Na skróty
O tym, jak ważny jest wygląd Twoich wpisów w mediach społecznościowych pisaliśmy już wielokrotnie i pewnie nie ma potrzeby przekonywać Cię o tym kolejny raz. Kolorystyczne dopasowanie zdjęć, ich ciekawy układ czy spójne kompozycje to coś, co może zrobić każdy. Pytanie: jak? Pomagamy w tym obszarze i dzielimy się doświadczeniami, na co warto zwrócić uwagę przy tworzeniu wpisów w social media.
Estetyka jest niezmiernie ważna. Niezależnie czy prowadzisz profil marki odzieżowej, czy sprzętów domowych – użytkownicy mediów społecznościowych zwracają uwagę na wygląd Twoich postów. Wielokrotnie staje się on istotniejszy od samej treści. Ciekawy wygląd czy estetyczny profil pozwolą Twoim odbiorcom zostać z Tobą na dłużej. Będą wiedzieć, że zaobserwowanie Twojego kanału jest dla nich gwarancją wartości i doznań estetycznych, których mogą oczekiwać.
Czy jednak powinieneś odrzucić od teraz dbałość o treści i wartościowy content? Absolutnie nie. To nadal Twój priorytet i musisz nauczyć się dbać o oba aspekty w praktycznie równym stopniu.
Przede wszystkim zacznij planować. Tylko przemyślane działania w social mediach mogą sprawić, że Twój profil będzie atrakcyjny i estetyczny. Wykorzystuj aplikację, dzięki którym będziesz mógł ujednolicać zdjęcia, nakładać filtry czy po prostu śledzić, jak całościowo wygląda Twój profil.
Ważnym krokiem są też pracę już na poziomie tworzenie treści – czy to graficznych czy związanych z contentem. Ułożenie tekstu, czcionka z której korzystasz czy częstotliwość obrazów jako przerywników są bardzo ważne i należy je traktować na równi z pozostałymi aspektami. Jeśli zdecydujesz się na samodzielne zrobienie zdjęć, uwzględnij także ważne elementy już na tym etapie. Zadbaj o odpowiednie oświetlenie, tło czy detale, które będą przykuwać uwagę odbiorców.
Możesz wyróżnić kilka aspektów, na których będziesz opierał całą estetykę swojego profilu. Mogą być to:
Obecnie, znajdziesz szereg aplikacji, które mogą okazać się pomocne do zapewnienia estetycznego wyglądu Twojego profilu. Możesz korzystać z popularnych, takich, jak Lightroom lub poszukać nowych, które idealnie dopasujesz do swoich wymagań.
Zacznij od przejrzenia swojego konta. Czy zadowala Cię treść, którą tam widzisz? Czy chcesz, aby tak wyglądały Twoje kanały społecznościowe? Jeśli nie, bądź spokojny. Możesz wszystko zmienić. Jeśli treści jest dużo, warto jest założyć nowe konto (zwłaszcza, jeśli tamto nie było szczególnie popularne). Jeśli jednak zebrałeś już pewną ilość obserwujących to nie rezygnuj, tylko zarchiwizuj/usuń swoje dawne posty i zacznij je prowadzić na nowo.
Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UAM. Swoją przygodę w Semcore rozpoczęła jako praktykantka, by później podjąć regularną pracę w dziale wsparcia sprzedaży, a następnie przejść do działu marketingu. Miłośniczka kotów, mody i podróży.