4 najlepsze narzędzia marketingowe 2023 roku!
4 min
4 min
Na skróty
Jakie są 4 najlepsze narzędzia marketingowe w 2023 roku? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ wiele zależy od Twoich założeń projektowych oraz indywidualnych upodobań. Biorąc natomiast pod uwagę obecne standardy, możemy śmiało stwierdzić, że wśród nich znajduje się z pewnością Google Analytics 4 (np. ułatwiające mierzenie konwersji) oraz chat GPT (do wszechstronnego zastosowania). Ponadprzeciętnym rozwiązaniem z zakresu planowania zespołowego jest natomiast Asana. Jeżeli jednak chcielibyśmy zautomatyzować e-mail marketing – MailChimp to niezastąpione narzędzie.
Google Analytics 4 jest jednym z najbardziej wszechstronnych i zaawansowanych narzędzi do pomiaru ruchu w witrynie. Gwarantuje liczne korzyści dla marketerów. Spośród najpopularniejszych możemy wyróżnić m.in.:
Jeżeli chcesz zmierzyć liczbę konwersji w Google Analytics 4, wejdź w sekcję “Zdarzenia” lub “Cele”. Musisz ją wcześniej odpowiednio skonfigurować. Wymienione narzędzie pozwala skutecznie realizować i monitorować efekty strategii optymalizacyjnej SXO (SEO + UX).
Asana jest dobrym rozwiązaniem w kontekście organizacji – umożliwiając łatwe i efektywne zarządzanie zadaniami oraz projektami. Pozwala to zespołom marketingowym skuteczniej planować, wykonywać i monitorować pracę. Jako doświadczona agencja SEO, w Asanie cenimy liczne możliwości analityczne (np. śledzenie postępów w projektach w czasie rzeczywistym) oraz responsywną dostępność – zarówno na komputerach i laptopach, ale także na tabletach i smartfonach.
Chat GPT napisze za Ciebie tekst, streści opowiadanie, stworzy pełnoprawną tabelę i udzieli trafnych porad odnośnie realizacji wybranej strategii marketingowej. Istotne korzyści wynikające z zastosowania chatu GPT w praktyce:
Chat GPT oferuje zaawansowane funkcje analityczne (np. związane z analizą sentymentów) umożliwiające zrozumienie nastrojów klientów, łatwiej reagując na ich potrzeby. Poniżej przedstawiamy 3 grafiki ze wskazówkami pozwalające odblokować potencjał chatu GPT.
Grafika nr 1:
Grafika nr 2:
Grafika nr 3:
MailChimp jest popularnym narzędziem marketingowym umożliwiającym automatyzację e-mail marketingu. Pozwala m.in. segmentować listę mailingową, a w konsekwencji trafniej dopasowywać treści do odbiorców, zwiększając jednocześnie skuteczność kampanii.
Warto również wspomnieć, iż w tym przypadku możemy wykorzystać wiele zaawansowanych funkcji analitycznych, które pozwolą lepiej zrozumieć zachowania odbiorców, dopasowując kampanię do ich potrzeb.
Wybór najlepszych narzędzi marketingowych w 2023 roku zależy od wielu istotnych kwestii związanych przede wszystkim z Twoimi założeniami marketingowymi. Ze swojej strony rekomendujemy natomiast przetestować koniecznie Google Analytics 4 i Chat GPT (absolutnie fenomenalne rozwiązania w 2023 roku. Jeżeli zależy Ci dodatkowo na automatyzacji mailingu oraz zarządzania projektami – wybierz MailChimp oraz Asanę.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.