BrandingReklama

Wielokanałowa promocja marki – konieczne czy zbędne?

3 min czytania
Wielokanałowa promocja marki – konieczne czy zbędne?

Marketing tradycyjny, a cyfrowy

Promocja marki oparta na marketingu tradycyjnym to między innymi tworzenie wizytówek, ulotek, banerów, czy sloganów. To metody powszechnie znane i stosowane głównie przez biznesy lokalne, na przykład sklepy stacjonarne. Nieco inaczej wygląda marketing cyfrowy, który zaczął rozwijać się końcem wieku XX, aby dziś być głównym sposobem na promocję marki. To między innymi reklamy w telewizji, strony internetowe, działania w mediach społecznościowych, kampanie e-mail, pozycjonowanie, czy tworzenie reklam PPC w wyszukiwarkach.

Rola marketingu cyfrowego nabiera coraz większego znaczenia, choć nie oznacza to, że tradycyjne metody promocji brandu powinny odejść w zapomnienie. Wręcz przeciwnie. Ważna jest integracja obu kanałów, która sprawi, że więź tworzona między marką a odbiorcami będzie spójna i silna. Klienci poprzez media społecznościowe lub strony internetowe pragną interakcji z daną firmą. Internet daje ogromne możliwości, między innymi usprawnia kontakt, przyspiesza przejście przez ścieżkę zakupową, a także daje dostęp do wielu opinii innych klientów, które zachęcają (lub zniechęcają!) potencjalnych konsumentów do wydania swoich pieniędzy.

Kanały promocyjne oparte na podejściu tradycyjnym oraz cyfrowym muszą łączyć świat offline ze światem online. Dostosowanie się do tej metody pozwala budować tożsamość marki, wzmacnia interakcję międzyludzką, a także angażuje klientów. Jeżeli szukasz skutecznego sposobu na promocję marki, zastanów się, czy synergia marketingu cyfrowego oraz tradycyjnego nie będzie odpowiednim rozwiązaniem dla Ciebie.

Wielokanałowa promocja marki – konieczne czy zbędne?

Kanały promocyjne

Przedstawiamy godne uwagi kanały promocyjne, które pochodzą z ery tradycyjnej oraz cyfrowej. Jeżeli jesteś na etapie przygotowywania strategii marketingowej, warto zastanowić się nad tym, jakie ścieżki będą skuteczne w Twoim przypadku.

Zobacz  Sztuka promocji na Instagramie — jak tworzyć efektywne posty sponsorowane

Strona internetowa – nawet jeżeli prowadzisz biznes lokalny, własna witryna WWW powinna Cię zainteresować. Czasami osoby, które nie wiedzą o istnieniu Twojej marki, wyszukają różne frazy w wyszukiwarce – w odpowiedzi mogą trafić na  stronę internetową z produktami, jakie oferujesz. Tam znajdą adres lub numer telefonu. Jeżeli chcesz zadbać o odpowiednią promocję witryny, dodatkowo zainteresuj się pozycjonowaniem (SEO) oraz reklamami PPC w wyszukiwarkach.

Ulotki – tradycyjne rozwiązanie stosowane głównie przez sklepy stacjonarne. To ciągle skuteczna forma marketingu tradycyjnego, która pomaga budować świadomość marki.

Media społecznościowe – wspaniały wynalazek ludzkości, o którym słyszał każdy. Załóż profil na Facebooku, czy Instagramie i buduj zasięgi. Zarówno sklepy stacjonarne, jak i internetowe powinny posiadać własną tablicę, na której będą publikowane posty. Dodatkowo postaraj się nawiązać z konsumentami dialog i zachęcaj do dyskusji.

Telewizja – na reklamę w przerwie między seansami telewizyjnymi, potrzebujesz nieco większego budżetu, ale to ciągle doskonały sposób na promocję marki. Aby zainteresować odbiorców, zamiast zanudzić, wykorzystaj storytelling. Intrygująca historia zapadnie wszystkim osobom w pamięć.

Radio – krótki materiał promocyjny w audycji radiowej jest tańszy niż w przypadku telewizji, a także pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Na lokalnych stacjach często promują się biznesy stacjonarne, które w ten sposób budują świadomość wśród potencjalnych konsumentów.

Wizytówki – obowiązek w przypadku praktycznie każdej firmy działającej stacjonarnie. Zmieszczą się do portfela, są małe, a zarazem trwałe.

Zobacz  Marketing Internetowy

Wielokanałowa promocja marki – konieczne czy zbędne?

Sposoby na promocję marki – marketing wielokanałowy 

Skoro omawiamy wielokanałowe sposoby na promocję marki, warto wspomnieć o dwóch niezwykle ważnych doświadczeniach konsumenckich, które określa się jako webrooming oraz showrooming. Co oznaczają te terminy? Najlepiej ukazać ich zastosowanie w praktyce.

Showrooming to proces, w którym potencjalny klient dowiaduje się o Twojej ofercie na przykład poprzez reklamę w telewizji. Dany produkt jest interesujący, więc konsument odwiedza sklep stacjonarny, aby osobiście się z nim zapoznać. Następnie wraca do domu, porównuje ceny w sieci i… kupuje przez internet.

Webrooming wygląda nieco inaczej. Ścieżka zakupowa w tym przypadku rozpoczyna się w internecie – klient widzi reklamę, baner lub slogan, który przedstawia interesujący produkt. Przed wydaniem pieniędzy potencjalny konsument dokładnie sprawdza informacje o przedmiocie i dokonuje porównania z innymi ofertami. Ostatecznie odwiedza sklep stacjonarny, gdzie dokonuje zakupu.

Widzisz, jak wiele kanałów przeplata się podczas showroomingu oraz webroomingu? Każdy klient inaczej podchodzi do zakupu i wykorzystuje inne metody zapoznania się z produktem lub usługą, aby ostatecznie znaleźć najkorzystniejsze dla siebie rozwiązanie. Czy wielokanałowa promocja marki jest koniecznością? I tak, i nie. Każdy biznes jest inny, dlatego wymaga indywidualnej analizy.

Przypominamy jednak, że marketing wielokanałowy pomaga w budowaniu świadomości danego brandu oraz integruje z konsumentami. Jeżeli aktualnie prowadzisz promocję jednokanałową, warto zastanowić się nad poszerzeniem działań marketingowych. W ten sposób uda Ci się dotrzeć do nowych klientów, którzy wcześniej nawet nie wiedzieli o Twoim istnieniu.

Zobacz  Czy pozycjonowanie i optymalizacja to to samo?

 

Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy