Jak stworzyć wizytówkę Google?
4 min
4 min
Na skróty
Wizytówka Google ułatwia klientom dotarcie do Twojej firmy. Pozwala również na wystawianie opinii o świadczonych usługach lub dystrybuowanych produktach. Jest doskonałym rozwiązaniem w przypadku prowadzenia lokalnego biznesu nastawionego na spore zyski w perspektywie długofalowej (np. 6-18 miesięcy). Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak stworzyć wizytówkę Google – przeczytaj ten artykuł!
W pierwszej kolejności wejdź w wyszukiwarkę Google i wpisz “Google Moja Firma”.
Zdj 1. Wyszukanie Google Moja Firma w Google.
Źródło: Google.
Za pośrednictwem wyświetlonego linku wejdź na oficjalną stronę Google My Business i kliknij Zarządzaj.
Zdj 2. Rozpoczęcie tworzenia wizytówki Google My Business.
Źródło: Business Google.
Teraz przechodzimy do głównego punktu artykułu, czyli instrukcji krok po kroku dotyczącej tego, jak stworzyć wizytówkę Google. Poniżej przedstawiamy kompleksowe wskazówki.
Polecana usługa dla lokalnych firm: Pozycjonowanie stron internetowych.
W pierwszym okienku wpisz nazwę swojej firmy. Wybierz również kategorię działalności. W naszym przypadku będzie to “Agencja reklamowa”.
Zdj 3. Wpisywanie informacji o firmie.
Źródło: Business Google.
Po przejściu do następnego kroku, zdecyduj, czy chcesz dodać lokalizację, którą klienci mogą odwiedzić, np. sklep lub biuro. Teraz musisz wpisać adres swojej firmy – ulicę i numer, kod pocztowy oraz miejscowość.
Zdj 4. Uzupełnianie adresu firmy.
Źródło: Business Google.
W kolejnym kroku możesz określić, dokąd dojeżdżasz, jeżeli dostarczasz produkty lub świadczysz usługi na miejscu (np. jako trener personalny).
Następnie przejdź dalej i wybierz, jakie dane kontaktowe chcesz wyświetlać klientom.
Zdj 5. Określenie wyświetlanych informacji kontaktowych.
Źródło: Business Google.
Teraz czas na dostosowanie profilu Google do specyfiki swojej działalności.
Wybierz oferowane usługi lub dodaj usługę niestandardową i przejdź do kolejnego kroku.
Zdj 6. Dodawanie usług do Google Moja Firma.
Źródło: Business Google.
Semcore, jako doświadczona agencja SEO pomoże w reklamie Twojego biznesu! Napisz do nas już dziś.
Następnie możesz dodać godziny otwarcia swojej firmy lub pominąć ten punkt i uzupełnić go później – decyzja należy do Ciebie.
Zdj 7. Dodanie godzin otwarcia firmy.
Źródło: Business Google.
Po przejściu do następnego punktu, warto zaznaczyć “Akceptuj wiadomości”, aby klienci mogli bezpłatnie kontaktować się z Twoją firmą.
Zdj 8. Zezwolenie klientom na przesyłanie wiadomości.
Źródło: Business Google.
W kolejnym punkcie dodaj opis firmy (lub zrób to później) i przejdź do następnego kroku.
Zdj 9. Wdrożenie opisu firmy.
Źródło: Business Google.
Zobacz teraz: SEO – co to i komu jest potrzebne?
W kolejnych krokach możesz dodać zdjęcia swojej firmy oraz wykorzystać kupon 1200 zł na reklamę w systemie Google Ads. Finalnym punktem w tym przypadku będzie weryfikacja Twojej firmy przez support. Po zatwierdzeniu informacji kontaktowych i wyborze prośby o wysłanie listu z kodem weryfikacyjnym, otrzymasz go maksymalnie w ciągu kilkunastu dni od zakończenia konfiguracji.
Stworzenie wizytówki Google jest zadaniem relatywnie prostym. Zajmie Ci to maksymalnie 5-10 minut, podczas których określisz najważniejsze dane swojej firmy i dasz sobie szansę na uzyskanie przewagi konkurencyjnej w przyszłości.
Zdj 10. Gotowa wizytówka Google My Business.
Źródło: Google.
Jeżeli potrzebujesz zweryfikować poszczególne etapy tworzenia wizytówki GMB lub chcesz sprawdzić potencjał SEO swojej strony internetowej – zdecyduj się na kompleksowy audyt SEO, w którym wskażemy wady oraz zalety Twojego serwisu. W razie pytań pozostajemy dyspozycyjni.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat tego, jak stworzyć wizytówkę Google Moja Firma!
Czym jest Google Moja Firma?
Google Moja Firma to darmowe narzędzie dla przedsiębiorców, umożliwiające promowanie swojego biznesu w wyszukiwarce Google oraz w Google Maps.
Dlaczego warto mieć wizytówkę w Google Moja Firma?
Posiadając wizytówkę Google Moja Firma potencjalni interesanci mogą łatwo znaleźć informacje o Twojej firmie. Są to m.in. godziny otwarcia, adres, numer telefonu, opinie klientów oraz zdjęcia lokalizacji.
Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma?
Aby to zrobić, wystarczy wejść na stronę Google Moja Firma, kliknąć “Zacznij teraz” i postępować zgodnie z instrukcjami.
Czy muszę mieć fizyczne miejsce działalności, aby założyć wizytówkę?
Nie jest to warunkiem koniecznym, ponieważ istnieje opcja dla firm, które nie mają stałego adresu (np. działalność mobilna lub świadczenie usług online).
Jak mogę promować moją firmę za pomocą Google Moja Firma?
Poza podstawowymi informacjami, możesz publikować posty promocyjne, oferty specjalne czy też ogłaszać nadchodzące wydarzenia.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.