Najlepsze reklamy sklepów internetowych – zobacz zestawienie
4 min
4 min
Na skróty
Reklamy sklepów internetowych zobaczysz praktycznie wszędzie, gdy tylko otworzysz laptopa lub zaczniesz korzystać ze swojego smartfona. Materiały promocyjne przykuwają uwagę użytkowników w mniejszym lub większym stopniu. Czasami są naprawdę dobre, a innym razem społeczność je ignoruje. Reklama powinna wyróżniać się przede wszystkim nieszablonowością. Materiały oryginalne i nietypowe z pewnością zostaną zauważone – a to pierwszy krok prowadzący do konwersji. Jeśli publikowany materiał będzie nudny, nikogo nie zainteresuje.
Niektóre reklamy sklepów internetowych zapadają nam w pamięć i wywołują spore poruszenie w sieci. To właśnie tego rodzaju akcje możemy uznać za „najlepsze”, ponieważ doskonale budują świadomość marki online, a niejednokrotnie prowadzą także do sprzedaży. W jaki sposób zachwycić odbiorców? Przyjrzyjmy się trzem ciekawym przykładom.
Z pewnością do ciekawych reklamy sklepów internetowych możemy zaliczyć akcję „Już niedługo się przytulimy” od Zalando. To kampania świąteczna, nawiązująca do pandemicznej sytuacji na świecie. Choć reklamy nie zachęcają bezpośrednio do skorzystania z oferty sklepu, to genialnie budują świadomość marki. Kampania opowiada o uczuciach, które towarzyszą przytulaniu – publikacja materiałów w okresie świątecznym okazała się być strzałem w przysłowiową „dziesiątkę”.
Ponownie przykład z branży odzieżowej, ale tym razem o nieco innym charakterze. Marka ASOS wykorzystała swoje media społecznościowe w taki sposób, aby promować produkty za pomocą klientów. Marka poprosiła odbiorców o to, aby razem z hashtagiem #AsSeenOnMe publikowali oni własne zdjęcia z założonymi ubraniami. Efekt z pewnością przerósł oczekiwania. Końcem 2020 roku pod słowami #AsSeenOnMe znalazło się ponad 1.3 miliona zdjęć. To skuteczna reklama sklepu internetowego, która w sumie zrobiła się sama – dzięki społeczności!
Choć Allegro nie jest sklepem internetowym, a portalem aukcyjnym, to nie możemy zapomnieć o kampaniach reklamowych, które marka publikuje co jakiś czas. Jedną z nich jest „Czego szukasz na święta. English for Beginners”. Reklama wideo przedstawia krótką historię starszego pana, który postanowił samodzielnie nauczyć się języka angielskiego. Materiał pobił sporo rekordów popularności i zebrał kilka nagród. Jeżeli nie znasz tej reklamy, koniecznie się z nią zapoznaj. To świetny przykład tego, jak powinien wyglądać solidny materiał promocyjny, który zapada w pamięć.
Reklamy sklepów internetowych odnoszące sukces zwykle poruszają wrażliwe tematy, takie jak miłość, honor, strach i zachłanność. Nie oznacza to, że każdy materiał promocyjny musi odnosić się do tych kwestii. Jeśli jednak chcesz przygotować solidną reklamę, możesz się nad tym zastanowić. Ciekawym rozwiązaniem jest także kontrowersja. Poruszanie nietypowych kwestii bardzo często staje się viralem, czyli jest udostępniane i rozpowszechniane przez społeczność. Pamiętaj jednak, że przekroczenie niektórych granic może przynieść fatalne skutki, dlatego z kontrowersją obchodź się szczególnie ostrożnie.
Ogólnie reklamy mogą przybrać różnoraką formę – wyróżniamy grafiki, wideo, materiały dźwiękowe, czy teksty. Materiał promocyjny musi być dostosowany do charakteru Twojego biznesu. Skuteczna kampania reklamowa to taka, która przynosi wymierne efekty i spełnia cel. Twoje materiały promocyjne nie muszą od razu stać się viralem. Doskonałym tego przykładem są kampanie tworzone w Google Ads. Za pomocą prostych tekstów, banerów, grafik i wideo możesz szybko pozyskać klienta.
Zastanawiasz się, w jaki sposób osiągnąć rozpoznawalność marki w sieci? Z pewnością na myśl przyszły Ci płatne reklamy. Do ich publikacji nie potrzebujesz zbyt wiele i działają szybko. Niestety równie szybko kończą się wraz z dostępnym budżetem. Nie oznacza to, że są złe – po prostu Google Ads lub materiały sponsorowane w mediach społecznościowe to za mało, aby w długofalowej perspektywie osiągnąć sukces. Dlatego warto nieco lepiej zapoznać się ze strategią SXO. To synergia dwóch segmentów marketingu: SEO (pozycjonowanie) oraz UX (projektowanie zorientowane na użytkownika). Celem SXO jest podniesienie współczynnika konwersji. Strategia ta sprawdza się nie tylko w e-commerce, ponieważ może być stosowana także na klasycznych stronach internetowych, na forach, czy blogach. Równocześnie z SXO możesz publikować płatne reklamy do budowania dodatkowej rozpoznawalności. To szybki i niezawodny sposób na budowanie zasięgów w sieci.
Czy znasz powiedzenie „ilu ludzi, tyle opinii”? Ze względu na subiektywizm, trudno jednoznacznie wskazać, które reklamy sklepów internetowych publikowane w sieci są najlepsze. Zdecydowanie łatwiej jest określić ich popularność i efektywność. To jasne wskaźniki, które podpowiedzą, czy konkretna kampania okazała się być skuteczna. W mediach społecznościowych bardzo często zwracamy uwagę na ilość polubień, udostępnień, czy komentarzy. Doskonałym rozwiązaniem jest także weryfikacja tego, ile razy został użyty konkretny hashtag. Co więcej, popularność konkretnego tematu w sieci możemy zweryfikować poprzez narzędzie Brand24, służące do monitorowania internetu. Jeżeli dana reklama sklepu internetowego ma za zadanie budować rozpoznawalność marki w sieci, to powinna dotrzeć do jak największego grona odbiorców.
Bardzo ciekawy wpis!