Reklama doradcy finansowego w internecie – poradnik
6 min
6 min
Na skróty
Reklamując firmę z branży finansowej w internecie, możemy napotkać wiele trudności związanych z odpowiednim targetowaniem, uświadomieniem odbiorców na temat zalet współpracy z doradcą finansowym oraz budowaniem wizerunku eksperta. Istnieją jednak metody, które zdecydowanie ułatwią promocję omawianych usług. O nich porozmawiamy w dzisiejszym artykule. Podpowiemy również, jak powinna wyglądać profesjonalna reklama doradcy finansowego w internecie. Miłej lektury!
Reklama doradcy finansowego w internecie lub innych usług obejmujących branżę finansową powinna zostać opracowana na bazie 3 kluczowych aspektów:
W branży finansowej liczą się przede wszystkim wysokiej jakości treści. Priorytetową kwestią jest oczywiście tworzenie contentu dostosowanego do aktualnych wymagań UX (ang. User Experience). Nie piszemy dla robotów. Opracowujemy teksty, które przyjemnie się czyta. W konsekwencji nie mogą one być zbyt długie, ale za to bardzo wartościowe – edukujące potencjalnych klientów z niezbędnymi słowami kluczowymi, żeby można było odnaleźć Twoją firmę w sieci.
Reklamę w branży finansowej należy traktować wyjątkowo. Dlaczego? Ponieważ właśnie ta dziedzina wchodzi w kategorię YMYL (ang. Your Money, Your Life), którą Google traktuje niezwykle surowo. Na równi z poradami zdrowotnymi oraz informacjami prawnymi.
Szczegółowe informacje na temat YMYL można znaleźć w raporcie static.googleusercontent.com w punkcie 2.3.
W związku z tym treści, które zostaną stworzone na Twojej stronie internetowej, muszą mieć potwierdzenie w rzeczywistości. Nie chodzi w tym przypadku o opisy usług, ponieważ zazwyczaj są one neutralne, bez charakteru poradnikowego.
Mamy na myśli przede wszystkim wpisy eksperckie ułatwiające podjęcie decyzji odnośnie współpracy, budujące Twój autorytet. Tutaj przychodzi na pomoc model E-A-T. Na jego podstawie Google ocenia serwisy z branży YMYL.
Model E-A-T składa się z 3 elementów:
Aby zwiększyć autorytet swojej witryny z punktu widzenia robotów Google, należy m.in.:
Roboty Google widzą wartość w treściach, które:
Wizerunek eksperta można zbudować na kilka sposobów, m.in.:
Pozycjonowanie, czyli inaczej działania SEO bazują na optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Dlaczego to jedno z najpopularniejszych i najbardziej opłacalnych rozwiązań? Ponieważ dotyczy przede wszystkim wyszukiwarki Google, której udział na światowym rynku wyszukiwarek wynosi aż 92%. Według Statcounter GlobalStats pozostałe pozycje w rankingu zajmują kolejno:
Pozycjonowanie składa się z 5 podstawowych elementów:
Przed rozpoczęciem pozycjonowania, należy przeprowadzić kompleksowy audyt SEO, który wskaże plusy i minusy Twojej witryny. Specjaliści Semcore, którzy audytują strony klientów, weryfikują m.in.:
Następnie konieczne jest opracowanie strategii SEO. Warto w niej uwzględnić słowa kluczowe generyczne (czyli jedno lub dwuwyrazowe) oraz wyrażenia z długiego ogona (składające się z minimum 3 fraz).
Przed stworzeniem strategii zapoznaj się z naszym Case Study – Pozycjonowanie stron. Dowiesz się wielu praktycznych informacji na temat całego procesu SEO, czasu oczekiwania na efekty oraz szacunkowych kosztów związanych z pozycjonowaniem.
Optymalizacja treści to bardzo ważny aspekt wpływający na czytelność strony oraz jej nawigację. W tym przypadku powinieneś przede wszystkim zadbać o dostosowanie struktury nagłówków (H1-H6), wdrożenie meta tagów, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz urozmaicenie treści wypunktowaniami, grafikami / infografikami, a także przydatnymi wideo.
Dzięki optymalizacji technicznej poprawisz wydajność witryny, jej responsywność oraz interaktywność. Elementy, o jakie warto zadbać:
Pozycjonowanie doradcy finansowego opiera się również o długofalowe działania off-site. Linki do strony można pozyskiwać z kilku wartościowych źródeł, m.in.:
Jako doświadczona agencja SEO rekomendujemy dodatkowo zainteresować się relinkowaniem, polegającym na analizie backlinków konkurencji i wdrożeniu podobnych odnośników.
Standardowe działania pozycjonerskie są absolutnym must-have, jednak dobrym dodatkiem jest także wizytówka Google Moja Firma. To doskonały sposób dotarcia do lokalnych partnerów biznesowych.
Wystarczy, że potencjalny klient wpisze w Google dowolną frazę, na którą się pozycjonujesz (np. „doradca finansowy Warszawa”). Po mniej więcej trzech miesiącach profesjonalnej optymalizacji będziesz widoczny w TOP 3 Map Google.
Dzięki aktywnej wizytówce Google Moja Firma (GMF) klienci będą mieli możliwość wystawiania opinii o Twojej działalności. Dodatkowo łatwiej zlokalizują siedzibę wybranego usługodawcy po kliknięciu funkcjonalności „Trasa”.
Kampanie Google Ads pozwalają osiągnąć natychmiastową widoczność w wyszukiwarkach. Dla porównania – rezultaty związane z pozycjonowaniem (SEO) są zauważalne po mniej więcej 6 miesiącach skrupulatnych działań specjalistów. Stanowi to idealne połączenie, dlatego naszym klientom polecamy synergię kampanii linków sponsorowanych Google Ads i SEO – szczególnie w przypadku doradców finansowych, którym zależy na szybkich efektach, ale również liczą się z długofalowymi wzrostami widocznymi nawet po zakończeniu współpracy z agencją SEO.
Jak rozpoznać kampanie Google Ads w wyszukiwarce? To bardzo proste – są one oznaczone pogrubionym napisem „Reklama”.
Reklama doradcy finansowego w internecie powinna być przemyślana. Jak już wcześniej wspomnieliśmy – warto, żeby stanowiła synergię działań SEO i Google Ads. Pamiętajmy również o działaniach content marketingowych w celu kreowania wizerunku eksperta i nakłonienia potencjalnych klientów do współpracy (oczywiście w sposób nienachalny).
Warto także zainwestować w social media marketing – regularnie prowadząc swoje media społecznościowe, dodatkowo się w nich reklamując za pomocą Media Ads (np. Facebook Ads, Instagram Ads czy też Twitter Ads).
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat reklamy doradcy finansowego w internecie?
Koszty za lokalną reklamę doradcy finansowego w internecie zaczynają się od 1 000 zł netto miesięcznie – wówczas skupiamy się na pozycjonowaniu fraz lokalnych oraz wizytówki Google Moja Firma.
Pierwsze efekty zauważymy po mniej więcej 2-3 miesiącach w postaci dodatkowego ruchu na stronie oraz konwersji z wizytówki Google Moja Firma. Wraz z upływem czasu (po 6-8 miesiącach), ranking Twojej firmy w wyszukiwarkach wzrośnie, co zaowocuje licznymi zapytaniami każdego dnia o świadczone usługi.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.