Semcore

Jak ATS odpowiada na potrzeby kandydatów? Wdrożenie Traffit w Semcore

3 min czytania
Spotkanie biznesowe

Wprowadzenie

Współczesny rynek pracy stawia przed kandydatami wiele wyzwań. Proces rekrutacji może być dla nich stresujący i niepewny, zwłaszcza gdy brakuje jasnych informacji i szybkiej komunikacji. W Semcore zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest pozytywne doświadczenie kandydatów na każdym etapie rekrutacji, dlatego – aby odpowiedzieć na ich potrzeby – postanowiliśmy wdrożyć nowoczesne narzędzie ATS, czyli Traffit. Dzięki niemu możemy zapewnić kandydatom lepszą komunikację, większą przejrzystość i bardziej spersonalizowane doświadczenia.

Automatyzacja komunikacji z kandydatami

Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na candidate experience, jest komunikacja. Dzięki Traffit możemy automatyzować procesy komunikacyjne, co znacząco przyspiesza czas odpowiedzi na aplikacje i podnosi jakość informacji przekazywanych kandydatom.

Personalizowane wiadomości na każdym etapie rekrutacji

Traffit pozwala na dostosowanie automatyzacji wiadomości do specyfiki konkretnej rekrutacji i danego jej etapu. Oznacza to, że każdy kandydat otrzymuje unikalne informacje dotyczące jego procesu rekrutacyjnego. Automatyczne wiadomości zawierają szczegóły, takie jak etapy rekrutacji, nazwisko i kontakt do osoby odpowiedzialnej za dany etap, a także inne istotne informacje. Dzięki temu kandydaci są zawsze dobrze poinformowani i wiedzą, czego mogą się spodziewać, co znacząco redukuje ich stres i niepewność.

Automatyzacja umawiania spotkań

Kolejnym usprawnieniem jest automatyzacja umawiania spotkań za pomocą narzędzia Planer. Kandydaci mają dostęp do kalendarza rekrutera i mogą samodzielnie wybierać dogodny dla siebie termin na spotkanie. To nie tylko przyspiesza cały proces, ale również daje kandydatom większą elastyczność i komfort w planowaniu rozmów rekrutacyjnych. Kandydatowi coś wypadło lub się rozchorował? Nie potrzebujemy już lawiny maili, żeby uzgodnić nowy termin spotkania. Sam kandydat może zapisać się na rozmowę w wybranym przez siebie dniu i godzinie dostępnych w planerze.

Zobacz  Narzędzia do komunikacji z użytkownikami – lista

Automatyczne informacje o etapach rekrutacji

Traffit automatyzuje również przekazywanie informacji o statusie zadań rekrutacyjnych. Kiedy kandydat prześle swoje zadanie, to – gdy tylko rekruter techniczny je otrzyma – dostanie powiadomienie, że jego praca jest aktualnie sprawdzana. Dzięki temu kandydat wie, że proces jest w toku i że jego aplikacja jest traktowana z należytą uwagą. Takie podejście buduje zaufanie do firmy i sprawia, że kandydaci czują się bardziej docenieni.

Utrzymywanie relacji z kandydatami

Dzięki Traffit każdy kandydat, który wyrazi zgodę na przetwarzanie danych osobowych na rzecz przyszłych rekrutacji, może zostać w naszej bazie danych i utrzymywać z nami kontakt. To rozwiązanie niesie ze sobą wiele korzyści dla kandydatów:

  • wczesne powiadomienia o nowych ofertach – osoby będące w naszej bazie otrzymują informacje o nowych procesach rekrutacyjnych, i to jeszcze zanim zostaną one opublikowane. Dzięki temu mają większą szansę na szybkie aplikowanie na interesujące ich stanowiska,
  • stały kontakt i aktualności – kandydaci są na bieżąco informowani o tym, co dzieje się w naszej firmie. Regularne aktualności i wiadomości utrzymują ich zaangażowanie i zainteresowanie, co sprawia, że są bardziej skłonni do aplikowania w przyszłości,
  • spersonalizowane podejście – Traffit pozwala nam lepiej poznać kandydatów i ich preferencje. W ten sposób łatwiej o spersonalizowaną komunikację i dopasowanie ofert pracy do konkretnych umiejętności czy aspiracji.

Cała komunikacja w jednym miejscu

Traffit centralizuje całą komunikację z kandydatami, co oznacza, że każda wiadomość otrzymana od kandydata z danego adresu email jest automatycznie zapisywana w systemie. Dzięki temu żadna informacja nie umyka naszej uwadze. Niezależnie od tego, czy kandydat pisze do nas bezpośrednio, czy odpowiada na automatyczne wiadomości, wszystkie te dane są gromadzone w jednym miejscu. To ułatwia zarządzanie komunikacją, zapewnia spójność i pozwala rekruterom na szybkie odnalezienie potrzebnych informacji.

Zobacz  Crowdfunding

Podsumowanie

Wdrożenie Traffit w Semcore znacząco poprawiło candidate experience. Automatyzacja komunikacji i umawiania spotkań zapewnia kandydatom szybkie i spersonalizowane informacje, a centralizacja wiadomości gwarantuje, że nic nie umyka naszej uwadze. Kandydaci, którzy wyrażą zgodę na przetwarzanie danych, zyskują wczesny dostęp do nowych ofert pracy i regularne informacje o firmie, co utrzymuje ich zaangażowanie. Dzięki Traffit rekrutacja w Semcore jest bardziej efektywna, przejrzysta i przyjazna dla kandydatów.

People Business Partner z ponad 5-letnim doświadczeniem w HR. Towarzyszy kandydatom i pracownikom w ich rozwoju, wspiera liderów w osiąganiu celów. W pracy stawia na szczerość, autentyczność i budowanie dobrej współpracy. Pasjonatka psów, kamienic i kryminałów, a także wolontariuszka w świetlicy socjoterapeutycznej.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy