Performance marketingSocial media

TikTok testuje wirtualnych influencerów do działań reklamowych wideo ADS!

1 min czytania
TikTok testuje wirtualnych influencerów do działań reklamowych wideo ADS!

Wirtualni influencerzy są oficjalnie testowani przez zarząd TikToka!

Serwis The Information podaje, że TikTok Ads zostaną w przyszłości zdominowane przez wirtualnych influencerów.

TikTok testuje wirtualnych influencerów do działań reklamowych wideo ADS!

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/high-angle-hands-holding-smartphones_23-2149458425.jpg?t=st=1713341563~exp=1713345163~hmac=3217436a8a270e41401c976bac12252239bf96a89b37b3188130ccf646e840b7&w=1380

Ale czy na pewno?

Testy już trwają i wynika z nich kilka istotnych kwestii:

  • Chiński koncern eksperymentuje z AI, które mogą czytać scenariusze reklamowe, przygotowywane na podstawie wskazówek od marek i sprzedawców z TikTok Shop;
  • W trakcie testów okazało się, że wirtualne postacie generują mniej sprzedaży e-commerce niż prawdziwi influencerzy (w konsekwencji udostępnienie tej funkcji marketerom znacząco się opóźniło);
  • Wykorzystanie wirtualnych influencerów w reklamie może wydawać się tańsze i szybsze, ale ze względu na niższą skuteczność sprzedaży i obawy etyczne, obecnie nie jest to najlepszym rozwiązaniem dla marek.

Warto również wspomnieć, iż administratorzy TikToka sugerują, aby influencerzy AI byli traktowani wyłącznie jako drobne uzupełnienie contentu w którym występują ludzie. Całkowita zmiana koncepcji marketingowych z pewnością obniży wiarygodność marek.

TikTok testuje wirtualnych influencerów do działań reklamowych wideo ADS!

Zdj 1. Artykuł The Information na temat wirtualnych influencerów.

Źródło: https://www.theinformation.com/articles/tiktok-plots-using-virtual-influencers-for-advertising

Obawy w sprawie wirtualnych influencerów (AI)

Istnieje duża szansa, że wirtualni influencerzy będą wykorzystywani do manipulacyjnych technik marketingowych. Ponadto ich pojawienie się może odebrać pracę prawdziwym influencerom – ich fani wówczas prawdopodobnie opuszczą daną platformę razem z ulubionymi twórcami.

Aby być na bieżąco, śledź newsy o SEO i marketingu na blogu Semcore!

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy