Content MarketingNarzędzia

Te narzędzia pomogą Ci w codziennej pracy przy contencie. Co polecają specjaliści copywritingu?

6 min czytania

W erze dynamicznego postępu technologicznego nieustannie rozwijające się narzędzia online i aplikacje mobilne stanowią istotny element arsenału ekspertów copywritingu. Mimo że technologia odgrywa kluczową rolę w ułatwianiu wielu aspektów życia zawodowego, nie można zapominać o tradycyjnych, sprawdzonych metodach, które nadal pełnią istotną funkcję w kształtowaniu skutecznych strategii copywritingowych. W niniejszym artykule eksperci od contentu zdradzili jakie narzędzia i rozwiązania wykorzystują w codziennej pracy, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty.

Te narzędzia pomogą Ci w codziennej pracy przy contencie. Co polecają specjaliści copywritingu?

 

Narzędziownik – co polecają specjaliści contentu?

 

Ostatnia wersja Narzędziownika zawierała zbiór programów i stron polecanych oraz wykorzystywanych przez ekspertów pozycjonowania. W tej edycji na tapet bierzemy dział copywritingu.

Najlepszych specjalistów od contentu łączy kilka kluczowych elementów. To nie tylko talent do kreatywnego wyrażania myśli i ujmowania ich w słowa, ale również głęboka wiedza o rynku i branży, analityczne umiejętności oraz świadomość najnowszych trendów w dziedzinie copywritingu. W pytaniach skierowanych do ekspertów z branży contentu skupiliśmy się na odkryciu najbardziej cenionych narzędzi, które sprawdzają się w codziennej pracy copywritera. Dzięki ich doświadczeniu i rekomendacjom, każdy zainteresowany tematem może skorzystać z praktycznych wskazówek, poprawiając jakość i efektywność swoich tekstów.

Z czego zatem najchętniej korzystają specjaliści od contentu?

 

Te narzędzia pomogą Ci w codziennej pracy przy contencie. Co polecają specjaliści copywritingu?Agnieszka Starzyńska-Krawczyk – Senior UX writer w Saints, wykładowca komunikacji internetowej na Uniwersytecie Jagiellońskim

 

Łatwiej byłoby mi żyć bez nerki (szarżuję, bo mam trzy) niż bez narzędzi służących do sprawdzania i poprawiania pisowni, takich jak:

  • LanguageTool,
  • Quillbot,
  • Convert Case.

Z naszego podwórka korzystam ze Słownika Języka Polskiego (sjp.pwn.pl) i Narodowego Korpusu Języka Polskiego (http://nkjp.pl). Wiem, że młodsi copywriterzy korzystają namiętnie też ze Słownika Synonimów (www.synonimy.pl). Codziennie używam również z czatu GPT, Pinterestu (kocham), Spotify’a (nic nie pomaga przy palącym DL lepiej od Rage Against The Machine), Clockify oraz… kartki papieru z listą to do, bo dzięki niej każdy dzień w Saints kończymy odprawą. A to sprawia, że jeszcze nie oszaleliśmy 🙂

Te narzędzia pomogą Ci w codziennej pracy przy contencie. Co polecają specjaliści copywritingu?Łukasz Czubak – Czuły Copywriter (founder, Dyrektor Kreatywny), FutureOf X (co-founder, Head of Creative)

 

  • Readwise – genialna w prostocie i czytelna w nawigacji aplikacja do gromadzenia „wycinków” wiedzy z książek i artykułów. Synchronizacja z notatkami z czytnika Kindle i możliwość skanowanie tekstu w formacie OCR usprawnia notowanie i research.
  • Readwise Reader – gromadzenie wiedzy z Readwise działa jeszcze lepiej, gdy zainstalujesz także czytnik treści. Zbierasz artykuły, treści z newsletterów, a nawet transkrypcję filmów z YouTube w jednym miejscu. W łatwy sposób podkreślasz także fragmenty treści i udostępniasz zespołowi.
  • Craft – przejrzysta aplikacja do notatek oparta o ideę backlinków. Może nie aż tak napęczniała od funkcjonalności jak Notion, ale na pewno łatwiejsza w obsłudze i nauce. Mój faworyt w kategorii aplikacji do notatek.
  • Bear – przez ostatnich kilka lat testowałem wiele programów do notatek /pisania, ale ta zdecydowanie jest liderem. Używam jej na co dzień do tworzenia dłuższych i krótszych form. Super czyste i minimalistyczne środowisko pracy, zero rozproszenia, prosta organizacja za pomocą hashtagów.
  • Typeshare – nowa aplikacja na rynku i już spora społeczność. Na czym polega? Zbierasz pomysły na content w folderach, możesz usprawnić pisanie za pomocą rozmaitych szablonów treści, a na końcu planujesz wszystko w kalendarzu contentowym.
  • Canva – narzędzie, które już dawno przestało służyć wyłącznie tworzeniu „prostych grafik”. Canva sukcesywnie dodaje nowe rozwiązania AI i integruje się największymi platformami tego typu (np. Dall-e, LottieFiles czy Mockup) zamieniając się sukcesywnie w prawdziwy kombajn dla kreatywnych.
  • Chat GPT – nie ma się co rozpisywać. W modelu płatnym plus z predefiniowanymi wersjami chatu GPTs, każdy contentowiec znajdzie tu coś (i może zbudować!) coś dla siebie.
  • Midjourney – choć Dall-e nieźle radzi sobie z grafiką, to nie ma co ukrywać, że Midjourney robi to lepiej. Póki co, dla mnie najlepsze rozwiązanie do grafik wysokiej jakości.
  • Pitch – każdy, kto tworzy treści, prędzej czy później składa jakąś prezentację. Dwa lata wstecz był to dla mnie Keynote, ale Pitch bije go moim zdaniem na głowę. Online, w chmurze, estetycznie, prosto, intuicyjnie. Prezentacje naprawdę składają się same.
Zobacz  Animaker - aplikacja do tworzenia animacji

 

Te narzędzia pomogą Ci w codziennej pracy przy contencie. Co polecają specjaliści copywritingu?Hanka Dziubińska-Kopka – Head of Concept, Copywriter (Hicron, copy/taste, freelance)

 

W swojej pracy Hanka najbardziej lubi wyzwania kreatywne, dlatego narzędziom zostawia odtwórcze przepisywanie, transkrybowanie, tłumaczenie na własny użytek czy porządkowanie informacji. Po ich przyswojeniu zostaje sam na sam z kursorem migającym w pustym Wordzie.

 

  • Google DRIVE (szczególnie funkcja OCR) – tego narzędzie używam od dawna i sięgam po nie z przyzwyczajenia. Z grafik otwartych w pliku tekstowym (Google Docs) w Google Drive automatycznie wyciągany jest tekst. Pomaga mi to na przykład przy redagowaniu etykiet, które dostaję wyłącznie w wersji graficznej.
  • DeepL – translator, który polecił ceniony przeze mnie tłumacz. Narzędzie świetnie łapie konteksty, a zaprzyjaźniliśmy się odkąd sprytnie przetłumaczył mi słowo “dziubdziulek”, którego potrzebowałam do historii dla dzieci.
  • Transkiptor – narzędzie, które spisuje mi wszystkie przeprowadzone i nagrane rozmowy. Oczywiście, rozmowy trzeba potem zredagować lub poprosić o to… ChatGPT.
  • Chat GPT traktuję, jak porządkowego. Często robi świetne podsumowania wielkich plików. Trzyma mnie też w ramach struktur, np. posta na fb kierowanego do młodzieży (w tym przypadku na pewno przypomni o emotkach i CTA). Do mnie należy decyzja, czy poza nie, celowo, wyjdę.
  • WORD – tutaj działam już sama. Narzędzia zrobiły swoją pracę, czas przyjrzeć się potrzebom klienta i spiąć historię jego marki w angażujący przekaz.

 

Te narzędzia pomogą Ci w codziennej pracy przy contencie. Co polecają specjaliści copywritingu?Karolina Matyska – Senior Content Marketer w Timeular

 

  • Ahrefs – nie wyobrażam sobie swojej pracy bez dostępu do porządnego narzędzia SEO. Dane z Ahrefsa stanowią podstawę strategii SEO contentowych i planów treści, które tworzę. Najbardziej lubię tam zaglądać, kiedy co poniedziałek w Rank Trackerze odświeżają się pozycje dla najważniejszych fraz – cotygodniowa analiza wyników to zdecydowanie mój ulubiony moment tygodnia! Myślę, że gdybym pracowała na rynku polskim, na pewno korzystałabym również z Senuto.
  • Google Search Console – Ahrefs, Ahrefsem, ale bez Google Search Console nie miałabym pełnego obrazu sytuacji strony, nad której widocznością pracuję z zespołem. To tam zaglądam, aby sprawdzić jak widoczność wg Ahrefs przekłada się na rzeczywisty ruch z organica. Mam jednak poczucie, że GSC ma wiele więcej funkcji, z których mogłabym skorzystać. Mój plan na 2024 to zajrzeć w te dane głębiej.
  • Surfer SEO – to mój codzienny pomocnik w optymalizacji treści. Lubimy się, bo narzędzie jest proste, bardzo przyjemnie się z niego korzysta, a przede wszystkim – świetnie działa. Widzę to gołym okiem, porównując wyniki artykułów sprzed i po optymalizacji według wytycznych z Surfera.
  • ChatGPT – niesamowicie przyspieszył moją pracę. Traktuję go jako asystenta, który podpowiada mi słowa, streszcza teksty i sugeruje alternatywne rozwiązania. Jak na razie nie zanosi się jednak na to, aby miał mi zabrać pracę. Jedno jest pewne – jeśli są jeszcze contentowcy, którzy z ChatGPT nie korzystają, to już czas się z nim zaprzyjaźnić. Polubicie się.
Zobacz  Content plan – jak przygotować krok po kroku?

Te narzędzia pomogą Ci w codziennej pracy przy contencie. Co polecają specjaliści copywritingu?Mateusz Winkler – Copywriter w MateuszWinkler.pl

 

Narzędzia:

  • Gmail,
  • Trello,
  • Google Docs,
  • Semstorm,
  • Notatki Samsung,
  • GetResponse,
  • WordPress,
  • Language Tool,
  • TypeDesk.

Prowadzę kilka projektów jednocześnie, dlatego nie wyobrażam sobie pracy bez narzędzia, które pozwala mi planować wszystkie zadania (Trello). Podstawę moich działań stanowi tworzenie contentu, do czego niezbędny jest Google Docs, a także wspierające wtyczki, w tym: Language Tool oraz TypeDesk.

 

Te narzędzia pomogą Ci w codziennej pracy przy contencie. Co polecają specjaliści copywritingu?Justyna Chwiałkowska – Content Team Leader Semcore

 

  • Kalendarz analogowy – dla mnie najlepszy sposób na organizację pracy i pamiętanie o wszystkim; wpisuję do niego nawet najmniejsze zadania i z ogromną satysfakcją wykreślam je po skończeniu.
  • Copyscape – do sprawdzania oryginalności treści.
  • LanguageTool – chyba najbardziej kompleksowe narzędzie do sprawdzania pisowni.
  • ChatGPT – nadal mam do niego dość ambiwalentny stosunek, ale korzystam czasem do researchu i do tworzenia konspektów artykułów; jednak przy bardziej eksperckich tekstach wymaga uważności i weryfikacji podanych informacji.
  • Długopis i kartka – przygotowując artykuł, wszelkie notatki robię odręcznie, to pomaga mi usystematyzować informacje; kiedy wszystko mam spisane w jednym miejscu, łatwiej jest mi wejść w stan „flow”, gdy już tworzę właściwy tekst.
  • Tryb koncentracji uwagi w Wordzie – pomaga skupić się tylko na pisaniu i odciąć resztę niepotrzebnych bodźców.
  • Dźwięk – u mnie w słuchawkach królują wszelkie jednostajne dźwięki, które stymulują mózg, synchronizują półkule, obniżają stres, poprawiają koncentrację i robią inne cuda, a wszystko to z uwagi na bardzo rozproszony umysł, na YT można znaleźć wiele kanałów z dźwiękami, które pomagają go ukoić i zaprzęgnąć do pracy.
  • Work-life balance – może nie jest to typowe narzędzie, ale pomyślałam, że warto o tym wspomnieć, bo coraz wyraźniej odczuwam, że sposób, w jaki odpoczywam, ma ogromny wpływ na moją produktywność, więc staram się to robić mądrze; i złota zasada – po pracy nie myśleć o pracy.
Zobacz  Google Search Console - jak obsługiwać?

 

Jak można zauważyć najczęściej pojawiały się takie programy jak: Chat GPT, LanguageTool czy WordPress, jednak specjaliści równie często wymieniali także tradycyjne narzędzia, jakimi są kalendarz czy długopis i kartka. Czasami jednak nic nie może zastąpić tradycyjnego “przelania myśli na papier”.

 

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy