Wywiady na blogu – dotrzyj do większej liczby osób
4 min
4 min
Na skróty
Prowadzenie bloga, który przyciąga uwagę wielu czytelników oraz wyróżnia się jakością oraz atrakcyjnością publikowanych treści to coraz większe wyzwanie w świecie wciąż dynamicznie rozwijającej się blogosfery – zwłaszcza tej firmowej. Jednym z popularnych i skutecznych rozwiązań, które mogą pomóc Ci w zaciekawieniu odbiorców, są wywiady na blogu. Dlaczego budzą niegasnące zainteresowanie? Są przystępne, pozwalają nie tylko zdobyć cenne informacje, ale również poszerzyć wiedzę, zainspirować się, rozbudzić dyskusję na ważne, aktualne tematy. Taka forma ma także wiele zalet dla autora bloga, który zyskuje choćby wyjątkową możliwość wykreowania swojego wizerunku. Jak w takim razie rozpocząć swoją przygodę z blogowymi rozmowami?
Jeśli zależy Ci na profesjonalizmie, istnieje kilka zasad, które powinieneś uwzględnić. Przede wszystkim to, z kim zdecydujesz się przeprowadzić rozmowę nie powinno być w żadnym stopniu przypadkowe. Jak wybrać odpowiednie osoby do wywiadów na blogu? Uwzględniając:
Jeśli wybrałeś konkretne osoby, a one zgodziły się na rozmowę – czas na drugi etap, czyli wywiad na blogu w praktyce. Jak przeprowadzać je w odpowiedni sposób, tak, aby maksymalnie wykorzystać tę formułę? Weź pod uwagę następujące wskazówki:
Blog + wywiady – co możesz z tego wyniknąć na poziomie marketingowym? Wiele cennych profitów. Publikowanie rozmów to świetny sposób na zaangażowanie swoich odbiorców i nie chodzi tylko o żywy odbiór gotowego materiału, ale także etap planowania rozmowy, przygotowywania pytań, zapowiedzi itp. Odpowiednio opracowany wywiad może stać się także elementem skutecznej strategii marketingu wirusowego, co jest w stanie silnie wpłynąć na rozpoznawalność oraz popularność danej firmy czy marki, a także przyciągnąć uwagę nowych odbiorców, których nie udałoby się pozyskać w inny sposób. Wartościowy, wciągający przełoży się na liczne, naturalne linki zewnętrzne, które są absolutnie bezcenne w przypadku efektywnego linkowania witryny, będącego elementem strategii SEO. Niepozorna rozmowa, jeśli zostanie zaplanowana i przeprowadzona według wysokich standardów, może więc wpłynąć na kwestię tak fundamentalną, jak widoczność witryny w sieci. Poza tym, rozmawiając z ważnymi postaciami z danej branży czy dziedziny, tworzymy przestrzeń do nawiązywanie nowych, wartościowych kontaktów, które w przyszłości będzie można wykorzystywać np. do celów biznesowych.
Podsumowując: wywiady na blogu – czy to się opłaca? Jak najbardziej. Owszem, musimy poświęcić odpowiednią ilość czasu i energii do tego, aby znaleźć interesujących rozmówców, przygotować się na każdym, kolejnym etapie, znaleźć pierwiastek oryginalności, który pozwoli wyróżnić tę, konkretną rozmowę z wielu innych, które publikowane są regularnie w sieci, ale czeka nas też wiele, potencjalnych korzyści. Przede wszystkim sami poszerzamy swoją wiedzę, dajemy sobie możliwość lepszego zrozumienia danego temat, branży czy formy działalności, podzielenia się swoją pasją. Z drugiej strony prezentujemy wartościowe, rozwijające, aktualne treści, które docenianą są przez czytelników oraz wpływają na ranking strony w wynikach wyszukiwania, a także ruch w jej obrębie. Dzięki profesjonalnym wywiadom budujemy i kontrolujemy swój wizerunek – np. eksperta czy specjalisty, zyskujemy możliwość dotarcia do szerokiej publiczności, stworzenia własnej, rozpoznawalnej marki. Wpływa to także na działalność w obrębie mediów społecznościowych – zyskujemy szansę na udostępniane materiałów, które będą czymś więcej niż tylko narzędziem promocji, co z pewnością zostanie zauważone i docenione przez fanów. Bycie liderem opinii, wyznaczanie trendów – to wszystko pojawia się w zasięgu realnych możliwości.