Content MarketingSocial media

Zrób to estetycznie – na co zwrócić uwagę przy tworzeniu wpisów w social media?

3 min czytania
Zrób to estetycznie - na co zwrócić uwagę przy tworzeniu wpisów w social mediach

O tym, jak ważny jest wygląd Twoich wpisów w mediach społecznościowych pisaliśmy już wielokrotnie i pewnie nie ma potrzeby przekonywać Cię o tym kolejny raz. Kolorystyczne dopasowanie zdjęć, ich ciekawy układ czy spójne kompozycje to coś, co może zrobić każdy. Pytanie: jak? Pomagamy w tym obszarze i dzielimy się doświadczeniami, na co warto zwrócić uwagę przy tworzeniu wpisów w social media.

Istotne aspekty

Estetyka jest niezmiernie ważna. Niezależnie czy prowadzisz profil marki odzieżowej, czy sprzętów domowych – użytkownicy mediów społecznościowych zwracają uwagę na wygląd Twoich postów. Wielokrotnie staje się on istotniejszy od samej treści. Ciekawy wygląd czy estetyczny profil pozwolą Twoim odbiorcom zostać z Tobą na dłużej. Będą wiedzieć, że zaobserwowanie Twojego kanału jest dla nich gwarancją wartości i doznań estetycznych, których mogą oczekiwać.

Czy jednak powinieneś odrzucić od teraz dbałość o treści i wartościowy content? Absolutnie nie. To nadal Twój priorytet i musisz nauczyć się dbać o oba aspekty w praktycznie równym stopniu.

W jaki sposób dodawać estetycznej?

Przede wszystkim zacznij planować. Tylko przemyślane działania w social mediach mogą sprawić, że Twój profil będzie atrakcyjny i estetyczny. Wykorzystuj aplikację, dzięki którym będziesz mógł ujednolicać zdjęcia, nakładać filtry czy po prostu śledzić, jak całościowo wygląda Twój profil.

Ważnym krokiem są też pracę już na poziomie tworzenie treści – czy to graficznych czy związanych z contentem. Ułożenie tekstu, czcionka z której korzystasz czy częstotliwość obrazów jako przerywników są bardzo ważne i należy je traktować na równi z pozostałymi aspektami. Jeśli zdecydujesz się na samodzielne zrobienie zdjęć, uwzględnij także ważne elementy już na tym etapie. Zadbaj o odpowiednie oświetlenie, tło czy detale, które będą przykuwać uwagę odbiorców.

Zobacz  Skuteczne reklamy jako uzupełnienie pozycjonowania

Zrób to estetycznie - na co zwrócić uwagę przy tworzeniu wpisów w social mediach

Na czym powinna opierać się estetyka naszych profili?

Możesz wyróżnić kilka aspektów, na których będziesz opierał całą estetykę swojego profilu. Mogą być to:

  • Spójność przekazu – Dbaj o to, aby treść Twojego profilu oraz wszystkie treści były ze sobą spójne. Korzystaj z określonych kolorów, elementów graficznych i poruszaj tylko pewną kategorię treści. Takie ułożenie sprawi, że Twój profil będzie czytelny i prosty w odbiorze dla innych użytkowników.
  • Ułożenie grafik – Możesz zadbać także o estetykę poprzez ciekawy feed, czyli ułożenie grafik. Sprawdzi się to zwłaszcza w mediach społecznościowych, jak Instagram. Istotne jest tutaj, aby zdjęcia dopełniały się i tworzyły ciekawą całość. Możesz korzystać z dzielenia zdjęcia na 3 (lub więcej) pojedyncze posty lub po prostu zaplanować niebanalny układ.
  • Dopasowanie kolorystyczne – Aspekt ten odnosi się także do całościowego wyglądu Twojego profilu w social mediach. Zadbaj o to, aby zdjęcia pasowały do siebie. Mogą mieć zbliżone kolory, odcienie, podobne nasycenie czy tak samo położony punkt czerni.
  • Wyróżniające się elementy – Nie każdy feed musi być nudny! Dodaj jeden kolor lub element, który będzie przyciągał uwagę i skrupulatnie wdrażaj go w niektóre zdjęcia, tak aby całościowo przyciągał uwagę i był zauważalny.
  • Ciekawe przerywniki – Urozmaicaj swój profil ciekawymi przerywnikami. Czasem warto dodać wpis niezwiązany bezpośrednio z Twoim biznesem. Wiele firm decyduje się na korzystanie ze zdjęć znalezionych np. na Pintereście. Nie zapomnij wtedy o oznaczeniu autora. Bezpieczniej, będzie korzystać ze stron z darmowymi obrazami, np. Unsplash lub innych, o których pisaliśmy tutaj (link do wpisu o obrazach).
Zobacz  Jesteś ekspertem? Pokaż to!

Programy które Ci w tym pomogą

Obecnie, znajdziesz szereg aplikacji, które mogą okazać się pomocne do zapewnienia estetycznego wyglądu Twojego profilu. Możesz korzystać z popularnych, takich, jak Lightroom lub poszukać nowych, które idealnie dopasujesz do swoich wymagań.

Kiedy ostatnio zmieniałeś wygląd i funkcjonalność swojej strony internetowej?

Jak zacząć?

Zacznij od przejrzenia swojego konta. Czy zadowala Cię treść, którą tam widzisz? Czy chcesz, aby tak wyglądały Twoje kanały społecznościowe? Jeśli nie, bądź spokojny. Możesz wszystko zmienić. Jeśli treści jest dużo, warto jest założyć nowe konto (zwłaszcza, jeśli tamto nie było szczególnie popularne). Jeśli jednak zebrałeś już pewną ilość obserwujących to nie rezygnuj, tylko zarchiwizuj/usuń swoje dawne posty i zacznij je prowadzić na nowo.

Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UAM. Swoją przygodę w Semcore rozpoczęła jako praktykantka, by później podjąć regularną pracę w dziale wsparcia sprzedaży, a następnie przejść do działu marketingu. Miłośniczka kotów, mody i podróży.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy