Szybkie pozycjonowanie. Czy jest możliwe?
4 min
4 min
Na skróty
Każda firma, która prowadzi działalność w internecie, dąży do tego, aby zbudować wokół marki zaangażowaną społeczność oraz być widoczną w sieci. Poprzez inwestowanie w pozycjonowanie można o wiele szybciej zbliżać się do tego celu. Czy istnieje sposób, aby szybko zdobyć wysoką pozycję w Google? W tym artykule dowiesz się wszystkiego na temat szybkiego pozycjonowania.
Zanim przejdziemy do kwestii pt. „jak”, powinniśmy określić co znaczy „szybko”. W kontekście wyszukiwarki Google może to oznaczać zarówno jeden miesiąc, jak i cały rok. Wszystko zależy od branży, konkurencyjności słów kluczowych, historii naszej witryny oraz metody, jaką chcielibyśmy wykorzystać. Roboty Google odwiedzają każdą witrynę raz na jakiś czas. Nie ma więc pewności, że podjęcie wielu działań optymalizacyjnej sprawi, że witryna będzie miała wysoką pozycję w wyszukiwarce szybko. Racjonalne podejście do efektów pozycjonowania zakłada, że lepsze wyniki pojawią się po 6 miesiącach.
Najpierw warto zadać sobie pytanie: jak nowa jest nasza strona? Jeśli dopiero powstaje, to najpewniej będziemy mieć do czynienia z tak zwanym. efektem piaskownicy. Pierwsze miesiące mogą okazać się walką o zaistnienie w indeksie wyszukiwarki. Dopiero po 5 – 6 miesiącach zobaczymy pierwsze rezultaty. Można to rozwiązać poprzez zakup starej domeny z historią, jednak należy dokładnie zweryfikować ją pod wieloma kątami. Załóżmy scenariusz, w którym nasza strona ma już swoje lata, znajduje się na niej jakaś treść, a na stronę regularnie trafiają nowi odwiedzający. W takiej sytuacji możemy wykonać analizę z użyciem narzędzia Google Analytics. Sprawdzimy to, co działo się w przeszłości i na tej podstawie określimy, na czym warto się skupić w teraźniejszości. Naszym celem jest dowiedzenie się przy jakich frazach kluczowych znajdujemy się w indeksie. Nie chodzi wyłącznie o te podstrony, które znajdują się na pierwszej stronie. Jeśli podstrona jest w ogóle zaindeksowana to stwarza to możliwości na jej szybsze wypozycjonowanie.
Link building jest procesem polegającym na swoistym stworzeniu połączenia pomiędzy obcą, a własną stroną internetową. Opiera się na pozyskiwaniu linków zewnętrznych kierujących do strony głównej w naszej witrynie. Mocny link to kluczowy sygnał instruujący roboty wyszukiwarki, że nasza strona jest godna uwagi i szybkiej poprawy pozycji w Google. Załóżmy, że prowadzisz stronę zajmującą się oferowaniem usług naprawczych. Jeśli się postarasz, to w krótkim czasie możesz pozyskać linki z serwisów ogłoszeniowych, forów internetowych i branżowe polecenia. Pamiętaj, że linki powinny zostać utworzone w sposób naturalny. Dobrą praktyką jest korzystanie wyłącznie z tych źródeł, które są przez wyszukiwarkę darzone zaufaniem. Możesz to sprawdzić korzystając z takich narzędzi, jak Ahrefs czy SEMrush. Jeśli chcesz na jakiejś stronie utworzyć link to sprawdź:
Mówi się, że na każdego etycznie działającego eksperta SEO przypada dwóch takich, którzy próbują nagiąć zasady i szybko poprawić pozycję Google. Niestety takie „wysiłki” są bardzo krótkoterminowe. Najważniejsze są naturalne linki z portali branżowych, postów gościnnych, które zwiększają wiarygodność, a nie zepsują nasz wizerunek na dłuższą metę. Pozycjonowanie wymaga od nas cierpliwości i powinno uwzględniać długoterminową perspektywę. Link building powinien być prowadzony przez przynajmniej kilka miesięcy, dopiero po tym czasie należy oczekiwać efektów. W międzyczasie możemy korzystać z reklam Google Ads, które będą ściągały ruch na stronę przez czas pracy nad wysoką pozycją w wynikach organicznych.
Google w pierwszej kolejności wynagradza nas za dostarczanie wartościowych treści. Doświadczenie naszych użytkowników jest w centrum zainteresowania tej wyszukiwarki, dlatego jeśli chcesz być wyżej w wynikach organicznych. Kilka sposobów, aby polepszyć odbiór swojego contentu:
Jeśli podejmiesz te kroki, a jeszcze tego nie zrobiłeś to istnieje duża szansa, że szybka poprawa pozycji Google stanie się faktem. Pamiętaj, że to nie wszystkie czynniki. Dbaj o podnoszenie poziomu merytorycznego i nie przestawaj publikować dla podtrzymania wypracowanych wyników. Pamiętaj o tym, że poprawa pozycji to taka, która następuje po około 6 miesiącach.