Wirtualni influencerzy są oficjalnie testowani przez zarząd TikToka!
Serwis The Information podaje, że TikTok Ads zostaną w przyszłości zdominowane przez wirtualnych influencerów.
Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/high-angle-hands-holding-smartphones_23-2149458425.jpg?t=st=1713341563~exp=1713345163~hmac=3217436a8a270e41401c976bac12252239bf96a89b37b3188130ccf646e840b7&w=1380
Ale czy na pewno?
Testy już trwają i wynika z nich kilka istotnych kwestii:
Warto również wspomnieć, iż administratorzy TikToka sugerują, aby influencerzy AI byli traktowani wyłącznie jako drobne uzupełnienie contentu w którym występują ludzie. Całkowita zmiana koncepcji marketingowych z pewnością obniży wiarygodność marek.
Zdj 1. Artykuł The Information na temat wirtualnych influencerów.
Źródło: https://www.theinformation.com/articles/tiktok-plots-using-virtual-influencers-for-advertising
Istnieje duża szansa, że wirtualni influencerzy będą wykorzystywani do manipulacyjnych technik marketingowych. Ponadto ich pojawienie się może odebrać pracę prawdziwym influencerom – ich fani wówczas prawdopodobnie opuszczą daną platformę razem z ulubionymi twórcami.
Aby być na bieżąco, śledź newsy o SEO i marketingu na blogu Semcore!
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.