Jaki powinien być skuteczny mailing? Co sprawi, że użytkownik chętnie otworzy Twojego maila i zapozna się z jego treścią? Poniżej pięć cech, które sprawią, że Twój mailing będzie skuteczny, przyczyni się do zwiększenia sprzedaży i wpłynie na budowanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Zobacz jak ważny jest mailing w e-commerce.
Mailing w e-commerce
Mailing w e-commerce stanowi bardzo istotny element całego procesu sprzedaży. Zwróć uwagę na to, jak ważne jest przypominanie klientom o niedokończonych zakupach, o produktach, które zostawili w koszyku. Odpowiednie formułowanie takich wiadomości często sprzyja zakupom, które nie byłyby dokończone. Jeśli dodatkowo klient zyska rabat, albo darmową dostawę, to z chęcią powiększy swój koszyk zakupowy. Bardzo istotne jest też informowanie klientów o wszelkich akcjach promocyjnych, wyprzedażach, ważnych momentach w działalności Twojego przedsiębiorstwa itd. Dobry mailng przypomina klientowi o ofercie, informuje o nowościach, nakłania go do obejrzenia produktów, a w efekcie motywuje do zakupu lub skorzystania z usługi. Mailing to również doskonały sposób na budowanie świadomości marki, ale też tworzenia zaangażowanej wokół firmy społeczności. Pamiętaj jednak, że mailing to tylko jeden z kanałów komunikacji z klientem oraz sprzedaży. O innych pisaliśmy w pozostałych tekstach. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat content marketingu, to przeczytaj wszystkie wpisy, z tej kategorii.
5 cech skutecznego mailingu
Pewnie niejeden raz zastanawiałeś się, czy w ogóle możliwa jest skuteczna sprzedaż przez e-mail. Wiele zależy tutaj od stworzenia profesjonalnego mailingu. Żeby osiągnąć satysfakcjonujące efekty sprzedażowe niezbędne jest przygotowanie wiadomości, które dotrą do odbiorcy i skłonią go do działania. Jaki powinien być skuteczny mailing w e-commerce?
1. Wymyśl interesujący temat i preheader
Najważniejszymi elementami mailingu są temat maila oraz preheader, które zachęcą odbiorcę do otwarcia wiadomości. W końcu na nic nam wysyłanie maili, które w ostatecznym rozrachunku nawet nie zostaną otworzone przez odbiorcę. Temat maila to tak naprawdę pierwsza i najważniejsza szansa na zdobycie zainteresowania potencjalnego klienta. Musisz pamiętać, że pojedynczy użytkownik może być zapisany na wiele list mailingowych. Dlatego otrzymując każdego dnia kilka maili, Twój musi się wyróżnić, aby został odczytany. Kolejnym istotnym elementem będzie preheader. Jest to tekst, który wyświetla się za tematem maila. I warto ten tekst odpowiednio wykorzystać. Zyskujemy bowiem dodatkowe miejsce na przekaz marketingowy, który z pewnością może zwiększyć dla naszego mailingu wskaźnik open-rate. Przygotuj więc krótki, ale przyciągający uwagę odbiorcy tekst, który sprawi, że użytkownik będzie chciał sprawdzić co dalej kryje się w mailu.
2. Zdefiniuj grupę docelową
Istotną kwestią w mailingu jest zdefiniowanie grupy docelowej. Możesz być pewien, że jeżeli mail trafi do osoby zupełnie niezainteresowanej tematem, nigdy nie zostanie otwarty. Szybko powędruje do kosza. Dobrze jest więc przeprowadzić analizę swojej grupy docelowej. Można to zrobić na wiele sposobów. Prostym sposobem analizy są chociażby ankiety. Grupę docelową mailingu wybiera się najczęściej na podstawie cech psychograficznych – np. styl życia danych osób, ich zachowanie, czy też cech społeczno-demograficznych. Tutaj bierzemy pod uwagę wiek, płeć, zawód itp. Pamiętaj, że możesz wykorzystać skuteczne narzędzia do automatyzacji mailingu i podzielić odbiorców treści na kilka grup. Dzięki temu będziesz w stanie kierować inny przekaz marketingowy do każdej z nich, Twoje działania będą wtedy o wiele korzystniejsze. Pamiętaj o tym, aby zawsze analizować ile osób kliknęło w link z maila, ile przeczytało wiadomość, a jaki procent z nich dokonało zakupu. Wtedy będziesz mógł testować różne formy komunikacji, zmieniać przekaz, mierzyć i poprawiać efekty.
3. Użyj języka odbiorcy
Trzeba więc sprawić, żeby odbiorcy zdawali sobie sprawę z tego, że po drugiej stronie też jest człowiek. Nie twórz mechanicznych komunikatów, które można przypisać robotom i sztucznym generatorom treści. Zastanów się więc, jakiego maila to Ty chciałbyś otrzymać. Użyj w wiadomości języka, który przypomina Twoją codzienną komunikację z klientami. Warto też spersonalizować wiadomości – dla każdej grupy odbiorców stworzyć maile, które trafią dokładnie w ich oczekiwania.
4. Zwracaj uwagę na wygląd
Chyba nikt nie ma wątpliwość, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Przejrzysty układ treści, wyróżnione najważniejsze informacje, atrakcyjne grafiki – to sprawi, że użytkownik chętniej zapozna się z treścią mailingu. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie na górze krótkiego podsumowania maila, dzięki czemu odbiorca szybko dowie się, czego może się spodziewać w wiadomości. Co więcej, większość użytkowników nie przeczyta całego maila. Dlatego zwróć uwagę na te najważniejsze elementy wiadomości. Zastosuj pogrubienia, wypunktowania. Nie rozpisuj się niepotrzebnie. Pamiętaj też, że niezbędnym elementem mailingu jest możliwość wypisania się z niego. Umieść więc na dole maila stosowną informację z linkiem.
5. Zachęć odbiorcę do działania
Czym byłby mailing, gdyby nie skłonił użytkownika do konkretnego działania. Bo w końcu taki jest cel – chcemy żeby klient kupił nasz produkt, skorzystał z naszych usług. Niezbędnym elementem mailingu będzie więc Call To Action. Najlepszą formą wezwania do działania jest duży graficzny przycisk. CTA musi być bowiem widoczne i łatwe do kliknięcia. Warto zastosować kontrastowy kolor takiego przycisku, co sprawi, że użytkownik na pewno go nie pominie czytając wiadomość. Dobrze też, aby CTA informowało odbiorcę w jakie miejsce będzie skierowany np. „Zobacz nasz produkt”, „Sprawdź naszą nową ofertę”.
Czy możliwa jest skuteczna sprzedaż przez e-mail?
Odpowiedź jest krótka – tak! Skuteczna sprzedaż przez e-mail jest jak najbardziej możliwa. Drogą do sukcesu jest stworzenie mailingu, który zainteresuje twoich odbiorców, nie będzie nudny i banalny oraz zachęci ich do działania. Mailing w e-commerce, ale nie tylko, to bardzo ważny element strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Jednak sam mailing nie da Ci wiele, jeśli nie będziesz miał dużej listy subskrybentów, a tę najlepiej zdobyć poprzez dobre pozycjonowanie strony oraz wdrożenie strategii UX. Dzięki temu Twój sklep internetowy będzie generował ruch, a Twoja lista mailingowa powiększy się znacznie. Jeśli chcesz skorzystać z profesjonalnego SEO, to skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści zadbają o widoczność Twojego sklepu internetowego w Google.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Niezbędne cookies są istotne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.