Reklama

Reklama doradcy finansowego w internecie – poradnik

6 min czytania
Reklama doradcy finansowego w internecie - poradnik

Reklamując firmę z branży finansowej w internecie, możemy napotkać wiele trudności związanych z odpowiednim targetowaniem, uświadomieniem odbiorców na temat zalet współpracy z doradcą finansowym oraz budowaniem wizerunku eksperta. Istnieją jednak metody, które zdecydowanie ułatwią promocję omawianych usług. O nich porozmawiamy w dzisiejszym artykule. Podpowiemy również, jak powinna wyglądać profesjonalna reklama doradcy finansowego w internecie. Miłej lektury!

Reklama doradcy finansowego w internecie - poradnik

Jak zacząć reklamować usługi finansowe w internecie?

Reklama doradcy finansowego w internecie lub innych usług obejmujących branżę finansową powinna zostać opracowana na bazie 3 kluczowych aspektów:

  • dobór odpowiedniej grupy docelowej – w tym celu szczegółowo przeanalizuj rynek i dowiedz się, do kogo konkretnie chcesz skierować reklamę swoich usług (dzięki temu będziesz mógł zaplanować skuteczną strategię marketingową, która wpłynie na maksymalizację konwersji);
  • uświadomienie odbiorców na temat zalet usług finansowych – niektórzy nie zdają sobie sprawy, że inwestycja we współpracę z doradcą finansowym jest konieczna (przemyśl, w jaki sposób możesz wzbudzić pożądanie, jednocześnie będąc skutecznym i nienachalnym);
  • budowanie wizerunku eksperta – branża finansowa jest bardzo skomplikowana, a ludzie są nieufni ze względu na liczne nadużycia reprezentantów piramid finansowych (powinieneś przedstawić swoją osobę jako autorytet, któremu można zaufać).

W branży finansowej liczą się przede wszystkim wysokiej jakości treści. Priorytetową kwestią jest oczywiście tworzenie contentu dostosowanego do aktualnych wymagań UX (ang. User Experience). Nie piszemy dla robotów. Opracowujemy teksty, które przyjemnie się czyta. W konsekwencji nie mogą one być zbyt długie, ale za to bardzo wartościowe – edukujące potencjalnych klientów z niezbędnymi słowami kluczowymi, żeby można było odnaleźć Twoją firmę w sieci.

Reklama doradcy finansowego w internecie – jak tworzyć treści w branży finansowej?

Reklamę w branży finansowej należy traktować wyjątkowo. Dlaczego? Ponieważ właśnie ta dziedzina wchodzi w kategorię YMYL (ang. Your Money, Your Life), którą Google traktuje niezwykle surowo. Na równi z poradami zdrowotnymi oraz informacjami prawnymi.

Szczegółowe informacje na temat YMYL można znaleźć w raporcie static.googleusercontent.com w punkcie 2.3.

Reklama doradcy finansowego w internecie - poradnik

W związku z tym treści, które zostaną stworzone na Twojej stronie internetowej, muszą mieć potwierdzenie w rzeczywistości. Nie chodzi w tym przypadku o opisy usług, ponieważ zazwyczaj są one neutralne, bez charakteru poradnikowego.

Mamy na myśli przede wszystkim wpisy eksperckie ułatwiające podjęcie decyzji odnośnie współpracy, budujące Twój autorytet. Tutaj przychodzi na pomoc model E-A-T. Na jego podstawie Google ocenia serwisy z branży YMYL.

Zobacz  Jak reklamować firmę w środowisku online? Skuteczne porady

Co oznacza E-A-T?

Model E-A-T składa się z 3 elementów:

  • E (Expertise) – jeśli chcesz, żeby treści finansowe rankowały wysoko w Google, musisz je tworzyć we współpracy z ekspertami branżowymi lub samemu być ekspertem, z odpowiednim certyfikatem;
  • A (Authoritativeness) – internauci powinni znać pochodzenie informacji, które podajesz (w tym celu należy dodać link zewnętrzny do konkretnych badań, na których bazujesz);
  • T (Trustworthiness) – zaufanie można wzbudzić, implementując protokół HTTPS (dzięki temu internauci chętniej dokonają konwersji, np. w postaci skorzystania z usługi, pobrania poradnika w formie pdf czy też wypełnienia formularza kontaktowego).

Jak dostosować stronę z branży finansowej pod kątem E-A-T?

Aby zwiększyć autorytet swojej witryny z punktu widzenia robotów Google, należy m.in.:

  • zamieszczać bio – każdy autor treści w Twoim serwisie powinien być podpisany (warto, żeby w opisie przedstawić pokrótce jego dokonania);
  • moderować treści zamieszczone przez użytkowników – jeśli włączyłeś funkcję komentarzy, regularnie weryfikuj jakość treści (wymagaj od internautów podawania rzetelnych źródeł);
  • budować wartościowy profil linków wychodzących – im więcej dobrej klasy odnośników pozyskasz, tym wyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania będziesz mógł osiągnąć;
  • opisać swoją osobę – nie bądź anonimowy (przedstaw się potencjalnym klientom w zakładce O mnie”, zostaw do siebie kontakt i podaj sposoby nawiązania współpracy);
  • weryfikuj dane – za każdym razem upewniaj się, że źródła, na podstawie których tworzysz artykuł, są rzetelne (i nie wprowadzają użytkowników w błąd).

Na jakie treści Google patrzy przychylnie?

Roboty Google widzą wartość w treściach, które:

  • tworzą eksperci,
  • są merytorycznym źródłem wartościowej i angażującej wiedzy,
  • odsyłają do naukowych źródeł i są poddawane regularnym aktualizacjom.

Jak zbudować wizerunek eksperta?

Wizerunek eksperta można zbudować na kilka sposobów, m.in.:

  • prowadząc bloga tematycznego (wpływa to również na pozycjonowanie strony), 
  • będąc aktywnym w mediach społecznościowych (dzięki temu można nawiązać dodatkowo kontakt z potencjalnymi klientami), 
  • poruszając branżowe zagadnienia, które są na czasie (w tym przypadku możemy liczyć na viralowe rozprzestrzenienie się contentu),
  • dzieląc się wiedzą i doświadczeniem (np. udzielając wypowiedzi gościnnych na popularnych kanałach YouTube).

Pozycjonowanie doradcy finansowego – jeden z najbardziej opłacalnych sposobów na promocję usług finansowych

Pozycjonowanie, czyli inaczej działania SEO bazują na optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Dlaczego to jedno z najpopularniejszych i najbardziej opłacalnych rozwiązań? Ponieważ dotyczy przede wszystkim wyszukiwarki Google, której udział na światowym rynku wyszukiwarek wynosi aż 92%. Według Statcounter GlobalStats pozostałe pozycje w rankingu zajmują kolejno:

  • Bing (3,33%),
  • Yahoo (1,34%),
  • Yandex (0,97%),
  • Baidu (0,84%),
  • DuckDuckGo (0,71%).
Zobacz  Reklamy PPC – czy warto?

Jak rozpocząć pozycjonowanie?

Pozycjonowanie składa się z 5 podstawowych elementów:

Audyt SEO

Reklama doradcy finansowego w internecie - poradnik

Przed rozpoczęciem pozycjonowania, należy przeprowadzić kompleksowy audyt SEO, który wskaże plusy i minusy Twojej witryny. Specjaliści Semcore, którzy audytują strony klientów, weryfikują m.in.:

  • strukturę adresów URL,
  • hierarchię nagłówków (H1-H6),
  • mapę witryny,
  • treści,
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • poziom bezpieczeństwa,
  • szybkość strony,
  • optymalizację grafik w witrynie.

Strategia SEO

Następnie konieczne jest opracowanie strategii SEO. Warto w niej uwzględnić słowa kluczowe generyczne (czyli jedno lub dwuwyrazowe) oraz wyrażenia z długiego ogona (składające się z minimum 3 fraz).

Przed stworzeniem strategii zapoznaj się z naszym Case Study – Pozycjonowanie stron. Dowiesz się wielu praktycznych informacji na temat całego procesu SEO, czasu oczekiwania na efekty oraz szacunkowych kosztów związanych z pozycjonowaniem.

Optymalizacja treści

Optymalizacja treści to bardzo ważny aspekt wpływający na czytelność strony oraz jej nawigację. W tym przypadku powinieneś przede wszystkim zadbać o dostosowanie struktury nagłówków (H1-H6), wdrożenie meta tagów, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz urozmaicenie treści wypunktowaniami, grafikami / infografikami, a także przydatnymi wideo.

Optymalizacja techniczna

Dzięki optymalizacji technicznej poprawisz wydajność witryny, jej responsywność oraz interaktywność. Elementy, o jakie warto zadbać:

  • dodanie i wdrożenie pliku robots.txt;
  • implementacja mapy strony w formacie XML (sitemap.xml);
  • dostosowanie serwisu pod kątem najnowszych standardów Core Web Vitals;
  • minifikacja kodu HTML i CSS;
  • dopasowanie strony do zasad mobile-first.

Link-building

Pozycjonowanie doradcy finansowego opiera się również o długofalowe działania off-site. Linki do strony można pozyskiwać z kilku wartościowych źródeł, m.in.:

  • płatne, ogólnopolskie portale,
  • case study,
  • wypowiedzi do artykułów branżowych.

Jako doświadczona agencja SEO rekomendujemy dodatkowo zainteresować się relinkowaniem, polegającym na analizie backlinków konkurencji i wdrożeniu podobnych odnośników.

Reklama doradcy finansowego w internecie – wizytówka Google Moja Firma

Standardowe działania pozycjonerskie są absolutnym must-have, jednak dobrym dodatkiem jest także wizytówka Google Moja Firma. To doskonały sposób dotarcia do lokalnych partnerów biznesowych. 

Wystarczy, że potencjalny klient wpisze w Google dowolną frazę, na którą się pozycjonujesz (np. doradca finansowy Warszawa”). Po mniej więcej trzech miesiącach profesjonalnej optymalizacji będziesz widoczny w TOP 3 Map Google.

Zobacz  Reklama uczelni w Internecie – poradnik

Reklama doradcy finansowego w internecie - poradnik

Dzięki aktywnej wizytówce Google Moja Firma (GMF) klienci będą mieli możliwość wystawiania opinii o Twojej działalności. Dodatkowo łatwiej zlokalizują siedzibę wybranego usługodawcy po kliknięciu funkcjonalności Trasa.

Kampanie Google Ads – sposób na skuteczną reklamę doradcy finansowego w internecie

Kampanie Google Ads pozwalają osiągnąć natychmiastową widoczność w wyszukiwarkach. Dla porównania – rezultaty związane z pozycjonowaniem (SEO) są zauważalne po mniej więcej 6 miesiącach skrupulatnych działań specjalistów. Stanowi to idealne połączenie, dlatego naszym klientom polecamy synergię kampanii linków sponsorowanych Google Ads i SEO – szczególnie w przypadku doradców finansowych, którym zależy na szybkich efektach, ale również liczą się z długofalowymi wzrostami widocznymi nawet po zakończeniu współpracy z agencją SEO.

Reklama doradcy finansowego w internecie - poradnik

Jak rozpoznać kampanie Google Ads w wyszukiwarce? To bardzo proste – są one oznaczone pogrubionym napisem Reklama

Reklama doradcy finansowego w internecie – podsumowanie

Reklama doradcy finansowego w internecie powinna być przemyślana. Jak już wcześniej wspomnieliśmy – warto, żeby stanowiła synergię działań SEO i Google Ads. Pamiętajmy również o działaniach content marketingowych w celu kreowania wizerunku eksperta i nakłonienia potencjalnych klientów do współpracy (oczywiście w sposób nienachalny).

Warto także zainwestować w social media marketing – regularnie prowadząc swoje media społecznościowe, dodatkowo się w nich reklamując za pomocą Media Ads (np. Facebook Ads, Instagram Ads czy też Twitter Ads).

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat reklamy doradcy finansowego w internecie?

Ile kosztuje lokalna reklama doradcy finansowego w internecie?

Koszty za lokalną reklamę doradcy finansowego w internecie zaczynają się od 1 000 zł netto miesięcznie – wówczas skupiamy się na pozycjonowaniu fraz lokalnych oraz wizytówki Google Moja Firma.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania firmy w branży finansowej?

Pierwsze efekty zauważymy po mniej więcej 2-3 miesiącach w postaci dodatkowego ruchu na stronie oraz konwersji z wizytówki Google Moja Firma. Wraz z upływem czasu (po 6-8 miesiącach), ranking Twojej firmy w wyszukiwarkach wzrośnie, co zaowocuje licznymi zapytaniami każdego dnia o świadczone usługi.

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy