Sprzedaż online — czy potrzebujesz wizytówki Google?
3 min
3 min
Na skróty
Prowadzenie sprzedaży krajowej daje ogrom możliwości, jednak należy go uwidocznić dla kientów. W jaki sposób należy działać? Czy wizytówka Google będzie pomocna? A może to absolutny must have? Dowiedz się!
Posiadanie firmy to wiele możliwości, jednak sprzedaż w miejscu stacjonarnym to również ciągła konieczność promowania. Oczywiście wciąż wśród części właścicieli firm istnieje przekonanie, że jedynie działania promocyjne takie, jak ulotki czy reklama w telewizji będą mogły wykazać się maksymalną skutecznością. Prawdą jest, że równie istotna jest wizytówka Google dla dużej firmy, ponieważ pozwala na odnalezienie właściwego adresu, mailu, telefonu ale przede wszystkim zapoznanie się z opiniami w sieci. Takie działanie to pierwszy krok ku temu, by poprawić widoczność firmy w wyszukiwarce. Nawet jeśli ktoś nie posiada strony internetowej, będzie mógł zauważyć zwiększone zainteresowanie samą wizytówką. Dla klientów to możliwość szybkiego skontaktowania się z firmą by zadać pytanie o produkt bądź też usługę. Natomiast sama działalność dzięki temu zyskuje dodatkowych zainteresowanych, którzy być może staną się stałymi klientami. Duża firma to również duża oferta, z tego powodu dla wielu potencjalnych zainteresowanych oznacza to, że w jednym miejscu będą mogli skorzystać z kompleksowej pomocy i dokonać dużych zakupów bez konieczności przeznaczania dodatkowych pieniędzy na koszty wysyłki.
Wizytówka Google marki krajowej zawiera nie tylko nazwę firmy z jej dokładnym adresem, ale również pozwala na zapoznanie się z dokładną ofertą produktów i usług. Użytkownik może dowiedzieć się o godzinach pracy, ale także zdobędzie informacje o aktualnych promocjach. Kontakt jest maksymalnie ułatwiony, gdyż w przypadku urządzeń mobilnych wystarczy jedno kliknięcie, by można było wykonać telefon czy też napisać wiadomość SMS. Często wizytówka jest okazją do promowania firmy, która działa lokalnie, jednak nawet dla dużych działalności, które oferują produkty i usługi na terenie całego kraju, będzie to niezwykle korzystnym rozwiązaniem. Dzięki danym kontaktowym i możliwości zapoznania się z ofertą, w niedługim czasie można będzie nawiązać współpracę z innymi firmami. Wizytówka Google daje opcje łatwego odnalezienia lokalizacji, ponieważ można dodać zdjęcia budynku, co znacznie ułatwi dojazd każdemu z zainteresowanych. Jest to miejsce, w którym można sprawdzić opinie klientów, co również wpływa na widoczność w wyszukiwarce. Właściciel może mieć ułatwiony kontakt z potencjalnymi zainteresowanymi, chociażby poprzez możliwość odpowiadania na ich pytania czy też sugestie, które są zgłaszane. Wizytówka jest wyświetlana osobom, które wpisują hasła związane z jej działalnością. Dlatego w zależności od profilu działalności, można będzie zwiększyć zainteresowanie nią, poprzez dodawanie właściwego opisu, czy też stosowanie słów kluczowych. Istnieje również miejsce, w którym można dodać stronę internetową. Nawet jeśli na samym początku jej nie ma to, w późniejszym czasie można będzie ją tam umieścić.
Wizytówka Google marki krajowej to możliwość wypromowania własnej działalności w wyszukiwarce i zadbania o jej właściwą pozycję, bez dodatkowych działań marketingowych. Nawet jeśli początkowo ktoś nie będzie nastawiony do takich działań w sposób pozytywny, to jednak wiele będzie mogło się zmienić. Zamieszczenie informacji dotyczących działalności firmy, ale również danych kontaktowych ułatwi potencjalnym zainteresowanym kierowanie wszelkich pytań, ale również uprości kontakt z przedstawicielem firmy. To ważne, ponieważ obecnie wiele działalności jest opartych na współpracy z innymi markami, dzięki temu zwiększy się zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Ułatwieniem jest również dostęp do statystyki wyświetlania się wizytówki, ponieważ w ten sposób da to obraz wszelkich działań, jakie były prowadzone do tej pory, jednocześnie zmobilizuje do zastosowania określonych zmian. Wizytówka powinna być maksymalnie uzupełniona, ponieważ tylko dzięki temu można będzie uzyskać maksymalną skuteczność. Wszelkie aktualizacje również powinny odbywać się w odpowiedni sposób, gdyż tylko dzięki temu można będzie informować klientów o zmianach, które zachodzą w firmie. Prawdą jest, że obecnie jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, by wzbudzać zainteresowanie wśród potencjalnych klientów, ale jednocześnie by budować zaufanie. Wiadomo, że jeśli można znaleźć informacje o siedzibie firmy i jej działalności, to nabiera się zaufania do niej. Dlatego już dziś należy zdecydować się na takie działania, by móc przekonać się o tym, w jak krótkim czasie uda się zauważyć pierwsze efekty. Dla wielu firm będzie to dodatkowa opcja promocji, która przyniesie im zwiększone zainteresowanie, ale jednocześnie przez Google wizytówka będzie zauważona i w wyszukiwarkach można będzie zaobserwować lepszą pozycję.