyczna grupa klientów, którzy są zainteresowani Twoimi usługami. Jeżeli prowadzisz salon masażu relaksacyjnego, to grupą docelową należącego do Ciebie salonu będą osoby zmęczone pracą, pary czy ludzie, którym zależy na relaksie. Z kolei na masaż sportowy udają się głównie osoby uprawiające sport zawodowo lub amatorsko. Niektóre salony oferują także masaże lecznicze. Tu spodziewaj się starszej grupy docelowej, z konkretnymi schorzeniami.
Dlaczego to tak ważne? Inna będzie reklama adresowana do młodych sportowców, par z dużych miejscowości lub osób z problemami zdrowotnymi, np. z obrzeża miast.
Istnieje kilka skutecznych sposobów na reklamę gabinetu masażu. Możesz wykorzystać m.in. działanie w mediach społecznościowych, pozycjonowanie Twojej strony internetowej lub współpracę z influencerami.
Pamiętaj, że reklama gabinetów masażu opiera się na treści i obrazie. Możesz przygotować rozbudowaną kampanię Google Ads, gdzie Twoje reklamy będą wyświetlać się na wskazanych stronach sportowych lub dotyczących urody. Zbuduj swoje „portfolio” w mediach społecznościowych, publikując content foto i wideo na Instagramie, Facebooku, ale też na TikToku czy np. w aplikacji Threads. W przypadku SEO możesz wybrać pozycjonowanie na bardzo sprecyzowane frazy albo pozycjonowanie lokalne. „Gabinet masażu Warszawa”, „gabinet masażu sportowego Kraków”, „masaż relaksacyjny pomorskie” – m.in. te frazy mogą naprowadzić potencjalnego klienta na Twoje usługi.
Nie zapomnij o prowadzenia bloga na stronie www (z praktycznymi poradami, które docenią klienci) i przygotowaniu witryny w oparciu o zasady UX, czyli dopasowanej do potrzeb odbiorców. Zbuduj także profesjonalną wizytówkę w Google i zadbaj o pozytywne opinie. To wszystko sprawi, że nowi klienci na pewno Cię zauważą.
Zdj 2. Publikuj teksty blogowe, które pokażą korzyści z chodzenia na zabiegi masażu
Źródło: https://pixabay.com/photos/oil-holistic-treatment-massage-1370569/
Reklama gabinetu masażu (niezależnie, czy postawisz na pozycjonowanie, czy reklamy PPC) musi opierać się głównie na dwóch elementach. Pierwszy to odpowiednio przygotowana treść, a druga to część wizualna.
Jeżeli chodzi o treść, musisz wskazać, że masaże realizowane są przez specjalistów (najlepiej ze ściśle wskazanymi uprawnieniami), na wysokiej klasy sprzęcie i w oparciu o prawidłowe techniki. Dobrze jest podeprzeć się wiedzą ekspercką oraz wskazać kilka porad przed masażem, które to wzbudzi zaufanie odbiorcy. Pokaż też, dlaczego warto przyjść na masaż. Nowy klient musi znać zalety korzystania z danej usługi.
Druga kwestia dotyczy elementów wizualnych. Robiąc zdjęcia w swoim salonie zadbaj o otoczenie, przygotuj odpowiednią oprawę (np. zapal świece) i dokładnie posprzątaj gabinet. Profesjonalizm i szczegółowość grają tutaj kluczowe znaczenie. Nowy klient, który nie zna jeszcze Twoich możliwości, nie skorzysta z usług, jeżeli uzna, że miejsce nie jest zadbane, czyste i nie spełnia jego wysokich standardów.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.