Co to jest meta keywords?
3 min
3 min
Na skróty
Słowa kluczowe meta keywords są dodawane w specjalnej sekcji HTML strony internetowej. Poniżej możesz przekonać się, na czym polegają i czy mają znaczenie dla pozycjonowania witryny.
Meta keywords to znacznik, który pozwala na opis strony za pomocą fraz albo słów kluczowych. Co prawda nie są one widoczne ani w witrynie, ani w wyszukiwarce, ale można je zobaczyć w kodzie strony internetowej. Aby dokładnie zrozumieć, czym są meta keywords, trzeba najpierw odnieść się do tego, czym są meta tagi.
Meta tagi to znaczniki meta, czyli informacje na temat tego, co znajduje się w treści stron internetowych. Umieszczane są na początku kodu HTML albo xHTML witryny. Częściowo są widoczne dla użytkownika. Przykładem tych meta tagów, które są widoczne, jest <title> oraz opis strony <meta description>. Pojawiają się one bowiem w wynikach wyszukiwania. Dla przykładu użytkownik wyszukiwarki Google może przeczytać opis meta description, który zajmuje maksymalnie 160 znaków ze spacjami. Meta keywords to zatem element meta danych. W tym przypadku, jak wspomnieliśmy, nie jest on widoczny ani z poziomu wyszukiwarki, ani z poziomu strony internetowej.
Dzięki temu, że istnieją słowa kluczowe meta keywords, możliwe jest zdefiniowanie dla programów wyszukiwania tego, co zawierają strony internetowe. Jeżeli zatem wprowadzisz informacje na temat fraz, wyszukiwarka wyświetli Twoją witrynę w sytuacji, gdy słowa te pojawią się w oknie wyszukiwania użytkownika wyszukiwarki. Jeżeli zatem wprowadzisz w kodzie strony internetowej następujące meta keywords: „tanie rowery”, wyszukiwarka Google poprowadzi do Twojej strony użytkowników, którzy będą szukali takich pojazdów.
Tag słów kluczowych jeszcze jakiś czas temu był jednym z najważniejszych meta tagów. Prymitywne wyszukiwarki wykorzystywały bowiem tę funkcję w rankingach. Dawało to jednak nieuczciwym właścicielom stron internetowych spore pole do manipulowania. W związku z tym stosowali oni meta keywords po to, aby witryna pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Nawet w sytuacji, gdy treści, które się na niej znajdowały, nie odpowiadały wprowadzonym do kodu witryny słowom kluczowym. Aktualnie jednak znaczenie meta tagów dla optymalizacji SEO jest znikome.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie lokalne i SXO
Znaczniki meta keywords oraz pozostałe meta dane są dostępne w górnej części kodu HTML strony internetowej. W związku z tym odwiedź witrynę, którą chcesz sprawdzić, a następnie kliknij w dowolnym miejscu strony prawym przyciskiem myszy i wybierz „Pokaż źródło”. W ten sposób ukaże ci się kod źródłowy, w którym odnajdziesz treści, jak na przykład:
<meta name=”keywords” content=”słowo_kluczowe 1, słowo_kluczowe_2”>.
Obok pojawią się również dane dotyczące autorstwa, streszczenie oraz tytuł.
Wykorzystanie znaczników meta daje naprawdę sporo korzyści. Przede wszystkim wpływają one na to, jak witryna prezentuje się w wyszukiwarce Google. Oczywiście najlepiej, gdy wszystkimi tymi działaniami zajmuje się w Twojej firmie sprawdzona agencja marketingowa. W takim bowiem przypadku masz gwarancję, że strona będzie prezentować się doskonale nie tylko dla realnych użytkowników, ale również dla robotów Google’a. Jeżeli zależy Ci na stronie internetowej najwyższej jakości, zdecyduj się zatem na przykład na usługi agencji SXO.
Sporym atutem meta znaczników jest także łatwość ich wprowadzenia, a także edycji. W związku z tym, nawet jeśli nie zajmowałeś się nigdy pozycjonowaniem stron internetowych, powinieneś poradzić sobie z tym działaniem. Jeżeli jednak chcesz, aby wszystko zostało dopięte na ostatni guzik, a meta dane ilustrowały profesjonalne przygotowanie Twojej działalności w każdym aspekcie, najlepiej powierzyć ich uzupełnienie ekspertom.